Slimaki - help!

11. Data: 2005-06-05 15:12:09

Temat: Re: Slimaki - help!
Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
Ale do końca się problemu nie rozwiąże, jeśli bydlęta nie mają
> naturalnych wrogów.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Zauważyłam u siebie bardzo piękne zielone żuki i wydawalo mi sie, że one
wcinaja ślimaki. Ktoś zna nazwę stworzonka? Czy to jest naturalny wróg,
czy tez tylko przypadek?
michalina

12. Data: 2005-06-05 15:29:16

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

michalina27 napisał(a):

> Zauważyłam u siebie bardzo piękne zielone żuki i wydawalo mi sie, że one
> wcinaja ślimaki. Ktoś zna nazwę stworzonka? Czy to jest naturalny wróg,
> czy tez tylko przypadek?

Wyglada na to, że to jest:
Biegacz zielonozłoty Carabus auronitens. Drapieżca, ale czy ślimakowy?
Jeśli dobrze rozpoznałam pożyteczny i pod ochroną. Prawda to?
michalina

13. Data: 2005-06-05 15:29:27

Od: "Rajmund M." <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalina27" napisał:
> [...]
>>

> Zauważyłam u siebie bardzo piękne zielone żuki i wydawalo mi sie, że one
> wcinaja ślimaki. Ktoś zna nazwę stworzonka? Czy to jest naturalny wróg,

Ja nie wiem co za dobre stworzonko jest za to odpowiedzialne, ale ja u
siebie też ostatnio znajduję coraz więcej pustych i połamanych muszli
ślimaków. A same ślimaki? Pojawiają się w coraz mniejszych ilościach i w
coraz mniejszych rozmiarach. Ale i tak jestem dla nich bezlitosny... A swoją
drogą, spróbuję zaobserwować co tak niszczy te moje ślimaczki... ;-)

Pozdrawiam,
Rajmund

--
http://www.whisky.pl

14. Data: 2005-06-05 15:38:01

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d7v51m$5gd$1@nemesis.news.tpi.pl michalina27
<m...@v...NOSPAM.pl> napisał(a):

> Zauważyłam u siebie bardzo piękne zielone żuki i wydawalo mi sie, że
> one wcinaja ślimaki. Ktoś zna nazwę stworzonka? Czy to jest
> naturalny wróg, czy tez tylko przypadek?

Hejka. Zielony? Szybko biega? ;-) Może biegacz. :-)

Naturalni wrogowie ślimaków
Ślimaki są ulubionym pokarmem ptaków, jeży, ropuch, ryjówek, chrząszczy
biegaczy i jaszczurek. Także winniczki chętnie zjadają jaja innych ślimaków.
Jednak jeśli ślimaki pojawią się masowo, pożyteczne zwierzęta nie są w
stanie ograniczyć ich liczebności.

Domowe sposoby zwalczania ślimaków
Ślimaki z muszlą można łatwo zebrać z roślin do naczynia i wypuścić z dala
od ogrodu. Ślimaki nagie w dzień są ukryte. Jeżeli chcemy wyłapywać je i
niszczyć, musimy zwabiać je w jedno miejsce. W tym celu wykłada się na mokrą
glebę wilgotne szmaty, deski, papę, liście łopianu lub kapusty, pod którymi
te lubiące wilgoć zwierzęta kryją się w ciągu dnia. Można wykładać przynęty
pokarmowe: pokrojoną marchew lub jabłka, przepołowione ziemniaki, plastry
buraków. Jako roślinę-pułapkę można posadzić bieluń dziędzierzawę, który
przywabia ślimaki. Można też w ziemi umieścić plastikowe kubeczki lub
talerzyki wypełnione piwem. Ślimaki, które bardzo lubią piwo, zwabione - po
prostu wpadają do tych pułapek.

