Pieniądze są w życiu najważniejsze...

1. Data: 2009-12-22 22:48:59

Temat: Pieniądze są w życiu najważniejsze...
Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

...bo są potrzebne do życia właśnie. I niech ktoś powie, że tak nie
jest. Ot choćby siedząc tu i teraz, przed komputerem (też kupionym
za... pieniądze), korzystając z dobrodziejstw (płatnego) internetu.
Nawet wstając rano z (kupionego) ciepłego łóżka stojącego w naszym (a
jakże) domku i zasiadając do niedawno nabytego w sklepie spożywczym
śniadanka (za kasę przecież, czyż nie?) nie sposób chyba twierdzić
jednocześnie, że jest w życiu coś ważniejszego od forsy(!). Skrajną
hipokryzją jest więc dla mnie twierdzenie, że pieniądze nie są w życiu
najważniejsze czy też że szczęścia nie dają. No owszem, może i nie
dają (w sposób bezpośredni). Stanowią jednak środek do zaspokajania
naszych potrzeb i spełniania marzeń, między innymi. I za tym właśnie
środkiem gonimy całe nasze marne życie, jesteśmy skłonni do wysiłku i
poświęceń aby zdobyć ów środek (pieniężny). Nierzadko zostawiając
naszych bliskich i rodziny na całe dnie, aby im właśnie niczego nie
brakło. Niczego co można, lub trzeba, kupić za... pieniądze właśnie.

Pozdrawiam,
darr_d1

2. Data: 2009-12-23 00:04:17

Temat: Re: Pieniądze są w życiu najważniejsze...
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Dec 2009 14:48:59 -0800 (PST), darr_d1 napisał(a):

> [...]
> naszych bliskich i rodziny na całe dnie, aby im właśnie niczego nie
> brakło. Niczego co można, lub trzeba, kupić za... pieniądze właśnie.

Pieniądze tylko pomagają w byciu szczęśliwym. Ty mi powiedz, jak mogli być
szczęśliwi ludzie, zanim pojawił się pieniądz?
:-)
--

Ikselka.

3. Data: 2009-12-23 00:21:29

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Gru, 01:04, XL <i...@g...pl> wrote:

> Pieni dze tylko pomagaj w byciu szcz liwym. Ty mi powiedz, jak mogli by
> szcz liwi ludzie, zanim pojawi si pieni dz?
> :-)

Polując na bizona i walcząc cały dzień z różnymi inszymi bestiami,
zanim jeszcze człowiek wymyślił pieniądz, aby nie musieli tego
robić?;)

Nie zmienia to jednak faktu, że pieniądz odgrywa nadrzędną rolę w
życiu człowieka.

Pozdrawiam,
darr_d1

4. Data: 2009-12-23 00:22:40

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darr_d1" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
m.googlegroups.com...
On 23 Gru, 01:04, XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]

robić?;)

Nie zmienia to jednak faktu, że pieniądz odgrywa nadrzędną rolę w

Nadrzędna rola w życiu: KTÓREGO człowieka?

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

5. Data: 2009-12-23 00:56:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Dec 2009 01:22:40 +0100, Chiron napisał(a):

> [...]
>
> Pozdrawiam,
> darr_d1
>
> Nadrzędna rola w życiu: KTÓREGO człowieka?

Otóż to.
Ludzie cierpią, chorują i umierają bez względu na ilość posiadanych
pieniędzy. Pieniądze mają znaczenie tylko dopóki jest się zdrowym.
Kiedy traci się zdrowie, one tracą swój sens. Potem się je zostawia i
odchodzi, ale zanim się to stanie, każdy bez wyjątku dowiaduje się
dokładnie, co tak naprawdę jest najważniejsze. Aż dziw, że prawie nikt się
tego nie uczy od chorych. I nie mówię o zdrowiu.
--

Ikselka. /piekąc piernik

6. Data: 2009-12-23 00:57:45

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Gru, 01:22, "Chiron" <e...@o...eu> wrote:

> Nadrzędna rola w życiu: KTÓREGO człowieka?

