Picie płynów podczas posiłku

1. Data: 2004-01-12 13:12:40

Temat: Picie płynów podczas posiłku
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to właściwie jest z piciem podczas jedzenia?
W publikacjach dot. odchudzania / utrzymania wagi wyczytałam dwie sprzeczne
ze sobą opinie:

1. Nie należy pić niczego podczas posiłku, ponieważ to rozwadnia kwasy
żołądkowe i opóźnia trawienie
2. Należy pić co najmniej 0,5 litra płynów podczas posiłku, ponieważ jest to
niezbędne do strawienia pokarmu (a ten proces obciąża układ pokarmowy)

Czego się trzymać?

--
Kinga "Słowotok" Macyszyn

*Jeśli za pieniaczy uważasz osoby, które były uprzejme zwrócić
koleżance Kindze 'Słowotok' Macyszyn uwagę, że grupa dyskusyjna
to nie irc i dzięki temu Kinga 'Słowotok' Macyszyn zaczęła
się pienić, to tak, jestem zdecydowaną pieniaczką* [Aneta Reluga]

2. Data: 2004-01-13 16:14:45

Temat: Re: Picie płynów podczas posiłku
Od: "gapa" <grazynka9@USUŃo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2. Należy pić co najmniej 0,5 litra płynów podczas posiłku, ponieważ jest
> niezbędne do strawienia pokarmu (a ten proces obciąża układ pokarmowy)

hehe, dobre pytanie :) ja się trzymam własnej ochoty- to sie nazywa
instynkt. a Tobie naprawde trudno coś doradzić. Może tydzien tak i tydzień
tak i zobaczysz co Ci bardziej pasuje?

:)))))) to podoba mi się najbardziej :)
pzdr. grazyna

3. Data: 2004-01-14 10:17:34

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hehe, dobre pytanie :) ja się trzymam własnej ochoty- to sie nazywa
> instynkt. a Tobie naprawde trudno coś doradzić. Może tydzien tak i tydzień
> tak i zobaczysz co Ci bardziej pasuje?

Wiesz, to jest tak samo z innymi rzeczami. Zgłupieć można czytając różne
diety, dlatego wiele osób trzyma się jednej i jest jej wierna, bo to pozwala
na bycie konsekwentnym.
Natomiast dla mnie, która po prostu stara się jeść mniej i mniej
kalorycznych potraw jest to czasem zwodnicze - jedne poradniki polecają
brokuły, ponieważ 100 g ma tylko 30 kcal, w innych dietach takich jak MM są
one niewskazane ze względu na wysoki indeks glikemiczny.

Generalnie: nie jest lekko.
A wodę też piję, kiedy tylko mam ochotę.

:)))))) to podoba mi się najbardziej :)
Stąd się wziął "nowy" nick :)

Pzdr
od wczoraj na wodzie mineralnej i śliwkach suszonych zainspirowana Hafsą

4. Data: 2004-01-14 10:39:04

Od: " " <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> napisał(a):

> jedne poradniki polecają
> brokuły, ponieważ 100 g ma tylko 30 kcal, w innych dietach takich jak MM są
> one niewskazane ze względu na wysoki indeks glikemiczny.

Brokuły mają IG poniżej 15.

sz.

5. Data: 2004-01-14 10:56:05

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Brokuły mają IG poniżej 15.

To dlaczego są w takim razie niewskazane?
Bardzo je lubię i jem co najmniej dwa razy w tygodniu na obiad i za każdym
razem się zastanawiam dlaczego ktoś wpisał je na listę produktów
niewskazanych przy odchudzaniu / zachowaniu wagi.

6. Data: 2004-01-14 11:07:53

Od: " " <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> razem się zastanawiam dlaczego ktoś wpisał je na listę produktów
> niewskazanych przy odchudzaniu / zachowaniu wagi.

Kto wpisał i gdzie ta lista?
Montignac brokuły jak najbardziej poleca.

sz.

7. Data: 2004-01-14 11:20:59

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kto wpisał i gdzie ta lista?
> Montignac brokuły jak najbardziej poleca.

Pardon, odwołuję, pomyliło mi się. Poszukam w domu i przyniosę.

8. Data: 2004-01-14 14:59:34

Od: " annaklay" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> razem się zastanawiam dlaczego ktoś wpisał je na listę produktów
> niewskazanych przy odchudzaniu / zachowaniu wagi.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?
cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=2069014&dopt=Abstra
ct

Pod w/w adresem znajdziesz abstrakt na temat pozytywnego zwiazku jaki
istnieje pomiedzy zjadaniem bokulow(brokoli), a aktywnoscia cytochromu P450.
Cytochrom P450 jest to system umiejscowiony w watrobie i odpowiadajacy za
odtoksycznianie organizmu.
Stanowi go grupa ok. od 50 do 100 enzymow. Kazdy z tych enzymow bierze
udzial w neutralizacji toksyn o specyficznym charakterze chemicznym.
Brokoli (brokuly) zawieraja zwiazki chemiczne ktore pozwalaja na
regeneracje pewnych
enzymow wchodzacych w sklad cytochromu P450 i zwiekszenie jego aktywnosci.
Sa wiec jak najbardziej wskazane w trakcie odchudzania ( nawet 2 do 3 razy
na tydzien, ale gotowane na parze, a nie surowe !).

Na marginesie, w abstrakcie podaje sie, ze ciaza i srodki antykoncepcyjne
obnizaja aktywnosc tego systemu odtoksyczniania, a aktywnosc fizyczna
zwieksza jego dzialanie.
Brokuly sa bardzo wskazane dla osob palacych papierosy.

anna

9. Data: 2004-01-14 15:06:36

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję. Jem gotowane, wprawdzie w wodzie, ale nigdy surowe (o tej porze
roku to najczęściej mrożonki)

body detox
jaka dieta ??
czy zgodne z MM ??