Pączki i lukier

1. Data: 2005-03-03 08:40:46

Temat: Pączki i lukier
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Robiłam już pączki kilka razy i nigdy mi nie wychodzą. Po pierwsze nie umiem
ich lepić. Zawsze wychodzą mi konfitury bokiem. Po drugie są małe i twarde.
Dlaczego? Co robie źle? Proszę o rady.
Chciałabym także zrobić lukier do pączków bo nie mam cukru pudru, chyba, że
można posypać waniliowym. Jak ktoś da przepis będę wdzięczna :)

Anna Styś

1. Data: 2005-03-03 09:25:29

Temat: Re: Pączki i lukier
Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Styś napisał(a):

> Chciałabym także zrobić lukier do pączków bo nie mam cukru pudru, chyba, że
> można posypać waniliowym. Jak ktoś da przepis będę wdzięczna :)

Lukier robi się właśnie z cukru pudru... Cukier waniliowy Ci się z tych
pączków natychmiast osypie. Chyba będziesz musiała się przejść do sklepu
(albo zmielić cukier kryształ w młynku, jak moja szwagierka ;)).

Ania

1. Data: 2005-03-03 17:00:48

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chciałabym także zrobić lukier do pączków bo nie mam cukru pudru, chyba, że
> można posypać waniliowym. Jak ktoś da przepis będę wdzięczna :)

Myślę, że robiłaś pączki ze sprawdzonych w necie przepisów. Błąd robisz inny.
Ciasto drożdżowe lubi ciepło, nie lubi przeciągów. Może nie dajesz mu wyrosnąć,
ciasto musi podwoić swoją objętość- trwa to koło jednej godziny. Jak wypływa
konfitura, to spróbuj nie lepić, tylko szprycką konfiturkę do środka
"szprycnij":-). Może za dużo dajesz konfitury. Pozdrawiam Areta

1. Data: 2005-03-04 15:47:55

Od: <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciasto na pączki zrób trochę "wolniejsze" niż normalne drożdżowe (bedą
delikatniejsze), daj mu dobrze wyrosnąć. Nie baw się w lepienie pączków z
konfiturą - wycinaj szklanką kółka ok, 1,5 grubości - nadziewaj na gorąco po
usmażeniu. Przed smażeniem daj pączkom jeszcze podrosnąć. Po wsadzeniu do
gara, przykryj pokrywką na ok. 2 min. Drugą stronę smaż bez przykrycia. Będą
wielkie jak z cukierni i bardzo delikatne - przetestowane wielokrotnie :-)

pozdrawiam - yewka
wroclaw

1. Data: 2005-03-07 09:41:07

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za rady. Zrobiłam i wreszcie się udały. Wyszły super!
Znalazłam przepis na pączki z ziemniakami i nawet udało się ulepić z
konfiturą w środku. Bardzo długo rosły i wyrabiałam ciato trzy razy, tak jak
radziła babcia. Super!

Anna Styś

1. Data: 2005-03-07 11:27:49

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Anna Styś
>
> Moje zdziwienie ....nie ma końca! Jakież to ziemiaki: surowe, ugotowane? A
najlepiej poproszę przepis :-). Pozdrowienia Areta

1. Data: 2005-03-07 12:15:48

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> najlepiej poproszę przepis :-). Pozdrowienia Areta

Przepis chyba był kiedyś na grupie:

Pączki ziemniaczane

1 kg ugotowanych ziemniaków
1 kg mąki
10 dag drożdży
3/4 szkl. cukru
1 cukier waniliowy
1/2 kostki masła roslinnego
5 jaj
2 łyzki octu
Ziemniaki ugotować, zemleć i dodać wszystkie składniki, masło roztopić i
chłodne wlac do ciasta. Drożdże rozmieszac z odrobina cukru w letnim mleku i
dodac do ciasta. Wszystko zagnieść i zostawic do wyrosnięcia. Formować kule
i smazyć

Polecam, superdobre.

Anna Styś

Bliny ziemniaczane - z czym?
wanilia
feta zapiekana z migdalami... jammi TYLKO JAKK??
jakie upiec ciasto na urodziny meza (do jego pracy)
zdrowe dla serca...