Otwartość w kontaktach z ludźmi

1. Data: 2006-08-07 10:10:49

Temat: Otwartość w kontaktach z ludźmi
Od: "Marko" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich i proszę o pomoc!

Mam problem z jedną osobą. Wydaje mi się, że jest zamknięta w sobie. Ma
problemy z otwarciem się na ludzi. W towarzyskich kontaktach z ludźmi jest
postrzegany jako "sztywana osoba", która może załatwić pewne sprawy, ale do
bliższych kontaktów się nie nadaje.
Gdy pojawia się w towarzystwie atmosfera gęstnieje i inne osoby zachowują
się sztucznie. Zupełnie inaczej niż w kontaktach z innymi. On chce to
zmienić, aby być bardziej towarzyskim i mieć bliskie osoby.

Mam więc prośbę o pomoc i udzielenie mi odpowiedzi na pytania. Co może być
tego przyczyną? Gdzie szukać pomocy? Jak pomóc? Czy jest jakaś literatura,
do której można się odwołać?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Napiszę jaki będzie efekt moich działań,
jeśli będę miał sugestie od was.

a...@w...pl

2. Data: 2006-08-07 11:06:19

Temat: Re: Otwartość w kontaktach z ludźmi
Od: "dominik" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisz trochę jakie konkretne jego zachowanie sprawia, że "atmosfera
gęstnieje"
pzdr.
D.

3. Data: 2006-08-07 11:17:12

Od: "Heca" <h...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marko" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Napiszę jaki będzie efekt moich działań,
> jeśli będę miał sugestie od was.

Może dlatego tak jest bo przekraczasz wszelkie granice kapowania ? :)

4. Data: 2006-08-07 18:35:54

Od: es_ <es_uomikim@ALA_MA_KOTA.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marko wrote:
> Mam problem z jedną osobą. Wydaje mi się, że jest zamknięta w sobie. Ma
> problemy z otwarciem się na ludzi. W towarzyskich kontaktach z ludźmi jest
> postrzegany jako "sztywana osoba"
(...)
> Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Napiszę jaki będzie efekt moich działań,
> jeśli będę miał sugestie od was.

A myślisz, że w ogóle będzie jakiś efekt? Efekt _twoich działań_? Czyli
*ty* chcesz go zmienić, pomóc mu? A *on* tego chce?

--
"Przyjacielu, lepiej nas dobrze wypieprz zamiast prawić nam kazania.
Nawrócić nas nie zdołasz..." Marquis Donatien Alphonse François de Sade

5. Data: 2006-08-07 18:59:27

Od: "Marko" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciężko mi jest opisać jego sytuację. On chce się zmienić, powiedział mi o
tym.
Jeśli chodzi o stwierdzenie "atmosfera gęstnieje", to chodzi o to, że inne
osoby nawet, gdy są wesołe i rozmowne przy kontaktach z innymi ludźmi, a
zobaczą jego w towarzystwie...

...nagle milkną, a przynajmniej poważnieją i ta zmiana jest zauważalna.

Jeszcze taka uwaga o zachowaniach w towarzystwie. Jest on osobą spokojna,
rozmawia najczęściej, gdy się zacznie rozmowę. Brakuje mu też wyraźnej
mimiki twarzy. Właściwie po nim często nic nie widać.

6. Data: 2006-08-07 19:39:43

Od: "al4e" <[_CUT_]alex[_THIS_]@deth.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użyszkodnik ::es_:: w module news:eb816a$usa$2@news.onet.pl popelnil(a)
nastepujacy błąd

> A myślisz, że w ogóle będzie jakiś efekt? Efekt _twoich działań_? Czyli
> *ty* chcesz go zmienić, pomóc mu? A *on* tego chce?

