PIPEMIDIC ACID

1. Data: 2004-06-30 11:08:07

Temat: PIPEMIDIC ACID
Od: "Agnieszka" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z Was ma informacje na temat tego kwasu? Interesuje mnie wszystko,
zwlaszcza opis farmakologiczny. Bede wdzieczna.
Agnieszka

2. Data: 2004-06-30 11:48:44

Temat: Re: PIPEMIDIC ACID
Od: "agnieszka" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Agnieszka
>
> --

> Chemioterapeutyk, pochodna chinolonowa aktywna wobec bakterii
Gram-ujemnych. Działa bakteriobójczo na pałeczki Enterobacteriaceae
(zwłaszcza Escherichia coli, Proteus mirabilis i Proteus indolo-dodatni,
rodzaje Klebsiella, Enterobacter, Providencia) i niektóre szczepy
Pseudomonas aeruginosa. Nie działa na bakterie beztlenowe i
Gram-dodatnie. W czasie leczenia możliwa selekcja szczepów
opornych. Podany miejscowo w postaci czopka dopochwowego
stanowi uzupełnienie leczenia doustnego, dzięki czemu osiąga się
znacznie lepsze efekty lecznicze. T0,5 we krwi wynosi 3,5 h. Wiązanie
z białkami osocza wynosi 15-20%. Wydala się głównie z moczem w
postaci nie zmienionej.

Leczenie ostrych i nawracających zakażeń układu
moczowo-płciowego.

Przeciwwskazania

Nadwrażliwość na pochodne 4-chinolonu, I i III trymestr ciąży, dzieci
do zakończenia procesu wzrastania (do 15-18 r.ż.), niewydolność
nerek. Ostrożnie stosować w ciężkiej niewydolności wątroby, okresie
laktacji, u pacjentów z niedoborem G-6-PD, padaczką lub miażdżycą
naczyń mózgowych (zwłaszcza u osób w podeszłym wieku). W czasie
leczenia nie powinno się prowadzić pojazdów mechanicznych, należy
też unikać intensywnego nasłonecznienia.

Działania niepożądane

Mogą wystąpić reakcje skórne (nadwrażliwość na światło, pokrzywka,
rumień, świąd), zaburzenia neurologiczne (bóle i zawroty głowy,
niekiedy napady padaczkowe).

Interakcje

Nasila działanie i toksyczność teofiliny (należy zmniejszyć jej dawkę).

Pozdrowienia Aga

Kupie lek lub recepte
Re: dostałam zawału w aptece!
Poszukuję czasopisma...
[SPAM] KUPIE HORMON WZROSTU SZYBKO WAZNE
Raphanol