Piec a nowy kaloryfer

1. Data: 2007-06-28 12:46:14

Temat: Piec a nowy kaloryfer
Od: "dixi" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
potrzebuje wymienic w mieszkaniu kaloryfer na wiekszy a co za tym idzie
musze spuscic wode z instalacji oraz pieca Vitopend100. Czy wie ktos, czy
musze dokonac jakichs specjalnych czynnosci przy ponownym napelnianiu czy
tylko wystarczy odpowietrzyc przy kaloryferach ?
Rozmowa z serwisem viessmanna z pewnoscia skonczylaby sie na wymienieniu
paru magicznych dla laika hasel i porazajaca kwota.

Pozdrawiam Darek

2. Data: 2007-06-29 18:10:27

Temat: Re: Piec a nowy kaloryfer
Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:f60aen$1ao$1@news.onet.pl
użytkownik *dixi* napisał(a):

> [...]
> ktos, czy musze dokonac jakichs specjalnych czynnosci przy ponownym
> napelnianiu czy tylko wystarczy odpowietrzyc przy kaloryferach ?

Wprawdzie nie odpowiem Ci na zasadnicze pytanie, ale jak już będziesz ten
kaloryfer zmieniał to może warto by pomyśleć o wstawieniu dotakowego zaworu
na poworcie żeby w przyszłości jak zajdzie potrzeba zakręcić dopływ i odpływ
i wodę wylewa się tylko z zakręconego w ten podwójny sposób kaloryfera.

--
Big Jack
//////

3. Data: 2007-07-01 10:52:57

Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Big Jack <a...@b...zz> napisał(a):

> [...]
odpływ
> i wodę wylewa się tylko z zakręconego w ten podwójny sposób kaloryfera.

Jeżeli kaloryfer jest powyżej pieca i głównego układu zasilania c.o. to
wystarczy spuścić tyle tej wody z obiegu co dociera do wymienianego grzejnika
Jeżeli będzie już napełniany układ to ostatnie litry wpuszczanej wody
powinieneś dozować bardzo wolno! wtedy jest szansa(przy prawidłowo
wypoziomowanych grzejnikach ), że układ się nie zapowietrzy(wystarczy na
koniec zalewania odkręcić odpowietrzniki lub przy ich braku-- poluzować
srubunki przy kaloryferach.by wyszło powietrze i na koniec je dokręcić !
- Marex

4. Data: 2007-07-02 07:14:56

Od: "dixi" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli kaloryfer jest powyżej pieca i głównego układu zasilania c.o. to
> wystarczy spuścić tyle tej wody z obiegu co dociera do wymienianego
> grzejnika
No niestety tak nie jest, wiec musze spuscic wode z calej instalacji. Mam
nadzieje, ze po tej operacji wszystko zadziala.
Jestem szczesliwym posiadaczem mieszkania, w ktorym projektant nie
doszacowal mocy kaloryferow (~40W/m) i w zimie musze mocno sie natrudzic by
piec o mocy 24kW ogrzal mi mieszkanie do 19C.
Zakup grzejnikow jeszcze przede mna, wiec jesli ktos ma sugestie gdzie moge
tanio kupic w okolicy Wroclawia (ew. net) to z gory dziekuje.

Darek

5. Data: 2007-07-02 21:25:47

Od: "piotr_boncza" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dixi" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> doszacowal mocy kaloryferow (~40W/m) i w zimie musze mocno sie
natrudzic by
> piec o mocy 24kW ogrzal mi mieszkanie do 19C.

Zanim pójdziesz w koszty sprawdź przyczynę :-) Poszukaj instalatora,
który sam kupuje materiały. Ma swoje rabaty, więc pewnie jeszcze coś
utargujesz na montażu. A grzejniki wcale nie muszą być za małe.
Z najczęstszych przyczyn:
1. Nieprzepłukanie nowej instalacji - śmieci zatykają filtr i zawory.
2. Pompa kotła na zbyt niskim biegu.
3. Ustawienie za niskiej temperatury na kotle. Chyba tylko Beretta ma
sterowniki podwyższające temperaturę w obiegu w przypadku gdy
ustawiona przez użyszkodnika nie wystarcza do ogrzania mieszkania.
4. Źle skryzowana instalacja.
5. Zaniżone średnice rur w instalacji (szczególnie często w przypadku
miedzianej). Po co iść w koszty i dawać grubą jak cieńka tak ładnie
wygląda :-D
6. Błąd serwisanta lub instalatora i nadmierne zmniejszenie mocy
kotła.
7. Zła lokalizacja sterownika kotła, ogrzany bezpośrednio przez
grzejnik przedwcześnie wyłącza ogrzewanie.
8. Niewłaściwa pozycja (sposób zamontowania) głowic zawórów
termostatycznych. Często zasłonięte lub nawet zamontowane pionowo!
Powietrze ogrzane przez rurę zasilającą grzejnik powoduje zamknięcie
zaworu.

