Oświetlenie taśmami LED

1. Data: 2010-02-10 22:10:05

Temat: Oświetlenie taśmami LED
Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktoś użytkuje takowe?
Po czym odróżnić badziew, w którym padnie co trzecia dioda, lub spadnie ich jasność
od taśm markowych?
Chcę w obniżonym suficie zainstalować takie coś żeby sufit wyższy rozświetlić miękkim
światłem...

2. Data: 2010-02-10 22:46:43

Temat: Re: Oświetlenie taśmami LED
Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 2010-02-10 23:10:05 niejaki Rentier napisał:
> [...]
od taśm markowych?
> Chcę w obniżonym suficie zainstalować takie coś żeby sufit wyższy rozświetlić

ja zastosowałem do oświetlenia szafek w kuchni

po czym rozpoznać to ci nie powiem - swoje listwy kupowałem na warszawskim
wolumenie po kilku niedzielach szukania - trafiłem na naprawdę niesamowite
są to listwy własnej roboty sprzedawcy - wykonane bardzo estetycznie i
strasznie jasno swiecące - na tyle jasno że blat pod pojedynczą szafką jest
oświetlany przez 3 diody - w całej kuchni mam zamontowane 4 takie 3 diodowe
listewki
z tego co się dowiedziałem są to diody stosowane w "komórkach" jako "lampy
błyskowe"
zasilanie z 12v zasilacza od jakiegoś kompletu z ikei

--
P0zdrawiam
p0li p0li(at)poczta.onet.pl

3. Data: 2010-02-11 13:21:40

Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> ich jasność od taśm markowych?
> Chcę w obniżonym suficie zainstalować takie coś żeby sufit wyższy
Ja po kupnie w Castoramie listew LED do łazienki zaczłaem szukać czegoś
ładniejszego (obudowa niezbyt ładna, a światlo niby białe, lecz wchodzące w
kolor żólto-zielony. Na allegro trafiłem na sprzedającego LightingStar -
kupiona od niego taśma (obecnie nie jest wystawiona), reklamowana jako
produkt polski, świeci bardzo ładnym ciepłym światłem, które trudno odróżnić
od żarówki halogenowej. W każdym razie kolor skóry nie jest zafałszowany.
Tu jest inna taśma tego sprzedawcy oraz skrócona oferta na inne taśmy:
http://www.allegro.pl/item905242695_listwa_led_smd_d
esign_long_power_mocna.html

A wcześniej kupione w Castoramie listwy poszły w odstawkę.

Pozdrawiam,
Druid29

4. Data: 2010-02-11 20:55:36

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-02-10 23:10, Rentier pisze:
> Czy ktoś użytkuje takowe?
Tak, mam na nich zrobiony salon.
Podswietlaja sufit tak wiec widac tylko swiatlo rozproszone.
Dlugosc to okolo 7m i jestem z nich baaardzo zadowolony m in dlatego ze
swietnie docieplily mi dosc zimne halogenki LED.
Calosc wygladaj jak ponizej:
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/s6aZ2BxlfIO8fjmf
KR0lrw?feat=directlink

Co do trwalosci to mysle ze tragizujesz, te co ja mam sa bardzo solidnie
wykonane i ich konstrukcja powoduje ze faktycznie jak padnie jedna dioda
na 3 to przestaja swiecic 3 od razu ale jednak pozostale kilkaset swieci
nadal...
Wymiana na nowa diode kosztuje 50 gr lub mozna z odpadkow wymienic te
wadliwe 5 cm tasmy :D
W chwili obecnej kupisz to za jakies 100 zla za 5 mb.

> Po czym odróżnić badziew, w którym padnie co trzecia dioda, lub spadnie
> ich jasność od taśm markowych?
Nie sadze czy sa tasmy "markowe".
Owszem widzialem na luxeonach czy cree moduly oswietleniowe ale one
zawieraja max 5-10 diod i kosztuja straszna kase.
Moje dostalem wrecz prosto z Chin ;) ale tam robi to jedna - dwie firmy.

> Chcę w obniżonym suficie zainstalować takie coś żeby sufit wyższy
> rozświetlić miękkim światłem...
Zobacz wiec fotke ktora zapodalem powyzej.

