Slimaki - help!

1. Data: 2005-06-05 11:21:13

Temat: Slimaki - help!
Od: "Ruda" <t...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
moja siostra kupila dzialke i jestesmy na etapie duzej uciechy urzadzania
jej, ale takze sporych problemow, tak wiec zapewne bede Wam czesto zawracala
glowe - niniejszym sie witam <dygnela> :-)
Aktualnie sen z powiek spedzaja mi slimaki - na poczatku mialam pomysl, ze
je odlowie, wyniose i bede miala czyste sumienie, a one zywot
niezaklocony... Niestety- rzeczonych smokow przybywa w oczach, codziennie
wynosze litrowy sloik z tego splachetka ziemi, a one sie wciaz mnoza!
Poradzcie mi jakis skuteczny sposob wyperswadowania im pobytu, a jesli w gre
wchodzi jednak chemia itp, to cos takiego, czym by sie pies nie zatrul. Jesc
ich nie chce- namawialam.

Pozdrawiam,
Ruda

2. Data: 2005-06-05 12:20:02

Temat: Re: Slimaki - help!
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli to zapuszczona działka to musisz się liczyć z tym że będą się
pojawiały. Gdy zaczniecie wprowadzać swoje zmiany, kosić trawnik, pielić
klomby i ogólnie im przeszkadzać ślimaków robi się jakby mniej. Zawsze jest
lepiej przejść się po "posiadłości" i wyzbierać ślimaki do wiaderka niż
rozsypywać świństwa po ziemi.
Są gorsze plagi które nadciągną nad Wasz ogródek niż tylko kilkadziesiąt
ślimaczków ;-)

Serdecznie Miłka

3. Data: 2005-06-05 12:23:23

Temat: Odp: Slimaki - help!
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ruda <t...@N...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:d7up2c$2fq$...@i...gazeta.pl...

Najlepsza metoda jest tutaj:
http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?name=Recipe
s&action=viewrecipe&reci
peid=17
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2005-06-05 13:20:49

Od: "Ruda" <t...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości :
> [...]
> rozsypywać świństwa po ziemi.
> Są gorsze plagi które nadciągną nad Wasz ogródek niż tylko
------------
Jakby ich bylo kilkadziesiat, to bym nie piszczala:-) Zbieram je reka
przeciagajac np. po pniu jablonki- i juz mam pol sloika:-)
Wcale mi sie nie podoba pomysl masowej eksterminacji - nie jestem slimaczej
krwi spragniona, ale chyba sie inaczej nie da, stad moje poszukiwania.
Wyczytalam, ze mozna je lapac na piwo, nawet bym sie podzielila, niech tam,
ale boje sie, ze zawolaja kolegow z innych dzialek na garden party.
A dzialka rzeczywiscie zapuszczona, sporo pracy przed nami.

Ruda

5. Data: 2005-06-05 13:22:41

Od: "Ruda" <t...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości:
> Najlepsza metoda jest tutaj:

http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?name=Recipe
s&action=viewrecipe&reci
------------
Madrala:-) Sek w tym, ze winniczkow tam jest jeden na tysiac innych, jakis
takich...kundli. Mniejszych zdecydowanie.
A za adres dziekuje- juz sie zarejestrowalam:-)

Ruda

6. Data: 2005-06-05 13:49:05

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takich...kundli. Mniejszych zdecydowanie.
> A za adres dziekuje- juz sie zarejestrowalam:-)

A archiwum grupy przeczytałaś? Nie ma sposobu na ślimaki. Można ograniczyć
populację metodami chemicznymi (zdesperowani)lub mechanicznymi łagodnymi
(systematyczni o miękkkim sercu) albo mechanicznymi brudzącymi (systematyczni o
twardym sercu). Ale do końca się problemu nie rozwiąże, jeśli bydlęta nie mają
naturalnych wrogów.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2005-06-05 14:02:42

Od: "Ruda" <t...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> napisał :
> [...]
(systematyczni o
> twardym sercu). Ale do końca się problemu nie rozwiąże, jeśli bydlęta nie
----------
Przez archiwum grupy wlasnie sie przedzieram. Duzo tego, ale ciekawe.
Sasiadka dzialkowiczka zalatwia sprawe ostatnim sposobem -ultraska jedna.
Zal patrzec. Ja tak nie chce. Zreszta musialabym chyba walcem przejechac.
Co jest naturalnym wrogiem slimaka w skorupce? Zebym miala tygrysy hodowac,
to sie z nimi rozprawie- weszly mi na ambicje.

Pozdrawiam,
Ruda

8. Data: 2005-06-05 14:14:57

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> twardym sercu). Ale do końca się problemu nie rozwiąże, jeśli bydlęta nie
mają
> naturalnych wrogów.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Szczerze mówiąc, nie przepadam za takimi,
co wchodzą na teren i miast podziwiać przyrodę
zaczynają swe rządy od jej niszczenia i jeszcze
się chwalą, jacy to z nich są miłośnicy ogrodów.
Ślimaczki nie dajcie się i mnóżcie tym bardziej !!

Pozdrawia boletus

9. Data: 2005-06-05 14:57:24

Od: "Ruda" <t...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał: > Szczerze mówiąc, nie
> [...]
> się chwalą, jacy to z nich są miłośnicy ogrodów.
> Ślimaczki nie dajcie się i mnóżcie tym bardziej !!
----------------
Jesli naprawde chcesz, chetnie Ci je oddam, bys sie nimi cieszyl - tym
bardziej, ze wolalabym, by poszly w niewatpliwie dobre rece. Ile chcesz -
wiadro? Taczke?

Pozdrawiam,
Ruda

10. Data: 2005-06-05 15:02:54

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d7v0lf$2fq$1@inews.gazeta.pl Ruda
<t...@N...pl> napisał(a):

> Co jest naturalnym wrogiem slimaka w skorupce?

Hejka. Dziadek do orzechów. ;-) Tram - tatatam-tam-tam-tam-tram. :-)
Pozdrawiam baletowo Ja...cki

Passiflora
Biegły sądowy?
szczepienie klonów