PROPOZYCJA: pl.sci.neuronauki RDF1

1. Data: 2005-06-08 20:27:13

Temat: PROPOZYCJA: pl.sci.neuronauki RDF1
Od: "Marcin Ciesielski" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

-----------------RFD--------------------------------

Nazwa grupy: pl.sci.neuronauki

Krotki opis: Mozg - od neuronu ku swiadomosci.

Moderowana: NIE

Opis:
Grupa interdyscyplinarna, przeznaczona dla osób zainteresowanych
wszelkimi naukami o mózgu (neuronaukami, neuroscience). Celem grupy
jest umożliwienie dyskusji między ludźmi prezentującymi różne
podejścia do zagadnień związanych z funkcjonowaniem mózgu (lub
szerzej: układu nerwowego), tworzeniem przez niego psychiki i
świadomości, jego wpływem na zachowanie i relacją z resztą organizmu
oraz ze środowiskiem zewnętrznym, zaś nadrzędnym dążeniem - łączenie
wiedzy wyniesionej ze wszystkich neuronauk - tradycyjnej
neurobiologii, neuroanatomii i neurofizjologii, psychiatrii,
neurologii i innych dyscyplin medycznych, psychologii, biochemii,
biocybernetyki, nauk kognitywnych, AI, afazjologii, neuropsychologii
klinicznej i poznawczej (cognitive neuroscience), neurolingwistyki,
neuroobrazowania, psychofarmakologii, neuroendokrynologii i wielu
innych - w jedna, zwarta całość.

Przykładowe tematy do dyskusji to:
- prawa półkula a mechanizmy utraty poczucia istnienia lewej strony
przestrzeni;
- czy badacze mózgowego podłoża świadomości w istocie badają
świadomość;
- szlak pyłkokomórkowy w układzie wzrokowym;
- wpływ olanzepiny na procesy poznawcze;
- najnowsze wyniki neuroobrazowania emocji za pomocą fMRI;
- informacje o konferencjach naukowych z dziedziny neuroscience.

Zabronione jest:
- wysyłanie jakichkolwiek załączników i binariów;
- pisanie inaczej niż czystym tekstem w kodowaniu ISO-8859-2;
- spamowanie;
- dyskutowanie na tematy drastycznie odbiegające od tematyki grupy;
- wysyłanie reklam (dopuszczalne są jedynie jednorazowe niekomercyjne
ogłoszenia związane z tematyką).

Autor propozycji: m...@o...pl (Marcin Ciesielski)

Uzasadnienie:
Obecnie elementy neuroscience pojawiają się na innych grupach
dyskusyjnych, ale brakuje grupy, która umożliwiałaby integrowanie
różnych dyscyplin należących do neuronauk. Wywołuje to liczne
wątpliwości wielu miłośników neuroscience, zastanawiających się, na
która grupę wysyłać swoje posty: pl.sci.biologia, pl.sci.medycyna,
pl.sci.psychologia czy może na jakąś jeszcze inną. Niestety, na żadnej
z nich nie jest możliwa dyskusja interdyscyplinarna. Ponadto badania
mózgu i jego funkcji to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi
nauki i nawet w polskich mediach doniesienia o odkryciach naukowych
związanych z mózgiem stanowią około połowy wszystkich informacji na
temat nauki w ogóle.

Ogloszenie:
pl.news.nowe-grupy
pl.announce.newgroups
pl.sci.medycyna
pl.sci.biologia
pl.sci.psychologia
pl.sci.ai

Czas trwania: dwa tygodnie
-----------------RFD-KONIEC-------------------------

1. Data: 2005-06-10 09:34:06

Temat: Re: PROPOZYCJA: pl.sci.neuronauki RDF1
Od: "ksRobak" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin Ciesielski" <m...@o...pl> z (83.68.70.115)
TELENETCENTRUM-NET Kutno-city pppoe pool PL

> -----------------RFD--------------------------------
>
> Nazwa grupy: pl.sci.neuronauki
>
> Krotki opis: Mozg - od neuronu ku swiadomosci.
>
> Moderowana: NIE
>
> Opis:
> Grupa interdyscyplinarna, przeznaczona dla osób
> zainteresowanych wszelkimi naukami o mózgu
> [...]

