głodówki

1. Data: 2004-01-11 16:14:37

Temat: głodówki
Od: Hafsa <h...@a...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
po wczorajszym błędzie dietetycznym- 10 g orzeszków arachidowych
wieczorem-bolał mnie od rana brzuch i zero apetytu do
jedzenia.Postanowiłam więc poczekać, aż zgłodnieje. Jest juz po 17 a ja
nadal nic. Wypilam z 1,5 l wody/herbaty i tak sie zastanawiam: czy ma
sens jednodniowa głodówka?
Nie wykluczone,ze moze dzis jeszcze zglodnieje i cos zjem, choc w to
mocno watpie.
W artykułach w Optymalniku wyczytalam,ze powinno sie takie 1-dniowe
glodowki robic.
Moze ktos ma ta sprawe jakis rozsadny poglad?
Pomaga to w chudnieciu?
Hafsa
--
mój adres:
h...@p...onet.pl

strona domowa:
www.hafsa.republika.pl

"Ludzie zbyt łatwo wygrywają bitwę o utratę zbędnych kilogramów,
tylko po to, żeby potem przegrać wojnę o utrzymanie wagi." Robert Atkins

2. Data: 2004-01-11 16:25:11

Temat: Re: głodówki
Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <h...@a...w.sygnaturce> napisał w wiadomości
> [...]
> glodowki robic.
> Moze ktos ma ta sprawe jakis rozsadny poglad?

Tak pomaga :)

Slawek

3. Data: 2004-01-11 16:47:01

Od: "Hoody" <hoodszy_@_o2_.pl_usunpodkreslenia> szukaj wiadomości tego autora

> W artykułach w Optymalniku wyczytalam,ze powinno sie takie 1-dniowe
> glodowki robic.

Jak czesto ?

4. Data: 2004-01-11 16:54:28

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 11 Jan 2004 17:14:37 +0100, na pl.misc.dieta, Hafsa napisał(a):

> W artykułach w Optymalniku wyczytalam,ze powinno sie takie 1-dniowe
> glodowki robic.

Podobno są bardzo wskazane. Ważne by były systematyczne np. 1 raz w
tygodniu.

puchaty

5. Data: 2004-01-11 16:54:53

Od: "Finka" <f_inka@nospam_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

kocham waszą zwięzłość :)))

6. Data: 2004-01-11 17:30:26

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> Podobno są bardzo wskazane. Ważne by były systematyczne np. 1 raz w
> tygodniu.

Ale tylko przez jakiś czas np. miesiąc i stop :)

slawek

7. Data: 2004-01-11 17:59:56

Od: " annaklay" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

puchaty <p...@b...pl> napisał(a):

> Podobno są bardzo wskazane. Ważne by były systematyczne np. 1 raz w
> tygodniu.
>
> puchaty

Masz racje. Potwierdzono to dlugoletnimi badaniami. Systematyczne
jednodniowe glodowki przedluzaja zycie. Potwierdzono to na zwierzetach.
Zwierzeta niestety nie byly jednak zywione w/g zasad
DO, wiec trudno powiedziec czy efekt moze byc taki sam.

anna

8. Data: 2004-01-11 18:46:02

Od: Hafsa <h...@a...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik slawek napisał:

> Ale tylko przez jakiś czas np. miesiąc i stop :)

A dlaczewgo tylko przez miesiac?
Mi sie zdarza ona "samoistnie" juz 2 raz w ciagu ostatnich 2 tygodni. TO
co, tylko jeszcze 2 x i koniec? A jak potem znow mi sie nie zechce jesc???
Swoja droga niezle, ja bojaca sie by nie umrzec z glodu ;-)))) nale nie
jem bo mi sie nie chce.
No coz, slucham swojego organizmu Hafsa

9. Data: 2004-01-11 20:47:45

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dlaczewgo tylko przez miesiac?

Nie znam poglądów prezentowanych w Optymalni, ale głodówka, lub monodieta
powtarzająca się cyklicznie, nadaje organizmowi pewien rytm, który często
gubi się w tempie jakim żyjemy.
Rytm tygodniowy nie jest wzięty z przypadku, lecz jest jak się okazuje
naturalnym biorytmem ludzkiego organizmu. takich etapów jest wiele, od
dobowego, przez tygodniowy, lunarny, do rocznego wynikającego z pór roku.
Najkorzystniej jest tak wyregulować sobie taki cykl, aby dzień "postny"
wypadał przed dniem odpoczynku - np. w sobotę, jeśli w niedziele nie
pracujemy.
Tak więc twierdzenie Sławka, że np. po miesiącu należy tego zaprzestać, nie
wiem na czym jest oparte i z czego ma wynikać, bo każe odstępstwo od tego
wprowadza jedynie chaos i wytrąca organizm z właściwego mu rytmu.

To tak jakby przez miesiąc chodzić spać o 22, a potem przestawić się bez
powodu na zasypianie o 3 nad ranem, a potem znów wrócić do zasypiania o 23.
Jedyne co osiągniemy to problemy z zaśnięciem do momentu aż zdecydujemy się
na jakąś konsekwencję.
Sowa

10. Data: 2004-01-11 22:08:56

Od: Evunia <h...@n...year.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 11 Jan 2004 19:46:02 +0100, na pl.misc.dieta, Hafsa napisał(a):

> A dlaczewgo tylko przez miesiac?

Myślę, że możesz spokojnie robić sobie te głodówki raz w tygodniu.
Z mojego "studiowania" literatury na temat żywienia wynika, że to korzystne
i wskazane. Niestety, nie potrafię powiedzieć, z jaką dietą to jest zgodne.
W czasie takiej głodówki należy sporo pic, chodzi o zwykłą, czystą wodę.
Pewnie najlepiej źródlaną ;)

--
Eva Sheers

Wpływ diety optymalnej na cukrzycę