Palma w Polsce ?

1. Data: 2001-04-12 09:46:14

Temat: Palma w Polsce ?
Od: "Fater" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jeżdżąc po południowych krajach np Włochy, Chorwacja w ogrodach można
oglądać
rośliny które nazwałbym "palmy" ( nie wiem co to jest - kilkanaście
podłoznych lisci na pieńku , podobne do Juki..)
Widziałem już dwa razy coś takiego rosnące sobie przed domem w Polsce.
Mam halucynacje, czy to możliwe ?
Jak wiecie co to jest i czy można to posadzić i jak pielęgnować
to napiszcie proszę bo jestem laik, a chciałbym coś takiego mieć.

pozdrowienia Fater

2. Data: 2001-04-12 15:32:39

Temat: Re: Palma w Polsce ?
Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> pozdrowienia Fater
>
> Może chodzi ci o jukkę ogrodową, zwłaszcza w Polsce pd. dobrze się miewa i
kwitnie, inf. znajdziesz m.in. www.wojtas.pnet.pl i chyba na stronie firmy
Starkl-ewa

3. Data: 2001-04-13 06:15:24

Od: "Fater" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> kwitnie, inf. znajdziesz m.in. www.wojtas.pnet.pl i chyba na stronie firmy
> Starkl-ewa

Dzięki rzeczywiście o to mi chodziło.Tylko do jakiej wysokości coś takiego
rośnie ?

Fater.

4. Data: 2001-04-13 16:09:23

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkam w 3mieście więc to niezbyt dobry klimat dla jukki. Ale koło Krakowa
widziałam pień o wys. ok.1m, tak a propos to jukki ogrodowe są chyba od
niedawna u nas-ewa

5. Data: 2001-04-14 10:24:29

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mieszkam w 3mieście więc to niezbyt dobry klimat dla jukki. Ale koło
Krakowa
> widziałam pień o wys. ok.1m, tak a propos to jukki ogrodowe są chyba od
> niedawna u nas-ewa

Tak mnie zaciekawiłaś tym pniem, ze aż wszedłem na wskazaną strone.
Ta juka nie wytwarza pnia. Liście wyrastają bezpośrednio z ziemi. Ponad
pióropuszem liści wznosi się pęd kwiatowy. Średnie zimy, juka ta znosi
dobrze w całym kraju. W czasie ostrzejszych - należy ją okryć. Polska nazwa
to jukka karolińska. W Polsce nie jest nowością.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Zyczenia Swiateczne.
Liście draceny