Piernik nie-piernik z orzechami

1. Data: 2003-01-02 14:50:09

Temat: Piernik nie-piernik z orzechami
Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Podczas sylwestrowej zabawy jadłem cud-ciasto. Niestety osoba, która je
przyniosła nie znała przepisu - był to wypiek jego teściowej. Ciasto
przypominało piernik-murzynek, ale bez przypraw korzennych (na pewno!). Dość
suche, brązowe, z dużymi oczkami (tak jak w drożdżowym, ale nie było to
drożdżowe). Przełożone "krówką". Na górze były orzechy włoskie pieczone z
ciastem (bardzo chrupiące i bez cienia goryczy). W wszystko to polane grubą
warstwą czekolady. Morze ktoś z szanownych grupowiczów robił podobne cudo i
może podzielić się przepisem.

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał
___________________________________
moje Malawi: http://213.134.130.46/wylot2/

1. Data: 2003-01-11 08:35:01

Temat: Re: Piernik nie-piernik z orzechami
Od: Bryśka <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> napisał:
> Witam.
Witam.Kłaniam się również wszystkim grupowiczom.Czytam grupę od dość
dawna,a niektóre potrawy(szczególnie ciasta) wykonane wg przepisów
grupowiczów zadomowiły się w mojej kuchni na dobre

> [...]
grubą
> warstwą czekolady. Morze ktoś z szanownych grupowiczów robił podobne cudo

Chociaż ciasto wykonane wg mojego przepisu troszkę odbiega od opisu Twojego
cudu (w głowę zachodzę co to jest ta" krówka", czy to jest może masa
przypominająca cukierki krówki?) i nie jest polane czekoladą to jednak coś
mi podszeptuje, że w smaku może być łudząco podobne.
Orzechowiec
1/2 kg mąki
20 dag cukru
20 dag masła
2 jajka

2 łyżki miodu
2 łyżeczki sody
2 łyżki mleka
Miód, sodę i mleko rozpuścic w rondelku na małym ogniu

Z podanych wyżej składników zagnieść ciasto. Podzielić je na dwie części i
przełożyć do natłuszczonych form (oczywiście dwóch) Na jedną część nałożyć
masę orzechową (patrz niżej), następnie oba placki upiec w piekarniku

masa orzechowa
10 dag cukru
25 dag orzechów włoskich (pokrojonych)
12 dag masła
2 łyżeczki miodu

masa bydyniowa
1,5 łyżki ziemniaczanej
1,5 łyżki mąki pszennej
Ugotowac budyń w 1,5 szklance mleka, do tego dodać 4 łyżki cukru, cukier
waniliowy. Budyń ostudzić i dodać do 1 kostki masła, wszystko razem
zmiksować

Masę budyniową nałożyć na placek pieczony bez niczego,następnie na to
nałożyć placek pieczony razem z orzechami i ciasto gotowe.

Orzechowiec jest najsmaczniejszy, gdy wykona się go 2 dni wcześniej przed
spożyciem (ja robię 1 dzień wczesniej i tez się da zjeść:-))

Pozdrawiam JaGa

1. Data: 2003-01-13 19:28:21

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Dokładnie TO!!!
Wielkie dzięki. Zamiast budyniu jest krówka.Krówka - skondensowane słodzone
mleko gotowane w puszce przez 3 godziny.

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

Malawi na:
http://213.134.130.46/wylot2/
Użytkownik "Bryśka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Orzechowiec jest najsmaczniejszy, gdy wykona się go 2 dni wcześniej przed
> spożyciem (ja robię 1 dzień wczesniej i tez się da zjeść:-))

ciasto Krysi Thompson - dopisek
Pytanie o ziemniaki pieczone
Wino z dzikiej rozy - totalna klapa :-(
lazania