Neurotyczne podłoże świadomości człowieczej wydaje się być
bezsporne w odniesieniu do gatunku homo-sapiens bowiem
nie zdarzyło się jeszcze poza literaturą SF (potwór doktora Frankensteina
stworzony przez Mary Shelley) by martwy mózg
odzyskał swoje biologiczne funkcje wraz z pamięcią oraz
samoświadomością (~osobowością) JA.

* * *
Pogłębianie wiedzy w tym temacie jest o tyle istotne, że może
się zdarzyć jakiś wirus grypowy który zaatakuje pień mózgu
człowieka i sprawi, że nieprzygotowana ludzkość zniknie
z mapy Świata podobnie jak niegdyś zniknęły dinozaury.
My - świadomi LUDZIE - mamy tę możliwość by zgłębiać
tajemnice przyrody i zapobiegać ewentualnym zagrożeniom.
WOLNOŚĆ to zdolność do niebuntowania się
przeciwko niesprawiedliwości.
Człowiek wolny nie buntuje się - lecz zapobiega.
Utworzenie grupy "pl.sci.neuronauki" to polskojęzyczny wkład
w tym humanitarnym d_z_i_e_l_e.
Mój głos jest TAK na utworzenie w/w interdyscyplinarnej,
niemoderowanej, polskojęzycznej grupy.
W przypadku braku zgody adminów - właścicieli polskiego
Internetu hierarchii pl.* - można taką grupę utworzyć
w hierarchii free.pl* lub alt.pl*.
wysłano:
<> pl.news.nowe-grupy - Tak
<> pl.announce.newgroups - Nie
<> pl.sci.medycyna - Nie
<> pl.sci.biologia - Nie
<> pl.sci.psychologia - Tak
pl.sci.filozofia - Tak
free.pl.chwila - Tak

Edward Robak
*°"˝'´¨˘`˙ˇ^:;~>¤<×÷-.,˛¸
--
Errare humanum est, in errore perservare stultum. /Seneka/
"Błądzić jest rzeczą ludzką, trwać w błędzie - głupotą."

1. Data: 2005-06-10 20:35:08

Od: vonBraun <interfere@O~wywal~2.pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak wrote w news://news.ipartners.pl:119/d8bmqf$p6r$1@amigo.idg.
com.pl
> [...]
> My - świadomi LUDZIE - mamy tę możliwość by zgłębiać
> tajemnice przyrody i zapobiegać ewentualnym zagrożeniom.

Heh, przypomniał mi się cytat tegoż autora, brzmiący:

> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Świadomość przyszła nagle i nagle może odejść
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

> /.../
> \|/ re:

O ile pamiętam, mimo wielu rozbieżności, zgadzaliśmy się
przynajmniej w jednym: świadomość może odejść po cichu i bezboleśnie,
co gorsza nawet bez wiedzy zainteresowanych, a od siebie dodam, że
tu i ówdzie zdaje się znikać nawet bez pomocy wirusa lub priona.

Trzeba więc o nią zadbać, tak jak dba się o dobrą i wierną żonę
- bo inaczej pewnego dnia zbierze manatki i pójdzie sobie gdzieś,
gdzie będą ją lepiej traktowali.

Zróbmy dla niej trochę miejsca - także na pl.sci.neuronauki ;-)

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2005-06-16 15:44:57

Od: "Marcin Ciesielski" <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomość od pana Marka Kasperskiego, twórcy portalu
http://www.kognitywistyka.net/ :

"Mysle, ze za wczesnie spekulowac, czy "pomysl umrze smiercia naturalna".

Pomysl grupy dyskusyjnej jest dobry, tylko troche trzeba poczekac, az ludzie
go podchwyca.

Wrzucilem info. na strone - moze troche pomoc w rozejsciu sie informacji, ze
w ogole taka lista powstaje.

Generalnie musi Pan poczekac na efekty - nawet do pol roku. Dopiero wtedy
widac, czy bylo warto.

W kazdym razie, ja trzymam kciuki".

przkladowy protokol z badania lateralizacji
:-) niby zabawne...
Asentra - wasze opinie
egzaminy na psychologię
siódme - nie spadaj