Owoce z "czyms" na gorze.

1. Data: 2001-03-22 00:10:32

Temat: Owoce z "czyms" na gorze.
Od: "didi" <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Witaj grupo smakowita!
Jakis czas temu, zupelnie przypadkiem trafilam w telewizorze na pokazowke
robienia wlasnie owocow z "czyms". Niestety, na przepis juz sie nie
zalapalam :(
Wygladalo to mianowicie tak:
Najpierw nalezalo przygotowac to "cos" (ciasto jakby, ale takie pokruszone),
nastepnie do zaroodpornego naczynia wkladalo sie obrane i wypestkowane owoce
(jablka na przyklad, nie jestem pewna, czy nie podduszone wczesniej) i
posypywalo tym czyms. Pozniej juz tylko do piekarnika. Nastepnie nakladalo
sie "to" lyzka do miseczek i polewalo smietanka. Wyglada mi to o zgrozo na
przepis anglosaski, ale jesli ktos nim dysponuje bardzo prosze o przeslanie
(na grupe lub na priv).
Pozdrawiam smakoszy
didi

1. Data: 2001-03-22 08:01:20

Temat: Re: Owoce z "czyms" na gorze.
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Mar 2001 01:10:32 +0100, "didi" <d...@a...net>
wrote:

> [...]
>przepis anglosaski, ale jesli ktos nim dysponuje bardzo prosze o przeslanie

dlaczego o zgrozo?
Przepis wyglada na fruit crumble, czyli owoce z kruszonka.

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-03-22 10:53:32

Temat: Re:zapiekane owoce z kruszonka (bylo Owoce z "czyms" ...)
Od: "Barbara Olszewska" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "didi" <d...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
> sie "to" lyzka do miseczek i polewalo smietanka. > (na grupe lub na priv).
W "Wysokich Obcasach" był ostatnio taki przepis

Zapiekane owoce z kruszonka

3 zielone jablka (import) drobno pokrojone
2 male pudeleczka swiezych jezyn lub malin (moga byc mrozone wtedy 3/4
paczki)
2 lyzeczki octu balsamico
mala garsc drobno pokrojonej bazyli
4 lyzki maki
5 lyzek cukru
1/4 kostki masla

Jablek nie obierac, wydrazyc gniazda nasienne. Pokroic w kostke. Wsypac na
dno miski do zapiekania. Dodac jezyny. Posypac 2 lyzkami cukru. Polac octem
balsamico, posypac bazylia, wymieszac.
Przygotowac kruszonke: wymieszac palcami make, cukier, maslo, tak aby
skladniki polaczyly sie ale mialy swoja kruchosc.
Kruszonka posypac owoce, tworzac stozek wystajac ponad mise.
Wstawic do piekarnika (200°C) na 30 min. W trakcie pieczenia dobrze jest
umiescic mise na blaszce . Owoce lubia wykipiec.

Barols

1. Data: 2001-03-22 18:08:45

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "didi" <d...@a...net> napisał w wiadomości
> pokruszone),
> owoce

Fruit cobbler - fruit crumb

160 gr maki
200 gr cukru
140 gr masla
3 zoltka

owoce

Rozgrzac piec do 180C/350F.
Make, cukier i maslo posiekac nozem na drobno, dodac zoltka, wymieszac
czubkami palcow robiac caly czas kruszonke. Schlodzic w zamrazalniku 10 minut.

W zaroodpornym naczyniu ulozyc 3 cm warstwe owocow, ja najbardziej lubie
sliwki i jablka, albo rabarbar z truskawkami, nastepnie rozkruszyc po
calej powierzchni kruszonke,

Dlugosc pieczenia zalezy od uzytych owocow. Resultat, ktory chcemy
uzyskac, to wyspy zloto-brazowej kruszonki pomiedzy kaluzami gestego,
przezroczystego soku owocowego, ze spieczonymi brazowymi brzegami.

Mozna piec w jednej duzej blasze albo w malych indywidualnych
miseczkach, takich jak na zupe cebulowa. Podawac cieple, z lodami, bita
smietana albo sosem waniliowym.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-03-22 18:47:42

Od: "AniaS" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Olszewska" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> W "Wysokich Obcasach" był ostatnio taki przepis
>
> Zapiekane owoce z kruszonka
>
> 3 zielone jablka (import) drobno pokrojone

A propos tych zielonych jablek.... Znajoma mojej cioci kupila kilka takich
jablek swojemu wnuczkowi. Bylo to jesienia. Dziecko bawilo sie jablkami i
jedno gdzies sie zapodzialo. Nie wnikajac w szczegoly - odnalazlo sie w
pudle na balkonie z okazji wiosennych porzadkow w kwietniu. A wygladalo
dokladnie tak samo, jak w dniu, gdy zostalo przyniesione ze sklepu...(po POL
ROKU!!! - jesli komus umknelo).
No comments.
A tak lubilam te jablka....
AniaS

1. Data: 2001-03-22 19:00:41

Od: "didi" <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziekuje za pomoc - dokladnie o to mi chodzilo.
Brzmi pyszniasto, mam wielka ochote zrobic taki deserek wlasnorecznie i w
zwiazku z tym drobne pytanko - czy moge uzyc kombiwaru? (Niestety nie
dysponuje piekarnikem) Jesli tak, to czy powinnam przykryc naczynie, zeby
obieg powietrza nie wysuszyl za bardzo zawartosci?

Jednoczesnie przepraszam Krysie Thompson i wszystkie osoby, ktore mogly sie
poczuc urazone wyrazeniem "o zgrozo anglosaska". Po perwsze powinien sie tam
pojawic usmieszek, ktory zaginal w niewyjasnionych okolicznosciach :). Po
drugie, bedac w Londynie mialam okazje probowac wielu lokalnych potraw i
szczerze mowiac nie za bardzo mi smakowaly.
Tyle wyjasnienia, jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
didi

1. Data: 2001-03-23 20:24:50

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

jesli takie bardzo zielone jablka, typu "zielone jabluszko - plyn
do kapieli" , bez kropek itp, to pewnie byly Grannie Smith, jedne
z najlepszych jablek angielskich (teraz tez i z innych krajow...)

Krysia

> [...]
>dokladnie tak samo, jak w dniu, gdy zostalo przyniesione ze sklepu...(po POL

jaka jest najgorsza kuchnia
polecam książkę potrawy z b... i królików...
Byłem tydzień....
Program kulinarny - normy i kalorie (dlugie)
Do Gdańszczan