Doradze Ci tylko ze problematyczne moze byc zasilanie dluzszej tasmy z
zasilacza bo:
1. Wymagany jest zasilacz wiekszej mocy > 36W a to juz koszt bardzo duzy
bo ponad 200 zl w zastosowaniach dedykowanych (LED jest trendy i cool
wiec trzeba loic klientow za "nowosci", tj stabilizator za pare zl).
Zamiast niego mozesz kupic na alledrogo zasilacz do laptopa 12V/5A za
jakies 45-70 zl albo ostatnio kupilem hit: zasilacz do XBoxa 12V 14.7A z
ucieta koncowka za 45 zl ;D (sa jeszcze dostepne takowe)
2. Zasilanie dlugiej tasmy (powyzej 3m) tylko z jednej strony moze sie
skonczyc przepaleniem cieniutkich sciezek na niej (prady sa calkiem
konkretne), dlatego zalecane jest doprowadzenie zasilania do takich
odcinkow oddzielnie (to chyba jeden z czestszych powodow przepalenia tej
tasmy).

Po spelnieniu powyzszych mozesz cieszyc oczy milym swiatlem :)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

5. Data: 2010-02-12 07:06:57

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Lew pisze:
> [...]
> jakies 45-70 zl albo ostatnio kupilem hit: zasilacz do XBoxa 12V 14.7A z
> ucieta koncowka za 45 zl ;D (sa jeszcze dostepne takowe)

Czy nie mozna wykorzystac zwyczajnego zasilacza "second hand"
od PC za kilka zl?

pozdro
--
A S

6. Data: 2010-02-12 19:45:29

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-02-12 08:06, Andrzej S. pisze:
> Czy nie mozna wykorzystac zwyczajnego zasilacza "second hand"
> od PC za kilka zl?
Hmm, odkad pamietam to w miare sprawne kosztuja kolo 40 zl ;)
A oprocz tego posiadaja pare cech:
Stabilizacja na mniejszych pradach nie jest wcale taka doskonala i
wymaga ingerencji w srodek zasilacza albo trzeba dodac np zarowke malej
mocy zeby zasilacz byl obciazony.
Tak wiec bez minimalnej chociazby znajomosci elektroniki sie nie obejdzie.
Dodatkowo gabaryty praktycznie dyskwalifikuja to w zastosowaniach
podtynkowych czy podsufitowych.
Dodatkowo taki zasilacz wymaga dosc intensywnego chlodzenia (wiatraczek)
i w w/w miejscach trudno o takie warunki.
Polecam watek na grupie modelarskiej o przerabianiu takeigo zasilacza :)
Te od laptoka czy xboxa maja nastepujace zabezpieczenia:
* przeciwprzepieciowe
* przeciwzwarciowe
* temperaturowe
i umozliwiaja prace w pelnej zabudowie przy w miare kompaktowych wymiarach.

7. Data: 2010-02-14 13:00:46

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm, odkad pamietam to w miare sprawne kosztuja kolo 40 zl ;)
> A oprocz tego posiadaja pare cech:

Mozna kupic znacznie taniej, powiedzmy 15 zl.
Mam takie rozwiazanie (jednym zasilaczem zasilam 2 monitory i parę
LEDów). Prąd rzeczywiscie tętni (nie wiem jak dla LEDów - monitorom
przeszkadza) - receptą jest dociążenie linii 5V zarówką choinkową.
Wentylator zasilacza przepialem na 5V by nie szumial.

Nie zastanawialem sie, na ile jest to oszczedne. Oczywiscie nie
ma mowy o wsadzeniu tego pod tynk, za to gdzies na szafę juz mozna :-)

pozdr serd
--
A S

8. Data: 2010-02-14 14:39:30

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote in message

> [...]
>
> Nie zastanawialem sie, na ile jest to oszczedne. Oczywiscie nie
> ma mowy o wsadzeniu tego pod tynk, za to gdzies na szafę juz mozna :-)

Na Allegro można czasem kupić zasilacze przemysłowe z wyjściem 5V z małymi
tętnieniami i z dużymi prądami.

9. Data: 2010-02-15 20:09:15

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-02-14 15:39, Prawusek pisze:
> Na Allegro można czasem kupić zasilacze przemysłowe z wyjściem 5V z małymi
> tętnieniami i z dużymi prądami.
Na prawde polecam ten do XBoxa.
Nie mierzylem nim maksymalnego pradu tj 14.7 A ale laduje nim dosc duzy
zestaw ogniw LiPol i wytrzymuje.
Dodatkowo z fajnych rzeczy to ma miekki start - tj wlacza sie po zwarciu
linii 5V.
Nio i cena 45 zl jest smieszna biorac pod uwage mozliwosci :)

10. Data: 2010-02-15 20:41:33

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A czy nie stosuje się zasilaczy impulsowych do takich tasiemek?
Impulsowych w sensie podawania max prądu dla leda, lub nawet nieco ponad o duzej
częstotliwosci i
krótkich impulsach?
Led świeci jak oszalały, a przy tym sie nie przegrzeje..

Re: Co gazowe
odkamieniacz
Zabudowa grzejnika w kuchni...
Re: Co gazowe