Marko pisal o Sobie ...nie widzisz tego :)

al4e

7. Data: 2006-08-07 19:40:47

Od: "al4e" <[_CUT_]alex[_THIS_]@deth.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użyszkodnik ::Marko:: w module news:eb73o3$cvc$1@nemesis.news.tpi.pl
popelnil(a) nastepujacy błąd

> Witam wszystkich i proszę o pomoc!
> Mam problem [...]

Zmien towazystwo i zacznij od poczatku.

Pozwodzenia
al4e

8. Data: 2006-08-07 21:48:01

Od: Immon <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Aug 2006 21:39:43 +0200, al4e napisał(a):

> Marko pisal o Sobie ...nie widzisz tego :)

Cicho bo się wyda ;)

--
Immon

9. Data: 2006-08-07 22:38:08

Od: Immon <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Aug 2006 12:10:49 +0200, Marko napisał(a):

> Gdzie szukać pomocy?

Będę pisał do tej osoby, która ma problem - możesz się wczuć w jej rolę ;)

Przede wszystkim przestań szukać, a zacznij szanować siebie samego.
Jeśli jesteś mięczak, sztywniak, fajtłapa itp. to nie oznacza, że dla
ciebie nie ma miejsca na tym świecie. Nie rób nic na siłę, nie udawaj
luzaka w towarzystwie bo tylko się zmęczysz, a skutki i tak będą żałosne.
Ja już widziałem parę przypadków takich prób wśród dzieci moich znajomych,
a jeszcze więcej w szkole (od podstawówki do studiów), sam zresztą miewałem
problemy z relacjami społecznymi. Jeśli już będziesz w jakimś towarzystwie
to przyjmij rolę obserwatora. Oczywiście jeśli ktoś powie coś śmiesznego, a
ty zachowasz kamienną twarz to w końcu ciebie się pozbędą, ale co masz do
stracenia? Nikt nie przepada, za mumią lub robotem, chyba się ludziom nie
dziwisz?

Jeśli masz już skończone 18 lat to przyjmij do wiadomości, że dobrze działa
odrobina alkoholu, zwłaszcza na imprezce, kiedy wszyscy popijają. Wtedy
rozwiązują się języki nawet "kamiennym twarzom", czasem wręcz przesadnie.
Pozostają po tym pozytywne wspomnienia, które dodają też odwagi w stanie
całkowitej trzeźwości. Oczywiście jest to półśrodek i należy go stosować z
umiarem. U mnie zdał egzamin na piątkę ponieważ nowe znajomości zawierane
na imprezkach przydawały się i między nimi.

Poza tym trochę pokombinuj - z kamienną twarzą możesz przecież grać w
pokera - nawet wskazane jak zakładasz blef :D

Immon

10. Data: 2006-08-08 08:18:07

Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d(na_poczta.onet.pl)@tutaj.nic> szukaj wiadomości tego autora

"Immon" <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl>
napisał w wiadomości news:1dq2yc0u1i9bu$.19txbrxbp8kic.dlg@40tude.net...

> [...]
> odrobina alkoholu, zwłaszcza na imprezce, kiedy wszyscy popijają. Wtedy
> rozwiązują się języki nawet "kamiennym twarzom", czasem wręcz przesadnie.

Czasem wręcz przeciwnie. Znam typy (to faktycznie mniejszość
w populacji), w przypadku których alkohol działa hamująco. Na
trzeźwo sporo mówią, a po pijaku wręcz przeciwnie. Nawet wcale.
A najgorsze są kobiety tego pokroju. Zamiast się rozkręcać w trakcie
zabawy, one się zakręcają. ;-)

> Poza tym trochę pokombinuj - z kamienną twarzą możesz przecież grać w
> pokera - nawet wskazane jak zakładasz blef :D

Brydżyk też może być niezłą zabawą. Jak mu partner spaskudzi
licytację, to i język potrafi się rozwiązać...

--
Sławek

minimalizm
Nędza poligamii
Zadaj zmiany Konstytucji... oraz naprawy Ordynacji do Sejmu
problemy z komunikacją
Potrzebna mi rada... Lektury