Pekajace naczynka na udach

1. Data: 2004-10-22 18:51:24

Temat: Pekajace naczynka na udach
Od: agnieszka <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:) Mecza mnie strasznie te pekajace naczynka na udach, kiedys chyba
przesadzilam z solarium i oto skutki;( Jak ktos zna dobry balsam lub
jakis specyfik bardzo prosze o rade:) Pozdrawiam

1. Data: 2004-10-22 19:37:05

Temat: Re: Pekajace naczynka na udach
Od: j...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-10-23 06:57:10

Od: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "agnieszka" <a...@b...pl> napisal w wiadomosci

> Mecza mnie strasznie te pekajace naczynka na udach, kiedys chyba
> przesadzilam z solarium i oto skutki;( Jak ktos zna dobry balsam lub
> jakis specyfik bardzo prosze o rade:)

Wiesz jesli to sa dwa, trzy pekniete naczynka, które spedzaja Ci sen z
powiek z powodów estetycznych, to po prostu idz je usun laserowo i po
sprawie. Zaden balsam i tak juz ich nie sklei, wiec to jedyny sposób.

Jesli natomiast naczynka pekaja Ci masowo, tworzac cale obszary pajaczków i
to pekaja regularnie, to najpierw postaraj sie ustalic przyczyne takiego
stanu rzeczy. Bo nie jest to juz tylko defekt kosmetyczny, ale moze
wskazywac na jakies problemy ze zdrowiem (a konkretnie ze stanem zyl w
nogach). Nie wiem, czy przesadzenie z solarium moze byc przyczyna popekania
naczynek, ale nawet jesli, to powienien to byc efekt jednorazowy (kara ;))
Natomiast z Twojego postu moze wynikac, ze przypieklas sie kiedys tam, a
naczynka Ci pekaja caly czas. Nie wiazalabym tego z solarium (no chyba, ze
nadal sie non stop przypalasz).

Pekajace masowo naczynka moga byc pierwsza zapowiedzia zylaków, moze masz
problemy z krazeniem w nogach? Czy nogi Ci puchna i pobolewaja?, Czy mama i
babcia maja podobne dolegliwosci? Palisz papierosy, masz nadwage, bierzesz
tabletki antykoncepcyjne?

Jesli na któres z powyzszych pytan odpowiedzialas tak, to warto najpierw
pokazac nogi lekarzowi. Nawet jesli dla Ciebie sa to na razie "tylko"
popekane zylki, dobry lekarz bedzie w stanie ocenic, czy nia sa one objawem
powazniejszych dolegliwosci. Wybierz sie do dobrego chirurga, choc w moim
przypadku zajal sie ta sprawa mój ginekolog (u mnie naczynka pekaly od
dlugotrwalego przyjmowania tabletek antykoncepcyjnych). W zaleznosci od
stanu zyl lekarz moze Ci przepisac kuracje jakims preparatem na recepte,
który wzmocni Ci naczynia krwionosne, np. detralexem, bardzo dobrym
preparatem na poprawe stanu zyl.

Jesli lekarz wykluczy chorobe, a naczynka nadal Ci pekaja, to zadbaj o nie
sama. Kompleksowo. A kompleksowo, to znaczy, ze balsam bedzie tylko jednym z
elementów terapii i to na samym koncu. A wiec:

1. Nie pal
2. Zadbaj o prawidlowe krazenie w nogach (duzo ruchu, a jak siedzisz lub
lezysz, to staraj sie miec nogi wyzej i wyprostowane)
3. Nos rajstopki antyzylakowe
4. Schudnij jesli trzeba (w obszarze od pasa w dól)
5. Na dobry poczatek zrób sobie kilkumiesieczna kuracje jakimis tabletkami
bez recepty, np. Venoruton, potem kontynuuj juz tylko stale przyjmowanie
rutyny (uszczelnia naczynka krwionosne). Obecnie najtanszym zródlem rutyny
jest Cerutin (6 zl za 100 tab.).
6. Smaruj obszary, w których najbardziej pekaja, jakims balsamem (np.
Venoruton do kompletu z tabletkami, albo Lioton1000 albo Auriderm Corps)
7. Na koniec, jesli zauwazysz, ze naczynka przestaly pekac - usun laserowo,
te które juz pekly.
8. Caly czas stosuj sie do tych zalecen, bo inaczej pekanie wróci.

