POMOCY !!!!!!!!!! ŚWIĘTA !!!!

1. Data: 2002-12-02 13:25:47

Temat: POMOCY !!!!!!!!!! ŚWIĘTA !!!!
Od: "Kleopatra" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani grupowicze
POMOCY !!!!!
W tym roku po raz poierwszy przypadło mi w udziale organizowanie u nas w
domu wigilii! Nie mam pojecia co mam zrobić. Jedni lubią karpia inni nie,
jedni barszczyk czwerwony, drudzy grzybowy... Co zrobić... nie wiem jakie
potrawy przyrządzić, aby było neutralnie i wszyscy byli zadowoleni.
PS może też coś o ciastach - jakie ???
Bedzie 10-12 osób.
Prosze o pomoc
Z góry dziekuję
Monika

---

1. Data: 2002-12-02 13:44:10

Temat: Re: POMOCY !!!!!!!!!! ŚWIĘTA !!!!
Od: "Kleopatra" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuję ci Lillu
NA CIEBIE ZAWSZE MOGĘ LICZYĆ
Zaraz sprawdze wszystkie przepisy na tej stronie
Monia

---

1. Data: 2002-12-02 13:45:21

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-12-02 13:47:17

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kleopatra wrote:
> Ja chyba też zaproponyuje moim gosciom, żeby coś zrobili sami i przyniesli -
> jak lubia karpia to niech go sobie zrobią , bo ja o nim nie mam zielonego
> pojecia

Zaproponuj :-). U nas też już jest normą, że każdy coś przynosi. Ja tym
razem do teściowej zaniosę pierogi, rybę w galarecie i jakieś sałatki.
Niech biedaczka ma coś dla siebie z tej wigilii ;-)

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2002-12-02 13:51:17

Od: walkie <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kleopatra wrote:
> [...]
> jedni barszczyk czwerwony, drudzy grzybowy... Co zrobić... nie wiem jakie
> potrawy przyrządzić, aby było neutralnie i wszyscy byli zadowoleni.

Moje zdanie jest takie. Co dom to obyczaj - takze wigilijny, wiec nie
pozwol zeby u Ciebie wigilia byla zdominowana gustami gosci. Przychodza
do ciebie...wspaniale, ale niech zaakceptuja to co podajesz - tworz
wlasna wigilijna tradycje.

Walkie!

1. Data: 2002-12-02 14:16:46

Od: "Kleopatra" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja chyba też zaproponyuje moim gosciom, żeby coś zrobili sami i przyniesli -
jak lubia karpia to niech go sobie zrobią , bo ja o nim nie mam zielonego
pojecia.
dzieki
Monia

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
wiadomości news:asfq0q$146$1@news.tpi.pl...

> Użytkownik "walkie" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> Co racja, to racja. Robiłam już Wigilię nawet na 25 osób. Trudno
> wszystkim dogodzić. U mnie w rodzinie jest przyjęte (to moja
> zasługa), że każdy (w miarę możliwości) przynosi jedną swoją
> ulubioną wigilijną potrawę. Wszyscy są zadowoleni, a gospodyni ma
> mniej pracy i jest dzięki temu pogodniejsza :))
>
> Pozdrawiam, Stokrotka

---

1. Data: 2002-12-02 14:17:38

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-12-02 14:29:51

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kleopatra" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ja chyba też zaproponyuje moim gosciom, żeby coś zrobili sami i
przyniesli -
> jak lubia karpia to niech go sobie zrobią , bo ja o nim nie mam zielonego
> pojecia.

Bardzo słusznie - zrób to co potrafisz i wedle własnego uznania.
Ja zamiast strucli proponuję zrobić placek makowy. Szybciej i
łatwiej.

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2002-12-02 14:36:32

Od: "Kleopatra" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marysiu
Dasz mi ten przepis na ciasto makowe??
Z góry dziękuje
Monika
Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
wiadomości news:asfqno$829$1@news.tpi.pl...

> [...]
>
> Bardzo słusznie - zrób to co potrafisz i wedle własnego uznania.
> Ja zamiast strucli proponuję zrobić placek makowy. Szybciej i

---

1. Data: 2002-12-02 15:14:32

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Dec 2002 14:25:47 +0100, "Kleopatra"

> [...]
>jedni barszczyk czwerwony, drudzy grzybowy... Co zrobić... nie wiem jakie
>potrawy przyrządzić, aby było neutralnie i wszyscy byli zadowoleni.

cokoliwek wybierzesz, szczegolnie z ciast, a nie masz wprawy -
zrob juz-zaraz w charakterze eksperymentu...co do grzybowej i
barszczu - zrob na tym samym wywarze, mniej roboty, jak nie
wszyscy karpia, to zrob malo (a i tak zostanie) i dokup jeszcze
jakas rybke (losos? pstrag? - mozna je przyrzadzic w
piekarniku/mikrofali by odciazyc sama kuchenke i szybko to
idzie). ja nadzienie do uszek robie na jakis czas przed swietami,
zeby jak najmniej rzeczy robic na swiezo (mroze te mieszanine,
jzu gotowa do nadziewnai), mak tez moze swoje odstac w lodowce.
a jak mowisz, ze tyle ludzi to juz trzeba patrzec na to
gastronomicznie i wszystko co gotujesz/pieczesz - liczuc/wazyc
(znaczy 2 kartofle na leb, 20 deko ryby etc).

powodzenia.

Krysia

P.S. Taka rada na stronie - moze by tak reszta ludzi COS
przyniosla ze soba?, np, tfu! - sledzie, i jakas salatke, labo
JAKAS rybke, jakiegos makowca....gotowanie uroczystej wieczerzy
dla takiej kupy ludzi z roznymi gustami to tortura a nie
swieta!!!
K.T. - starannie opakowana

slaskie makowki
czym zastapis mleko w proszku