Permakultura w warzywniku?

1. Data: 2016-05-30 00:24:35

Temat: Permakultura w warzywniku?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z was stosuje tę metodę uprawy warzyw? Powoli dojrzewam do niej,
bardzo powoli - cóż, lepiej późno, niż wcale.

2. Data: 2016-05-30 11:56:19

Temat: Re: Permakultura w warzywniku?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 May 2016 00:24:35 +0200, Ikselka napisał(a):

> Czy ktoś z was stosuje tę metodę uprawy warzyw? Powoli dojrzewam do niej,
> bardzo powoli - cóż, lepiej późno, niż wcale.

Kurczę, tylko że paskudnie to wygląda. Moje wypielone grządki jednak mają
walor estetyczny :-))

3. Data: 2016-05-30 12:09:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 May 2016 00:24:35 +0200, Ikselka napisał(a):

> Powoli dojrzewam do niej,
> bardzo powoli - cóż, lepiej późno, niż wcale.

Oczywiście te kartony i gazety jako warstwa mechaniczno-organiczna mnie
zupełnie nie przekonują, bo kleje używane do produkcji tektury
wielowarstwowej falistej oraz skład papieru gazetowego i farb budzą moją
najwyższą niechęć do ich konsumpcji w warzywach. Jednakoż ściółkowanie
skoszoną trawą i opadłymi jesienią z drzew liśćmi jak najbardziej OK.
Jak się tak zastanawiam nad tą permakulturą, to przecież moje dynie od lat
sadzę wiosną wprost na ledwie klapniętej w ciągu zimy kupie zgrabionych
jesienią liści, a słoneczniki u podnóża owej kupy - i wszystko rośnie jakby
powariowało. Ogórki ściółkuję dla wilgoci i ciepełka tąż samą trawą
skoszoną, idąc za niegdysiejszą radą śp. Panslavisty w tej grupie - okazuje
się, że rada to była wręcz wspaniała, polecam...
MŚK, z wykształcenia wszak rolnik, a już nie protestuje przeciwko sadzeniu
w "świeżyznę", które mu się kłóciło niegdyś z tzw zasadami dobrego
ogrodnictwa :-D

4. Data: 2016-05-30 14:16:05

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście te kartony i gazety jako warstwa mechaniczno-organiczna [...]

Wygląda mi na to, że przeczytałaś jakiś artykuł i chcesz się
wnioskami podzielić z grupą - może udostępnisz źródło
tego co przeczytałaś również tutaj, aby wszyscy się zapoznali?
Bo "te kartony" to wiesz... rodzi się pytanie: "które kartony"? :-)

5. Data: 2016-05-30 14:32:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 May 2016 07:16:05 -0500, Pszemol napisał(a):

> Wygląda mi na to, że przeczytałaś jakiś artykuł

Ba, i to niejeden. Czytam o tym od dłuższego czasu.

> i chcesz się
> wnioskami podzielić z grupą - może udostępnisz źródło
> tego co przeczytałaś również tutaj, aby wszyscy się zapoznali?

Ten wątek jest co prawda wyraźnie skierowany do osób, które już próbowały
tego typu upraw, ale skoro jesteś ciekawy, to proszę bardzo:

> Bo "te kartony" to wiesz... rodzi się pytanie: "które kartony"? :-)

http://niekupiejedzenia.blogspot.com/2012/11/grzadki
-dla-leniwych-praktyka.html

Polecam także szerszy wachlarz treści na temat metody:
https://www.google.pl/search?q=permakultura+&ie=utf-
8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=WTJMV_q0Nuy
v8wfQkoG4DQ

6. Data: 2016-05-30 14:54:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Wygląda mi na to, że przeczytałaś jakiś artykuł i chcesz się
> wnioskami podzielić z grupą - może udostępnisz źródło tego
> co przeczytałaś również tutaj, aby wszyscy się zapoznali?

A może jednak nie? Nie pałam chęcią zapoznania się z wnioskami,
szczególnie gdyby miały one wypływać z lektury *tych* gazet.
Bez żadnej dyskusji mogę się zgodzić z tym, że wreszczie znalazły
one miejsce właściwe dla siebie.

> Bo "te kartony" to wiesz... rodzi się pytanie: "które kartony"? :-)

U mnie się nie rodzi.

--
Jarek

7. Data: 2016-05-30 15:33:43

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ba, i to niejeden. Czytam o tym od dłuższego czasu.

Fantastycznie :-))

> Ten wątek jest co prawda wyraźnie skierowany do osób, które już
> próbowały tego typu upraw, ale skoro jesteś ciekawy, to proszę bardzo:

Nie, nie pisałem o sobie, raczej napisałem z myślą o innych.

> http://niekupiejedzenia.blogspot.com/2012/11/grzadki
-dla-leniwych-praktyka.html

Tak właśnie mi się wydawało :-)))

Teraz przynajmniej ktoś, kto chciałby z Tobą porozmawiać
wie o czym porozmawiać i ma szansę wiedzieć o jakim to
"kleju z tektury" na grządkach jest mowa...

8. Data: 2016-05-30 15:55:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 May 2016 08:33:43 -0500, Pszemol napisał(a):

> Fantastycznie :-))

> Nie, nie pisałem o sobie, raczej napisałem z myślą o innych.

-dla-leniwych-praktyka.html

> Tak właśnie mi się wydawało :-)))

Mnie się wydaje znacznie więcej - co skrupulatnie pominąłeś:

O takim:
http://www.eko-pak.net/news.php?newsID=15&lang=pl&ac
tion=view

9. Data: 2016-05-30 16:25:09

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie się wydaje znacznie więcej - co skrupulatnie pominąłeś:

Skrupulatność w redukcji cytatów przez wycięcie
fragmentów których się nie komentuje jest chyba dziś
w narzucającym się szumie informacyjnym bardzo cenna :-)

> O takim:
> http://www.eko-pak.net/news.php?newsID=15&lang=pl&ac
tion=view

Zawsze Cię podziwiałem za wyjątkową umiejętność
strzelania sobie gola do własnej bramki...

Czy na poparcie swojej tezy (że tektura w tej roli jest rzekomo
szkodliwa dla warzyw) musiałaś akurat podać link
do opisu biodegradowalnego kleju na bazie skrobii? :-)

Mogłaś się nieco bardziej postarać i podać link do innego kleju,
takiego zawierającego np arszenik, ołów lub inną truciznę :-)

10. Data: 2016-05-30 17:51:11

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> [...]
> rzekomo szkodliwa dla warzyw) musiałaś akurat podać link
> do opisu biodegradowalnego kleju na bazie skrobii? :-)

No bo ta skrobia jest z kukurydzy GMO!

Jarek

--
Bramkarzu, młody bramkarzu,