Porządny instalator powinien najpierw wyeliminować te przyczyny.
Do usuwania śmieci z instalacji polecam www.fernox.pl są również
podobne środki innych producentów.

pozdrawiam Piotr

6. Data: 2007-07-03 07:59:01

Od: "dixi" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zanim pójdziesz w koszty sprawdź przyczynę :-) Poszukaj instalatora,
> który sam kupuje materiały.

Wlasnie ze wzgledu na koszty chce sam kupic i sam zamienic grzejniki. Z
mojego punktu widzenia (jesli sie myle to mnie poprawcie) nie powinna to byc
trudna sprawa.
Dla jasnosci - grzejniki podczas pracy sa gorace, zawory termostatyczne sa
zdemontowane a pompa w piecu jest ustawiona na wyzszym biegu. Piec sie
wylacza gdy temp. na powrocie jest wysoka (~80C), mimo ze w mieszkaniu
zimnica.
Sadze, ze wymiana grzejnikow w dluzszym okresie czasu taniej mnie wyniesie
niz podwyzszanie temp. w instalacji.
Dobrze rozumuje ??

Pozdrawiam
Darek

7. Data: 2007-07-05 21:27:17

Od: "piotr_boncza" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sie
> wylacza gdy temp. na powrocie jest wysoka (~80C), mimo ze w
Jeśli masz nowy dom, to może ściany nie wysuszone? Przez pierwszy rok,
czasem dwa spożycie ciepła jest zazwyczaj sporo większe.
W sumie ciekawi mnie Twój problem, ale trudno wyrokować na odległość.

> Sadze, ze wymiana grzejnikow w dluzszym okresie czasu taniej mnie
wyniesie
> niz podwyzszanie temp. w instalacji.
> Dobrze rozumuje ??

Z grubsza tak. Ale jakie na jakie? Zasilanie dolne czy boczne ;-)
W skrócie, musisz zachować zgodność wymiarów przyłączy. Nie zawsze
daje to dobre efekty. Czasem ograniczenie wymiarów powoduje, że
zamiast jedno dajesz dwu lub trzypłytowy o podobnych wymiarach a
wówczas przyłącza mogą nie pasować. Jeśli wymieniasz grzejniki, to po
ponownym napełnieniu instalacji starannie odpowietrz instalację. Na
kotle w różnych miejscach znajdziesz odpowietrzniki. Jedyne zagrożenie
jakie przychodzi mi do głowy to pomylenie odpowietrznika z zaworkiem
naczynia wzbiorczego. Z resztą na pewno dasz sobie radę.

powodzenia :-)

pozdrawiam Piotr

ps sprawdź, czy nie zamienione są zasilanie i powrót na grzejnikach.
Przy odwróceniu spadek mocy jest poważny.

8. Data: 2007-07-10 13:16:42

Od: "dixi" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli masz nowy dom, to może ściany nie wysuszone? Przez pierwszy rok,
> czasem dwa spożycie ciepła jest zazwyczaj sporo większe.
> W sumie ciekawi mnie Twój problem, ale trudno wyrokować na odległość.

Mieszkam tam juz trzeci sezon, wiec ew. osuszanie mieszkania mozna raczej
wyeliminowac.

> Z grubsza tak. Ale jakie na jakie? Zasilanie dolne czy boczne ;-)

Zasilanie dolne. Co do zgodnosci przylaczy i nowo zakupionego kaloryfera to
bardzo trafna uwaga.
Nie myslalem wczesniej o tym, biorac za pewnik ze bedzie pasowac, nawet
jesli zdecyduje sie na 3-plytowy (choc z ekonomicznego punktu widzenia chyba
najmniej korzystne rozw.)

> Przy odwróceniu spadek mocy jest poważny.

Jak moge to sprawdzic ??

Pozdrawiam i wielkie dzieki za wszelkie uwagi
Darek

9. Data: 2007-07-21 14:48:49

Od: "piotr_boncza" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mieszkam tam juz trzeci sezon, wiec ew. osuszanie mieszkania mozna
raczej
> wyeliminowac.

Masz rację. A jak wygląda z zewnątrz? Nie ma śladów wilgoci,
zalewania, przemarzania?
Do kiedy masz gwarancję, bo takie mieszkanie to towar nie spełniający
warunków umowy i warunków technicznych?

> Jak moge to sprawdzic ??

Pomacać. Na dolnozasilanym cieplejsza powinna być rurka zasilająca
przyłącze bliższe środkowi grzejnika.

pozdrawiam Piotr

skórzana kanapa blisko grzejnika
Kominki - Poszukiwana firma
bezklasowa deska barlinecka
[klimatyzacja] hybryda klimatyzatora przenośnego i systemu kanałowego
dzwonek bezprzewodowy - problem