POMOCY !!!

1. Data: 2000-09-04 10:25:36

Temat: POMOCY !!!
Od: "Mirko" <m...@s...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Mam do Was wielką prośbę - poradźcie mi jakie w miarę proste i smaczne danie
mógłbym przygotować na romantyczną kolację we dwoje? Zaznaczam od razu że
jestem amatorem więc nie może to być nic trudnego!

W piątek spotykam się ze swoją dziewczyną po prawie 2 miesięcznym rozstaniu
i chciałbym zrobić jej miłą niespodziankę przyotowując coś dobrego na
kolację.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam
Mirek

1. Data: 2000-09-05 11:06:23

Temat: Re: POMOCY !!!
Od: Beata Swiercz <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ppyszne spagetti, wino o przepyszne zestawy surowek, salatek
Na poczatek tyle jesli chcesz wiecej wiedziec to daj znac

POZDR

Beata

b...@d...pl

1. Data: 2000-09-05 11:40:33

Temat: Odp: POMOCY !!!
Od: "Mirko" <m...@s...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki! Pewnie ze chce wiedziec wiecej.
Jesli mozesz napisz jak je przyzadzic.

Pozdrawiam
Mirek m...@s...lublin.pl
Użytkownik Beata Swiercz <b...@d...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@d...pl...

1. Data: 2000-09-05 18:02:02

Od: "Wróbelek Elemelek" <m...@w...eta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>W piątek spotykam się ze swoją dziewczyną po prawie 2 miesięcznym rozstaniu
>i chciałbym zrobić jej miłą niespodziankę przyotowując coś dobrego na

Dobra - ja tez mialem taki problem. Oto przepis na zupe chinska (zaznaczam,
ze nie jest to moj przepis, tylko
Marka P., czytelnika tej grupy [Marek -> chyba sie nie obrazisz, jak przesle
to cudo dalej w swiat?])

SPIS TRESCI
======Kupujesz
======Sposób przyrzadzania
======Opowiadasz, jakie to wspanialosci przygotowales

======Kupujesz:

rzeczy glówne: kostka rosolowa, wolowine bez kosci, pietruszke (2-3),
marchewke (3-4),
(moze byc tez seler, por, a wiec zuzywasz cala torebeczke wloszczyzny),
czosnek
(1-2 zabki),
cebule (1-2 glówki), ogórek, pieczarki (4-6)

utwardzacze: ziemniaki lub ryz lub makaron (tylko jeden!)

przyprawy: imbir w proszku, majeranek, mozna tez tymianek (zamiast lub
oprócz)

======Sposób przyrzadzania:

Mieso (najlepiej lekko rozmrozone) kroisz w kostke, gotujesz w wodzie kilka
minut, potem wyrzucasz szumowiny (trzeba najpierw gotowac osobno, bo by
pobrudzilo reszte.

Pietruszki, marchewki itp. obierasz, kroisz w kostke, wrzucasz do wrzatku,
dodajesz mieso bez szumowin.

Wrzucasz utwardzacz (troszke ryzu - najpierw oplucz na sitku- lub ,
ziemniaki
pokrojone w kostke, lub polamany na krótkie kawaleczki makaron). Z ryzem nie
przesadz, bo sie przypali. I czasem mieszaj.

Dodajesz przyprawy (pól lyzeczki imbiru, lyzke lub wiecej majeranku i
jeszcze co tylko chcesz). Bedzie bardzo ladnie pachnialo.

Gotujesz 15-20 minut, pieczarki i ogórek wrzucasz 5 minut przed koncem.

Na koncu wrzucasz kostke rosolowa czekasz, az sie rozpusci (mozesz
oczywiscie wrzucic wczesniej).

======Opowiadasz, jakie to wspanialosci przygotowales(las)

Nalewasz lyzka wazowa, najlepiej w male naczynia (miseczki chinskie lub cos
podobnego). Jemy oczywiscie lyzka, a nie paleczkami.

Podkreslasz, ze to zupa chinska, z ziolami, , ladnie pachnie, z imbirem, bez
soli, nietuczaca, zdrowa na zoladek, duzo witamin, zrobiles sam, szybko sie
udalo zrobic.

Mówisz, ze zupe zjada sie lekko, a potem czlowiek robi sie taki bardzo
najedzony. Ze zupa jest egzotyczna i ma takie egzotyczne dzialanie. Ze jest
potrawa jednogarnkowa, a wiec pasuje na kolacje równie dobrze jak na obiad
itp. Ze jest to Twój eksperyment kulinarny, który Ci wyszedl i jestes z tego
zadowolony.

Przedtem sie upewnij, czy dana osoba lubi czosnek, cebule, i czy je mieso -
w razie czego nie dodawaj. Jesli gosc lubi parówki, mozesz pokroic w
plasterki i dac zamiast wolowiny.

To, co zostanie, po wystygnieciu wsadzasz do lodówki (a stygnac bedzie
wolno). Mozesz podgrzewac i jesc caly nastepny dzien.

Na pewno bedzie smakowalo, nawet jezeli gosc zje tylko odrobine. Sam
proponuj: daje na spróbowanie, a jesli zasmakuje to dodam.

Zycze powodzenia, chocbys w koncu nie skorzystal z tych moich opisów.

To bardzo latwy przepis, ale jak sie to cos ugotuje, czlowiek zaczyna
wierzyc we wlasne kucharskie mozliwosci.

Na dziewczynach robi duze wrazenie przyrzadzanie tej zupy na ich oczach.
Trwa to oczywiscie okolo godziny (cale to obieranie, mycie, krojenie), ale
jesli przez ten czas zachowujesz sie jak mezczyzna (pewnie i w sposób
zorganizowany, a zarazem przez caly czas uprzejmie rozmawiasz), zyskujesz
ogromnie na atrakcyjnosci. Nie wiem, dlaczego tak jest i czy zawsze to
zjawisko wystepuje, ale sam stwierdzilem kilkakrotnie.

---
Pozdrowienia - Marek

Tyle przepisu :)
Pozdrawiam - Elemelek