Piernikowo.

1. Data: 2003-12-18 21:30:55

Temat: Re: Piernikowo.
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

I ja też, bo pracy faktycznie przy tym niewiele. Ale tym razem
> zrobię wg Twojej wersji, moze być nawet ciekawsze :)

Eva, rozpowszechnij go , proszę, jako ciasto Dorotki. Wiecie, że poza
proszkiem do prania nie ma żadnej innej "Doroty"?
Poważnie - niekoniecznie trzeba dodawać prz;yprawę do piernika. Mozna nic
nie dodać, lub tylko cynamon, mozna bez orzechów, można z samymi rodzynkami
itd. Ciasto zmodyfikowałam z przepisu z pociągu, jak okazało się, że moje
dziecko ma uczulenie na mleko i wszystko , co z niego pochodzi (masło,
jogurt, ser itd.). Przez 3 lata wypróbowałam wszelkie możliwe wersje -
zawsze się udało, a w pieczeniu orłem nie jestem. Dlatego je polecam.

Dorota

1. Data: 2003-12-18 22:28:44

Od: "Betty" <n...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Corrina" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> zrobiłam też jeden do domu. Tyle, ze to Kujawski Delecty... :(
> One są naprawde pyszne, gdyby nie to,że na ogól słabo rosną w piekarniku..

mi natomiast nie smakował pernik delecty, okropny, posmak proszku, nawet mój
mąż, któremu wszystkie wypieki smakują, tym razem był zdegustowany. A
kupiłam go tylko dlatego, że jakaś promocja była i dawali papier do
pieczenia. Nigdy więcej.

1. Data: 2003-12-19 09:29:47

Od: barbara <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawostka - i nikt nie zauwazyl, ze nie ma to miodu?!!
a mi sie wydawalo, ze piernik to takie ciasto zawsze! wlasnie z miodem,.
Ale widze, ze tylko nazwa zostala, a ducha to juz nic....

1. Data: 2003-12-19 09:57:13

Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 19 Dec 2003 10:29:47 +0100, na pl.rec.kuchnia, barbara napisał(a):

> Ciekawostka - i nikt nie zauwazyl, ze nie ma to miodu?!!
> a mi sie wydawalo, ze piernik to takie ciasto zawsze! wlasnie z miodem,.
> Ale widze, ze tylko nazwa zostala, a ducha to juz nic....

Może być choinka z plastiku, to i piernik bez miodu też niestraszny ;)

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-19 12:33:39

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota***" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> szklanka cukru (+cukier waniliowy)
> 2 szklanki mąki
> 3 jajka
> 1 łyżeczka proszku do pieczenia
> 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
> paczka przyprawy do piernika
> orzechy- spora garść posiekanych, jak ktoś lubi, to można też z pół paczki
> rodzynek (ja nie lubię!)
>
> Jabłka obrać i pokroić na ósemki, a każdą ósemkę na pół ( w takie kawałki
> średnie), zasypać cukrem i zostawić na pół godziny, aż puszczą sok. Potem
> wsypać do nich mąkę, dodać jajka , proszek i sodę, przyprawy, orzechy i

Ja to znam pod nazwa placek wloski i roznica jest taka, ze jablka razem z
orzechami i rodzynkami miesza sie z cukrem i odstawia na godzine do lodowki
a potem tak samo - czyli pozostale skladniki i do formy.

pozdrawiam
Basia

jak wieprzowina w sosie myśliwskim
Polewa czekoladowa do piernika