powodzenia

Aha, gdzies w archiwum znajdziesz posty, w których jakas mila grupowiczka
polecala preparaty Herbapolu "Venescin" - masc + tabletki. Stosowanie ich
bedzie najtanszym sposobem na zrealizowanie pkt 5 i 6. Ale pamietaj, ze te
kuracje to musza byc dlugotrwale, tzn. niezaleznie od tego jakie tabletki
lub masci wybierzesz, to stosuj je w pelnym dawkowaniu przez minimum pól
roku. Potem mozesz ograniczyc i robic raz na jakis czas kuracje
profilaktyczne, jednak Cerutin warto dlugotwale (od czasu do czasu robiac
przerwy ze wzgledu na watrobe). A poza tym pogoogluj
w archiwum, bo ten temat byl juz poruszany wielokrotnie. Warto poczytac, bo
wymieniane byly rózne specyfiki, latwiej bedzie Ci dobrac cos dla siebie.

i jeszcze przeczytaj ten artykul:
http://www.wizaz.pl/poradnik_zdrowe_ladne_nogi.php

--
best regards
Asia/niedzielka/Jona [wroclaw]

1. Data: 2004-10-23 09:27:50

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bo
> wymieniane byly rózne specyfiki, latwiej bedzie Ci dobrac cos dla siebie.

Dokladnie - temat byl poruszany. Sama nawet pytalam co z tym zrobic, ale tak
pelnej informacji jak Ty nikt nie udzielil :) Ja rowniez mam ten problem i
dzieki temu co napisalas mam pewne przypuszczenia dlaczego mi zaczely pekac
naczynka i w koncu moge jakos sensownie zadzialac.

Pozdrawiam serdecznie,
Magda

1. Data: 2004-10-25 06:04:50

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-10-23 08:57,Użytkownik Joanna Pawlus ziewnął szeroko i rzekł:

> 3. Nos rajstopki antyzylakowe

Ja dodam jeszcze tyle, że przy wyborze rajstopek trzeba bardzo, bardzo
dokładnie zmierzyć sobie nogi w odpowiednich miejscach, żeby wybrać
odpowiedni rozmiar. Ja popełniłam ten błąd, że zaniżyłam sobie odrobinę
te wymiary (ech, to dążenie do doskonałości :) ) i w efekcie
podkolanówek nie dało się nosić. Były za ciasne, nogi cierpły po 15
minutach. A zapłaciłam za nie prawie 40 zł.
Rodzaj tego uciskowego cuda poradził mi lekarz. Chodziło o to, czy całe
rajstopy, czy podkolanówki - stanęło na podkolanówkach.
To był lekarz angiolog.
I tak bym radziła. Nie kupować samodzielnie bez porozmawiania z
odpowiednim lekarzem, żeby potem uniknąć chociażby wyrzucenia pieniędzy
w błoto.
Rajstopki kupuje się w aptece i w moim przypadku farmaceutka pytała się
dwa razy, czy jestem pewna, że ten rozmiar chcę. Ja byłam pewna. Niestety :)

> [...]
> rutyny (uszczelnia naczynka krwionosne). Obecnie najtanszym zródlem rutyny

No i jeszcze tutaj dodam, że w moim przypadku Cerutin bardzo dobrze robi
spuchniętym i obolałym nogom. Po prostu przestają puchnąć :) Tylko
trzeba go brać regularnie przez dłuższy czas. ale o tym juz Joanna
napisała :)

Krusz.

--
Kruszyna

"Primum non stresere..."

1. Data: 2004-10-25 14:55:57

Od: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszyzna" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> To był lekarz angiolog.

A gdzie u nas przyjmuje lekarz takiej specjalności? Jesteś zadowolona z
wizyty? Poszłaś tylko z pękającymi naczynkami, czy czymś poważniejszym?

