Palenie śmieci w ogródku

1. Data: 2005-11-14 07:49:11

Temat: Palenie śmieci w ogródku
Od: "AW" <akwol@op._no_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam sąsiada (wykształcony i na stanowisku) który namiętnie - nie pali
ale..... tli wszelkiego rodzaju liście, gałęzie a w sezonie letnim skoszoną
taka 2-dniową trawę (szczególnie w dni upalne)
Żyjemy w ciągłym dymie. Okna w sypialni na noc nie można uchylić bo to
świństwo akurat leci w kierunku naszego domu - a wiecie jak śmierdzi tląca
się trawa lub liście.
Jaki jest sposób na takiego gościa. Już nie raz sugerowałem, że możnabyłoby
to spalić raz a dobrze a nie w taki sposób ciągłego tlenia się.
Latem takie palenie facet uskutecznia po bardzo upalnym dniu, myślałem że
wraz z zakończeniem lata skończą się te utrapienia, ale dzisiaj od rana tlą
się liście i będąc na spacerze z psem zauważyłem kilka kupek liści, które
najprawdopodobniej będą się tlić przez kolejne dni. Ja też mam śmieci w
ogródku, ale nie spalam tylko ładuję do worków plastikowych i wyrzucam do
kosza.
Już kikakrotnie delikatnie sugerowałem że lepiej byłoby to spalić za jednym
zamachem a nie w taki sposób, nic nie pomogło. Gość jest wykształcony i na
stanowisku dyrektorskim, nawet kandydowali z żona do wyborów lokalnych. Jak
można to ukrócić.

2. Data: 2005-11-14 10:49:44

Temat: Re: Palenie śmieci w ogródku
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dl9for$57h$1@nemesis.news.tpi.pl AW
<akwol@op._no_spam.pl> napisał(a):

> [...]
> wykształcony i na stanowisku dyrektorskim, nawet kandydowali z żona
> do wyborów lokalnych. Jak można to ukrócić.

Hejka. W trakcie zadymiania zaproś sąsiadów do domu na kawkę lub pod
innym pretekstem i wtedy zademonstruj i spokojnie wytłumacz o co Ci chodzi.
Myślę, że powinno pomóc.
Pozdrawiam asertywnie Ja...cki

3. Data: 2005-11-14 11:45:57

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

AW napisał(a):
> Mam sąsiada (wykształcony i na stanowisku) [...] Ja też mam śmieci w
> ogródku, ale nie spalam tylko ładuję do worków plastikowych i wyrzucam do
> kosza.

Kup mu worki na śmiecie, jak sie nie domyśli o co chodzi to na drugi
dzień zaproponuj pomoc przy załadowaniu liści.

> [...]
> stanowisku dyrektorskim, nawet kandydowali z żona do wyborów lokalnych. Jak

Donos do jego konkurentów. Wykorzystają to w kolejnych wyborach jako
czarny PiaR.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2005-11-14 13:12:54

Temat: Re: Palenie
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

AW wrote:
> Mam sąsiada (wykształcony i na stanowisku) który namiętnie - nie pali
> ale..... tli wszelkiego rodzaju liście, gałęzie a w sezonie letnim skoszoną
> taka 2-dniową trawę (szczególnie w dni upalne)

Wezwac straz pozarna?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2005-11-14 14:13:18

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:q30ef.210584$lI5.200329@tornado.ohiordc.rr.com.
..

> Wezwac straz pozarna?

Straż miejską. Jak wiadomo, palenie liści jest zabronione. Przynajmniej
pouczą, choć w podciąganie poziomu umysłowego sąsiada nie wierzę.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2005-11-14 14:20:45

Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Nov 2005 08:49:11 +0100, AW <akwol@op._no_spam.pl> wrote:

Sprawdź, czy Rada Miejska nie wydała uchwały zabraniającej palenia
ognisk na posesjach. Ewentualnie rzuć okiem na art. 82 Kodeksu
Wykroczeń.

IMHO, jeśli uchwała Rady Miejskiej nie mówi inaczej, a gość nie spala
śmieci komunalnych, a tylko jakieś odpady roślinne i nie stwarza przy tym
możliwości powstania pożaru, to wolno mu to robić.

Pozdrawiam,

Robert

7. Data: 2005-11-14 14:31:14

Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Nov 2005 15:13:18 +0100, Basia Kulesz <b...@i...pl> wrote:

> Straż miejską. Jak wiadomo, palenie liści jest zabronione.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

A jak nie wiadomo, to skąd się można o tym dowiedzieć ?

Pozdr.

R.

8. Data: 2005-11-14 14:43:12

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> napisał w
wiadomości news:slrndnh7qe.2ev.rrozak@deb.dom.pl...

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
> A jak nie wiadomo, to skąd się można o tym dowiedzieć ?

Wiesz, u mnie od czasu do czasu łazi tak strażnik miejski i rozdaje ulotki,
z informacjami, co należy do obowiązków gospodarza domu, a co jest
zabronione. Poza tym prasa - trąbią bezustannie.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2005-11-14 15:24:27

Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Nov 2005 15:43:12 +0100, Basia Kulesz <b...@i...pl> wrote:

> Wiesz, u mnie od czasu do czasu łazi tak strażnik miejski i rozdaje ulotki,
> z informacjami, co należy do obowiązków gospodarza domu, a co jest
> zabronione. Poza tym prasa - trąbią bezustannie.

Może u Ciebie reguluje tą kwestię, wspomniana przeze mnie, uchwała Rady
Miejskiej. U siebie, dzwoniłem do Policji, Straży Pożarnej, Straży
Miejskiej ( pytałem o palenie ogniska, a nie palenie liści) i
otrzymywałem odpowiedź, że jeśli nie tworzę sytuacji grożącej powstaniem pożaru,
to ognisko mogę palić. Nie znalażłem również żadnego przepisu, który
zabraniałby palenia "ogniska z liści".

Pozdr.

R.

p.s.
osobiście liście zbiram na kompost

10. Data: 2005-11-14 15:25:44

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Nov 2005 15:13:18 +0100, Basia Kulesz
napisał(a):

> skoszoną

> Straż miejską. Jak wiadomo, palenie liści jest zabronione. Przynajmniej
> pouczą, choć w podciąganie poziomu umysłowego sąsiada nie wierzę.

Powinien mieć też umowę na wywóz śmieci, lub rachunki z
wysypiska za wywożenie.
W moim mieście straż miejska to sprawdza i ładują mandaty.
Ale na paleniu śmieci muszą go przyłapać.
Wiem, ze to brzmi jak obrzydliwy donos, ale pomyśl że co
10-ty obywatel w Twoim mieście nie płaci za wywóz śmieci
przez co usługa ta jest droższa dla reszty.

Marta

Celocephalus
okisc - czym wiazac?
ostrokrzew
Jaka odległość szklarni od płotu z sąsiadem ?
Czy opadłe liście są złe?