Osobowość dominująca

1. Data: 2007-06-23 19:33:35

Temat: Osobowość dominująca
Od: "abc" <a...@a...abc> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś mógłby pomóc mi w znalezieniu informacji lub nawet napisać coś na
temat osobowości dominującej - co (jakie cechy) sprawia, że pewne osoby w
grupach są bardzo lubiane, stają się naturalnymi przywódcami, ich zdanie się
bardzo liczy, każdy stara się o sympatię z ich strony itd.?

Z góry dzięki :)
abc

2. Data: 2007-06-23 19:52:30

Temat: Re: Osobowość dominująca
Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"abc" <a...@a...abc> wrote in message news:f5jsma$9a$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> grupach są bardzo lubiane, stają się naturalnymi przywódcami, ich zdanie
> się bardzo liczy, każdy stara się o sympatię z ich strony itd.?

Wystarczy pomyslec.
Bede wymienial, ale kolejnosc nie ma znaczenia a katalog oczywiscie nie jest
zamkniety.
Umiejetnosc odnajdywania sie w kazdej sytuacji i towarzystwie.
W czasie rozmow w grupie umiejetnosc przedstawiania swojego zdania, rzeczowe
argumenty - to wzbudza posluch czy nawet szacunek, ludzie sluchaja taka
osobe, sa bardziej skore do wplywania na nich, uleganie sugestiom
dominujacej osoby, ktora w pewnym momencie mimochodem staje sie kierujaca
dyskusja.
Sposob wypowiedzi - poza argumentami - ma tez znaczenie. Osoba ktora
przyciaga uwage nie tylko poprzez temat, ale i sposob w jaki mowi, przejmuje
inicjatywe.
Konfrontacja - do ktorej w rozmowie ale i w relacjach miedzyludzkich zawsze
musi dojsc tez ma spore znaczenie, albowiem osoba ktora zderza sie z
przeciwnikiem i umiejetnie rozgrywa dana sytuacje automatycznie przejmuje
kontrole i budzi respekt. Ponadto umiejetnosc podejmowania decyzji, czesto
szybkich, ktore maja wplyw na innych - automatycznie czesto powoduje
mimowolne wylonienie sie przewodnika stada.
Umiejetnosc zaskakiwania pomyslami, wypowiedziami, zachowaniami - przyciaga
to rowniez uwage innych.
Inteligencja jest jednym z wazniejszych czynnikow i jeszcze jedno: osoba o
ktorej piszesz nie moze byc ponura, zamknieta w sobie. Bycie liderem jest
cecha ludzi ktorzy dzialaja, mowia, pracuja i sie udzielaja.
Dlaczego o tym wiem? Nie musze tlumaczyc hehe.
--

Bluzgacz
GG:5015

3. Data: 2007-06-23 22:26:21

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bluzgacz wrote:

> [...]
> nie jest zamkniety.

> [...]

> Dlaczego o tym wiem? Nie musze tlumaczyc hehe.

Dlaczego kojarzysz mi się z gównem przylepionym do kadłuba? Pewnie
niesłusznie?

michał

4. Data: 2007-06-23 22:40:35

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"michał" <6...@g...pl> wrote in message

> Dlaczego kojarzysz mi się z gównem przylepionym do kadłuba? Pewnie
> niesłusznie?

Bo jestes debilem?
No i zazdraszczasz, jak kazde zwykle polackie scierwo.
Mozesz wypierdalac
--

Bluzgacz
GG:5015
alt.pl.zbluzgaj - kultura alternatywna
Przylacz sie: http://plsocpolityka.blog.onet.pl/

tez mam problem
Depresja a leki dedykowane
Bezduszna
Tydzień Kultury Buddyjskiej - Wrocław, 23.06-01.07
Konferencja naukowa "Buddyzm spotyka Zachód" - Wrocław, 23-24 VI oraz 1 VII