Oświetlenie halogenowe w pokoju dziennym

1. Data: 2002-05-31 07:32:55

Temat: Oświetlenie halogenowe w pokoju dziennym
Od: "Rav_V3k" <u...@k...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam pytanie dotyczące ilości oświetlenia w pokoju dziennym (tzw. salonie).
Pokój ma 26m2, wys. 2,60m, oświetlenie chciałbym umieścić na łuku z płyt G-K,
przebiegającym prawie centralnie przez pokój. Ile Wat potrzebuję, żeby było
to światło główne, ale jednocześnie nie przesadzić.
Dzięki.

Rafał

1. Data: 2002-06-02 18:56:15

Temat: Re: Oświetlenie halogenowe w pokoju dziennym
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam.
> Mam pytanie dotyczšce iloœci oœwietlenia w pokoju dziennym (tzw. salonie).
> Pokój ma 26m2, wys. 2,60m, oœwietlenie chciałbym umieœcić na łuku z płyt G-K,
> przebiegajšcym prawie centralnie przez pokój. Ile Wat potrzebuję, żeby było
> to œwiatło główne, ale jednoczeœnie nie przesadzić.
> Dzięki.
>
> Rafał

Cześć. Wg mnie 6-8 żarówek halogenowych po 35W powinno być OK. Warto
zamontować podział włączania np. 2-2-4, żeby móc płynnie dostosować
ilość światła do potrzeb. My posiadamy na 15 m2 (2,5 m wys.) 5x35 W -
żarówki halogenowe (bez odblasków) w oprawkach z kloszami i daje to
bardzo dużo światła (tak nam odpowiada).
Pozdrawiam
Iza

1. Data: 2002-06-07 21:50:04

Od: "ATer" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozna tez zastosowac "sciemniacz". Mozna wtedy regulowac oswietlenie
plynnie.
Zreszta obie metody sa dobre.

Pozdrawiam
ATer

> [...]
> żarówki halogenowe (bez odblasków) w oprawkach z kloszami i daje to
> bardzo dużo światła (tak nam odpowiada).

Sprzedam zestaw satelitarny! TANI I DOBRY
Krótkie klepki parkietowe
chodziarko-zamrazarka siemensa
"WIÓR" - domy z drewna, ekofiber, trad. pokrycia dachowe
Gdzie kupić listwy dębowe do parkietu ?