Pajecznica.

1. Data: 2001-06-11 09:35:00

Temat: Pajecznica.
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Zakwitła mi w ogrodzie (Anthericum liliago) Pajecznica liliowata.
Nie wiem skad to sie wzielo, gdyz nigdy nie kupowałem sadzonek
,prawdopodobnie z nasion.
Zadomowiła sie wsrod traw i bambusow.
Czy ktos ma doswiadczenia z ta "pajeczyna".
Czy to nie wymarza, gdyz wg.literatury mi dostepnej zdania sa podzielone.

Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

2. Data: 2001-06-11 09:35:18

Temat: Re: Pajecznica.
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJIENNCGAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...
> [...]
> Czy ktos ma doswiadczenia z ta "pajeczyna".
> Czy to nie wymarza, gdyz wg.literatury mi dostepnej zdania sa podzielone.

NIE wymarza na Górnym Śląsku i niedaleko Gniezna, jeśli jest to dla Ciebie
jakaś informacja.
Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-06-11 09:48:54

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

NIE wymarza na Górnym Śląsku i niedaleko Gniezna, jeśli jest to dla Ciebie
Dzieki za informacje ,ciesze sie ze masz druga działke w okolicach Gniezna.
A ktore odmiany posiadasz moze A.ramosum ,A.liliago "Major"
Pozdrawiam,Bogusław

4. Data: 2001-06-11 10:04:47

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych
napisał:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJIENNCGAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...
> Witam.
> Zakwitła mi w ogrodzie (Anthericum liliago) Pajecznica liliowata.
A nie jest to przypadkiem:
Anthericum ramosum L. - pajęcznica gałęzista [gatunek częsty w wielu
regionach];
jeśli nie to masz szczęście [gatunek rzadki, ustępujący, roślina pod
całkowitą ochroną].

> Nie wiem skad to sie wzielo, gdyz nigdy nie kupowałem sadzonek
> ,prawdopodobnie z nasion.
A podebrałeś coś "tutaj" razem z ziemią:
murawy stepowe, zbocza na zach. w dorzeczu dolnej Odry.

> Zadomowiła sie wsrod traw i bambusow.
> Czy ktos ma doswiadczenia z ta "pajeczyna".
> Czy to nie wymarza, gdyz wg.literatury mi dostepnej zdania sa
podzielone.
Rzadko uprawiana jako ozdobna, ale patrz na miejsce występowania i raczej
dbaj o nią w zimie.
Pozdrawiam Jerzy

5. Data: 2001-06-11 10:40:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJOENPCGAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> [...]

Gniezna.
> A ktore odmiany posiadasz moze A.ramosum ,A.liliago "Major"

Raczysz waszmość żartować. Najprawdopodobniej posiadam A.liliago sp., gdyż
żadnej więcej informacji nie zdołałam uzyskać (notabene A.ramosum to nie
będzie pajęcznica liliowata, ale o jakiejś innej polskiej nazwie gatunkowej.
To tak gwoli ścisłości systematycznej).
Aha, nie jestem posiadaczką ziemską:), po prostu dostałam pajęcznicę z
wymian właśnie z okolic Gniezna.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2001-06-11 11:22:19

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
regionach];
jeśli nie to masz szczęście [gatunek rzadki, ustępujący, roślina pod

Sadze ze to A.liliago porownalem z Wielka Ksiega Ogrodnictwa Ch.Brickella z
tym ze on pisze ze lubi stanowiska wilgotne (brzegi zbiornika) natomiast
moja wyrosła w calkiem suchym miejscu.
Przesadzac nie bede jak sie dobrze czuje ,to niech rosnie.
Pozdrawiam,Bogusław R.

7. Data: 2001-06-11 14:04:26

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych
napisał:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJCEOCCGAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...
> Przesadzac nie bede jak sie dobrze czuje ,to niech rosnie.
murawy stepowe, zbocza to raczej sucho?
I jeśli przyniósł ją wiatr to zaufaj Matce Naturze, ona wie co robi. Poza
tym, trafiła w dobre ręce, nieprawdaż?
Pozdrawiam, Jerzy

8. Data: 2001-06-11 14:12:51

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
murawy stepowe, zbocza to raczej sucho?
I jeśli przyniósł ją wiatr to zaufaj Matce Naturze, ona wie co robi. Poza

To moj adres w I-necie trafil az tak wysoko :-)))

9. Data: 2001-06-11 15:26:43

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl>
> To moj adres w I-necie trafil az tak wysoko :-)))
:-O
Pochwal się.
Pozdrawiam, Jerzy
PS
I tnij posty albo pisz "ponad".

10. Data: 2001-06-11 15:34:47

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Jak po kilku dniach nieobecnosci odbieram poczte ,a jest tego okolo 600-700
postow to z tych pocietych nic nie wynika ,nalezalo by przeczytac wszystkie
od poczatku,a nie wszystkie tematy mnie interesuja ,sadze ze nie znajdziemy
zlotego srodka.
Pozdrowienia,Boguslaw R.

> To moj adres w I-necie trafil az tak wysoko :-)))
> [...]

Jeszcze o zarazie na świerkach
Laur szlachetny
gdzie wypozyczalnia ?
Barwinek - pogromca chwastow?