Jeżeli wolimy zniechęcać ślimaki do przebywania w ogrodzie,
musimy pamiętać, aby:
a.. nie układać w ogrodzie pryzm kamieni, desek, materiałów budowlanych,
które służą ślimakom za kryjówki i chronią je przed naturalnymi wrogami,
b.. kosić trawę i chwasty w ogrodzie i w jego pobliżu, gdyż wszelkie
wysokie zarośla i wysoko rosnąca trawa to dobra kryjówka dla ślimaków w
ciągu dnia,
c.. obniżyć wilgotność gleby przez spulchnianie jej w dni słoneczne - giną
wtedy jaja i młode ślimaki (bardzo wrażliwe na suszę). Można też okresowo
przesuszyć trawniki, ograniczając ich zraszanie,
d.. chronić grządki lub pojedyncze rośliny, rozsypując pasami szerokości
20 cm trociny, igliwie sosnowe, plewy jęczmienne lub żytnie, a nawet suchy
piasek zmieszany z popiołem. W ten sposób stworzymy ślimakom barierę nie do
przebycia,
e.. ściółkować glebę liśćmi narecznicy samczej lub opryskiwać gnojówką z
jej liści - zapach narecznicy odstrasza ślimaki,
f.. opryskiwać rośliny zaatakowane przez ślimaki odwarem z papryki rocznej
(1 kg świeżych owoców zalać 10 litrami wody i gotować 1 godzinę. Odstawić na
48 godzin, przetrzeć i przecedzić).

Walka chemiczna
Wokół roślin, między ich rzędami lub na uczęszczanych ścieżkach ślimaków
zamiast trocin można rozsypywać wapno palone 40 g na m2 (4 kg na 100 m2).
Gdy w ogrodzie pojawi się bardzo wiele ślimaków nagich, można wieczorem
rozsypać wapno palone dwukrotnie - w odstępie od 30 minut do 1 godziny - za
każdym razem po pół podanej wyżej dawki. Metoda tworzenia barier (także
roślinnych) jest skuteczna jedynie podczas suchej pogody. Można stosować
preparaty ślimakobójcze (na przykład Mesurol Schneckenkorn) w postaci
granulek, które działają na szkodniki jako przynęta i trucizna. Wieczorem
należy wyłożyć granulki na glebę między rzędami roślin lub na trasach ich
wędrówek - 3 g na 10 m2 (20-30 granulek na 1 m2).
Pozdrawiam kompilacyjnie Ja...cki

15. Data: 2005-06-05 15:47:44

Od: "Ruda" <t...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rajmund M." <t...@a...es> napisał w wiadomości:
A swoją
> drogą, spróbuję zaobserwować co tak niszczy te moje ślimaczki...
---------
Sprobuj i daj znac. Zaloze hodowle;-)

Ruda

16. Data: 2005-06-05 15:56:17

Od: "Ruda" <t...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał: Wieczorem
> należy wyłożyć granulki na glebę między rzędami roślin lub na trasach ich
> wędrówek - 3 g na 10 m2 (20-30 granulek na 1 m2).
--------------
Bardzo dziekuje. Tylko tak sie zastanawiam -a jak to pies z ziemi zje? Na
slimaka on raczej nie wyglada, ale moze sie zatruc? Pisza, ze toksyczne dla
rozwielitek.

Ruda

17. Data: 2005-06-05 16:05:26

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> slimaka on raczej nie wyglada, ale moze sie zatruc? Pisza, ze toksyczne dla

Pies ich nie zje, to drobne granulki.Gdyby zjadł, będzie miał
kaca.Środkiem trującym ślimaki jest substancja wywołująca kaca,
niegroźna,w umiarkowanych ilościach.
Pozdrawiam.Mirzan

18. Data: 2005-06-05 17:10:51

Od: "Ruda" <t...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jozefgr" <u...@d...idealny.pl> napisał w wiadomości:
ja załatwiłem problem Mesurolem.Preparat w postaci granulek dostępny w
> sklepach ogrodniczych..
---------
Dziekuje wszystkim za porady.

Slimaki- trabia do odwrotu! :-)
Ruda

19. Data: 2005-06-05 17:44:02

Od: jozefgr <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja załatwiłem problem Mesurolem.Preparat w postaci granulek dostępny w
sklepach ogrodniczych.Likwiduje też turkucie podjadki tyle że trzeba go
rozsypać przed deszczem lub podlaniem.Nie sądzę żeby był szkodliwy dla
psów a zresztą na etykiecie będzie napisane.

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

20. Data: 2005-06-05 18:16:31

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> coraz mniejszych rozmiarach. Ale i tak jestem dla nich bezlitosny... A
> swoją drogą, spróbuję zaobserwować co tak niszczy te moje ślimaczki... ;-)

Wybawiciele od ślimaczków to tylko żabki:-)
Nie wiem jak u Was ale coś mało żab w tym roku,
W okresie kiedy zniosły skrzek było zimno ,czy to mogło zaszkodzić??

Pozdrawiam TeresaR

Passiflora
Biegły sądowy?
szczepienie klonów