W życiu KAŻDEGO człowieka - w Twoim też. Nie powiesz mi chyba, że Ty
bez pieniędzy potrafisz funkcjonować. W jakikolwiek sposób, czyli:

- nie jeść
- nie pić (bo woda też kosztuje)
- spać pod gołym niebem
- etc.

Nie pisz mi tylko proszę, że są w życiu rzeczy ważniejsze od pieniędzy
albo że w celu ich zdobycia nie należy kraść czy zabijać. Bo nie
należy. To są jednak dwie zupełnie różne sprawy. Bez kasy,
jakiejkolwiek - i wcale nie chodzi mi tu o bogactwa - nie było by
nawet Ciebie. Ani mnie, ani nikogo. Że nie wspomnę o usenecie...;)

Pozdrawiam,
darr_d1

7. Data: 2009-12-23 01:02:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Dec 2009 16:57:45 -0800 (PST), darr_d1 napisał(a):

Bez kasy,
> jakiejkolwiek - i wcale nie chodzi mi tu o bogactwa - nie było by
> nawet Ciebie. Ani mnie, ani nikogo. Że nie wspomnę o usenecie...;)

Chyba cos pomyliłeś: to KASY nie byłoby bez nas :-)

--

Ikselka.

8. Data: 2009-12-23 01:09:12

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Gru, 01:56, XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> odchodzi, ale zanim się to stanie, każdy bez wyjątku dowiaduje się
> dokładnie, co tak naprawdę jest najważniejsze. Aż dziw, że prawie nikt się

Tak, to prawda. Tylko że ja piszę o czymś innym i Ty też teraz piszesz
o czymś innym. Bez pieniędzy nie byłoby nawet człowieka. W obecnych
czasach oczywiście. Nawiasem mówiąc, gdy jeszcze ich nie było,
istniały inne formy zależności międzyludzkich. Dla ułatwienia
wymyślono pieniądz, aby na przykład nie wymieniano sztabki złota za
bochenek chleba.:)

> I nie mówię o zdrowiu.

Zdrowie także jest w dużym stopniu zależne od pieniędzy. Spróbuj nie
wykupić lekarstw na anginę albo grypę, czy inne "badziewie". Uleczalne
oczywiście. To już są jednak kwestie niezależne od pieniędzy. Pewnie,
że cudów nie ma - nikt przecież nie powiedział, że WSZYSTKO można
kupić.;)

Pozdrawiam,
darr_d1

9. Data: 2009-12-23 01:11:25

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Gru, 02:02, XL <i...@g...pl> wrote:

> Chyba cos pomyliłeś: to KASY nie byłoby bez nas :-)

Czy aby na pewno?

Spójrz na to z drugiej strony...

Pozdrawiam,
darr_d1

10. Data: 2009-12-23 01:27:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Dec 2009 17:09:12 -0800 (PST), darr_d1 napisał(a):

> [...]
> istniały inne formy zależności międzyludzkich. Dla ułatwienia
> wymyślono pieniądz, aby na przykład nie wymieniano sztabki złota za

To mów raczej "bez wymiany towarów nie byłoby człowieka".
Zawsze jest co wymienić. Każdy może coś ofiarować innemu, nawet nie mając
zadnej rzeczy na własność. Można wymienić własną pracę na chleb na
przykład. Niektórzy wymieniają na chleb swoje ciało. Inni - intelekt. Inni
- niesamowite umiejętności.

> [...]
> oczywiście. To już są jednak kwestie niezależne od pieniędzy. Pewnie,
> że cudów nie ma - nikt przecież nie powiedział, że WSZYSTKO można

Oczywiście najlepiej być i kochanym, i bogatym, i pięknym, i zdrowym.
Co wybierzesz, gdybyś miał wybrać tylko jedno?

--

Ikselka.

Choinkowo :-)
Wschód vs Zachód