Passiflora

1. Data: 2005-06-05 11:35:29

Temat: Passiflora
Od: Zuzka <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wczoraj z ogodu botanicznego "dostałam" gałązkę passiflory.
I teraz nie wiem czy pusci korzonki w wodzie czy nalezy ja do ziemi wsadzic.

Pomożecie??

Zuzka

2. Data: 2005-06-05 14:30:00

Temat: Re: Passiflora
Od: s...@o...pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

Witaj:)

Błękitna bez problemu po wsadzeniu ułamanej gałązki się ukorzeniła :)
Doszły mnie słuchy, że stojące sadzonki w wodzie też się ukorzeniają :) Więc
decyzja należy do Ciebie :)

pozdrawiam
Stach

3. Data: 2005-06-05 15:45:51

Od: Zuzka <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stach Czarnecki napisał(a):
> [...]
> Doszły mnie słuchy, że stojące sadzonki w wodzie też się ukorzeniają :) Więc

Dziękuję bardzo.
Dobrze się ma (po "transporcie" w plecaku) w wodzie wiec chyba ją tam
zostawie.
Mam nadzieję, ze coś z niej bedzie to bedę miałą czym się dzielic :)
Miłego dnia

Zuzka

4. Data: 2005-06-05 17:28:01

Od: jozefgr <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

życzę powodzenia .Od kilku lat hoduję tę piękną roślinę z dobrymi
efektami.Co roku wysadzona do gruntu przepięknie kwitnie.W jesieni
skracam pędy i przechowuję w piwnicy.Mam też drugą -o kwiatach
bordowych.W tym roku chcę powiększyć kolekcję...Kupiłem na allegro jedną
sadzonkę i kilkanaście nasion ..wzeszły 4.Niestety u nas ciężko jest
zdobyć inne odmiany- a jest ich kilkaset.W Czechach ,w Niemczech czy
Holandii są kluby miłośników tych przepięknych kwiatów ...mam nadzieję
że i u nas coś takiego powstanie...

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

5. Data: 2005-06-07 14:29:43

Od: "magdalencja" <a...@n...forum> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jozefgr" napisał w wiadomości
> życzę powodzenia .Od kilku lat hoduję tę piękną roślinę z dobrymi
> efektami.Co roku wysadzona do gruntu przepięknie kwitnie.W jesieni
> skracam pędy i przechowuję w piwnicy.

No to ja się tu podłączę z pytaniem.
Kupiłam passiflorę olbrzymią z dwoma listkami. Po miesiącu ma już 7 wielkich
liści, wysokość 40 cm. Kiedy przyciąć żeby się rozkrzewiła? Czy może jak
urośnie to owijać ją jak stephanotisa na okrętkę? Planuję żeby rosła mi w
domu. W lecie ewentualnie na taras.
pozdrawiam
mag

6. Data: 2005-06-07 19:20:02

Od: jozefgr <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Mag.Niestety nie możesz ode mnie oczekiwać takich naprawdę
fachowych porad..jestem tylko wielkim miłośnikiem kwiatów i jako taki
mogę się podzielić własnymi doświadczeniami. Ja swoje passiflory
przycinam jesienią-zostawiając 30-40 cm pędy zawinięte zresztą.W lecie
wystarczy że na pergoli (jako że z donicą wkopuję ją do gruntu) kieruję
pędy w dół i wtedy sama się rozkrzewia.Do jesieni cała kratka jest
zarośnięta i w kącie każdego liścia pojawia się kwiat.Najlepiej użyć
doniczek z dużymi otworami w dnie wtedy ona zapuści korzenie do
gruntu.Jesienią po skróceniu pędów wystarczy obrócić doniczkę i korzenie
które są poza doniczką zostaną "zgilotynowane".Te które zostają w donicy
trzeba posypać sproszkowanym węglem drzewnym i roślinę przechować w
piwnicy do następnego sezonu. W gruncie te łodygi przy doniczce mają
duży przyrost.Moja najstersza passiflora ma łodygę o średnicy 2 cm.
Jeżeli chcesz zobaczyć inne odmiany polecam stronę www.blumen-
passiflora.de/home.htm

wejdź na online shop
pozdrawiam.......

7. Data: 2005-06-07 19:34:10

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piwnicy do następnego sezonu. W gruncie te łodygi przy doniczce mają
> duży przyrost.Moja najstersza passiflora ma łodygę o średnicy 2 cm.

Witam!
Mam tez pasasiflory i bardzo je lubie. W lecie wystawiam je na taras o wystawie
południowej .Dobrze rosna i kwitną.
Niestety , nie przycinam ich na zimę .Zrobiłam to juz kilkakrotnie i zawsze mi
roslina padnie do wiosny .
Passiflorę olbrzymią proponuje uszczyknac jak bedzie dłuzsza.Mam ja na pałąku
bambusowym o wyskoksci 1,8 m. i zawijam .
Pozdrawiam , Elzbieta

8. Data: 2005-06-07 19:59:51

Od: s...@o...pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

Hej !

A ja mam pytanie :) Moje fioletową męczennicę. Jej kwiaty nie dochodzą do
stadium w którym by zaczęły się rozwijać tylko odpadają uschnięte :(
Co zrobić by się tak super rozwijały ??? :)

Pozdrawiam
Stach

9. Data: 2005-06-07 20:49:57

Od: "magdalencja" <a...@n...forum> szukaj wiadomości tego autora

> Ja swoje passiflory
> przycinam jesienią-zostawiając 30-40 cm pędy zawinięte zresztą.W lecie
> wystarczy że na pergoli (jako że z donicą wkopuję ją do gruntu) kieruję
> pędy w dół i wtedy sama się rozkrzewia.
Dziękuję, to juz trochę wiem więcej. Jak będzie miała około metra to
spróbuję zawinąć.
Postawiałbym ją na balkonie ale dzisiaj u mnie było 8 stopni, co za pogoda.

> Jeżeli chcesz zobaczyć inne odmiany polecam stronę www.blumen-
> passiflora.de/home.htm
Ojojoj...to nie byl dobry pomysł;-)))))) Zawrót głowy!!
pozdrawiam
mag

10. Data: 2005-06-07 20:51:39

Od: "magdalencja" <a...@n...forum> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał w wiadomości

> Passiflorę olbrzymią proponuje uszczyknac jak bedzie dłuzsza.Mam ja na
pałąku
> bambusowym o wyskoksci 1,8 m. i zawijam .

Dziękuję, tak zrobię.
pozdrawiam
mag

Biegły sądowy?