PACS pour tous, czyli geje jeszcze bardziej demoralizują

1. Data: 2009-02-16 15:40:23

Temat: PACS pour tous, czyli geje jeszcze bardziej demoralizują
Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

http://www.dziennik.pl/swiat/article320806/Heterosek
sualisci_biora_sluby_dla_gejow.html

[...]
PACS, czyli pakty solidarności obywatelskiej, zostały pomyślane jako
półśrodek dla gejów i lesbijek domagających się prawa do zawierania
małżeństw. W pierwszym roku obowiązywania nowych przepisów we Francji
zawarto 6 tys. związków partnerskich. W 2008 r. było ich już 150 tys.,
jednak 10 proc. z nich nie dotyczyło osób o orientacji homoseksualnej.

Przyczyna jest prozaiczna: aby zawrzeć PACS, wystarczy 15 minut. Aby go
rozwiązać - oficjalne pismo do urzędu od jednego z partnerów bez podawania
przyczyny i bez możliwości wysunięcia roszczeń o charakterze finansowym. To
sposób znacznie prostszy niż rozwód i coraz więcej Francuzów zapobiegawczo
woli PACS od normalnego małżeństwa.

2. Data: 2009-02-16 18:07:19

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saulo" napisał:

> sposób znacznie prostszy niż rozwód i coraz więcej Francuzów
> zapobiegawczo woli PACS od normalnego małżeństwa.

I bardzo dobrze. Żeby zawrzeć małżeństwo (cywilne) nie potrzeba wiele
więcej - tylko uprzednia wizyta w urzędzie celem rezerwacji terminu.
Nie ma żadnych testów sprawdzających zdolność do jego zawarcia ani
jakiejkolwiek innej weryfikacji chętnych. A przy rozwodzie trzeba się
handryczyć miesiącami - o ile ma się "honor", "ambicje" i coś więcej
niż lepiankę :)

--
Pozdrawiam - Aicha

3. Data: 2009-02-16 18:25:55

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Saulo pisze:

> [...]
> zawarto 6 tys. związków partnerskich. W 2008 r. było ich już 150 tys.,
> jednak 10 proc. z nich nie dotyczyło osób o orientacji homoseksualnej.

Świetna sprawa, rozwiązanie zadowalające chyba wszystkich - jak widać,
wystarczy nazwać inaczej i po kłopocie.

Ewa

4. Data: 2009-02-16 18:29:58

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Saulo pisze:
> [...]
> finansowym. To sposób znacznie prostszy niż rozwód i coraz więcej
> Francuzów zapobiegawczo woli PACS od normalnego małżeństwa.

liberalnej prawicy to nie lezy, zadnej prawicy to nie lezy, zadnemu
centrum, predzej konserwatywnej cos czknie, jakas trauma

--
The Gnome

5. Data: 2009-02-16 20:54:20

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Saulo pisze:
> [...]
> finansowym. To sposób znacznie prostszy niż rozwód i coraz więcej
> Francuzów zapobiegawczo woli PACS od normalnego małżeństwa.

easy come easy go

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!

6. Data: 2009-02-16 20:56:14

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tren R pisze:

> easy come easy go

Strażnik moralności się w Tobie odezwał?

Rozwód dostaje się na pierwszej rozprawie, też nie trzeba specjalnie
przyczyn podawać.

Ewa

7. Data: 2009-02-16 21:03:35

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Strażnik moralności się w Tobie odezwał?

a dlaczego akurat takie masz skojarzenie?

> Rozwód dostaje się na pierwszej rozprawie, też nie trzeba specjalnie
> przyczyn podawać.

no właśnie - szast prast.

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!

8. Data: 2009-02-16 21:24:34

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tren R pisze:

> [...]

A tak jakoś powiało wyższym krytycyzmem.

Ewa

9. Data: 2009-02-16 21:29:32

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> A tak jakoś powiało wyższym krytycyzmem.

krytycyzmem pewnie tak, ale moralność akurat mnie mało tu obeszła.
raczej przyszły mi do głowy eksperymenty sajkologiczne związane z
poziomem trudności inicjacji i następstwami tejże.

w skrócie: nie ceni się tego co łatwo przyszło

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!

10. Data: 2009-02-16 21:37:06

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tren R pisze:

> w skrócie: nie ceni się tego co łatwo przyszło

To jasne, ale jak komuś się na siłę utrudni, to cenił będzie bardziej,
czy po prostu uprzykrzy mu się życie? Mam bardziej na myśli samo
zawieranie małżeństwa czy układu, niż jego rozwiązywanie.

Ja bym trudność w doborze odpowiedniego partnera i jego zdobycia, np.
rozkochania w sobie, uznała za wystarczającą. Krótko - trudności
zostawmy samej naturze. :)

Ewa

dwulicowość
prezydentura... z pompą?
Gerhard Maria Wagner jednak nie będzie biskupem
"źli" i bogaci z miasta vs "dobrzy" i biedni ze wsi
nowa afera w TVN24