> Rajstopki kupuje się w aptece i w moim przypadku farmaceutka pytała się
> dwa razy, czy jestem pewna, że ten rozmiar chcę. Ja byłam pewna. Niestety
:)

A zdradzisz, jakiej firmy kupiłaś te podkolanówki? :)

1. Data: 2004-10-25 18:58:46

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mecza mnie strasznie te pekajace naczynka na udach Jak ktos zna dobry
balsam lub
> jakis specyfik bardzo prosze o rade
"specyfiki" mozesz stosowac profilaktycznie. jesli chcesz usunac popekane
naczynka, to niestety tylko zabiegowo- skleroterapia, laser, prad.

1. Data: 2004-10-26 11:32:33

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-10-25 16:55,Użytkownik Joanna Pawlus ziewnął szeroko i rzekł:

> A gdzie u nas przyjmuje lekarz takiej specjalności? Jesteś zadowolona z
> wizyty? Poszłaś tylko z pękającymi naczynkami, czy czymś poważniejszym?

Ja byłam w takiej spółdzielni lekarskiej, gdzie prywatnie przyjmują
lekarze różnych specjalności. Poszłam do niego nie tyle z pękającymi
naczynkami, bo takich nie mam, ale po prostu zaczynają mi się robić
żylaki. Tendencja do żylaków jest u mnie rodzinna. Poza tym bardzo
szybko i przy byle okazji robią mi się siniaki, wystarczy np. że w
autobusie oprę sie o siedzenie. I już jest piękna, fioletowa plama. Nie
muszę się uderzyć, wystarczy, że się że tak powiem zawisnę na tym
siedzeniu ciężarem ciała :)
I właśnie ten lekarz obejrzał nogi, stwierdził, że problem, choć mały
jeszcze, to jednak jest i trzeba to kontolować. Zalecił odpowiednie
podkolanówki, branie określonych preparatów (z rutyną właśnie), unikanie
tego i owego. Z lekarza jestem w sumie zadowolona, ale tej spółdzielni
nie polecam jako takiej. Częściej się rozczarowałam niż byłam zadowolona.

> A zdradzisz, jakiej firmy kupiłaś te podkolanówki? :)

Holender, nie pamiętam... Pamiętam tylko, że nie we wszystkich aptekach
można je kupić, bo niektóre ich nie sprowadzają. To było parę lat temu i
, jak pisałam, nie noszę ich, bo są za ciasne, więc raczej tutaj nie
pomogę. Można było wybrać między czarnymi a beżowymi. Ja wybrałam czarne
z myślą noszenia ich pod spodnie.

Krusz.

--
Kruszyna

"Primum non stresere..."

1. Data: 2004-10-26 16:14:58

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kruszyzna" <k...@g...pl> wrote in message

> [...]
unikanie tego i owego. Z lekarza jestem w sumie
> zadowolona, ale tej spółdzielni nie polecam jako takiej. Częściej się rozczarowałam

a zrobil ci badania przeplywu krwi w nogach?? jest
to jedno z podstawowych metod diagnostycznych kiedy
pojawia sie problem z naczyniami nog.

mam podobnie jak ty skolnnosc rodzinna do zylakow,
i tez wybralam sie do lekarza. od razu zrobiono mi to badanie,
teraz bede miala zabieg zamykania jednak z zyl, a oprocz tego
mam zapisane rajstopy, ktore wlasnie lekarz przepisal na podstawie
tego badania.

iwon(k)a

1. Data: 2004-10-26 16:52:07

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-10-26 18:14,Użytkownik Iwon(k)a ziewnął szeroko i rzekł:

> a zrobil ci badania przeplywu krwi w nogach?? jest
> to jedno z podstawowych metod diagnostycznych kiedy
> pojawia sie problem z naczyniami nog.

No, ale to się robi USG z opcją przepływy, prawda? Nie zlecił mi tego
badania, fakt, a w samym gabinecie nie było śladu ultrasonografu :)

> [...]
> teraz bede miala zabieg zamykania jednak z zyl, a oprocz tego
> mam zapisane rajstopy, ktore wlasnie lekarz przepisal na podstawie

W takim razie jak będzie okazja, to sobie zrobię takie badanko.

Krusz.

--
Kruszyna

"Primum non stresere..."