Pierogi z jagodami inaczej

1. Data: 2001-06-24 17:28:40

Temat: Pierogi z jagodami inaczej
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani grupowicze, chciałam Was namówić na trochę inne pierogi z jagodami
(Krakusy- pierogi z borówkami, bo ja jako Krakuska z urodzenia i z duszy
dalej uparcie mówię borówki na czarne jagody). Ich inność polega na
nietypowym cieście, zapewniam Was, że pysznym!

Ciasto:
chałka
mleko do namoczenia chałki
jajko
mąka pszenna
Celowo nie piszę ilości produktów, bo te każda średnio wprawna gospodyni
rozpracuje, a z powodu różnic pomiędzy ciężarami chałek z różnych piekarni
ilość mąki może być zmienna. Poza tym moczenie i odciskanie chałki też
różnie wychodzi więc zawartość mleka nie jest sztywna. Mimo wszystko ciasto
ZAWSZE się udaje i proszę nie zrażajcie się tym brakiem ścisłości z mojej
strony.

Wykonanie:
Pokrojoną w kostkę chałkę moczymy w ciepłym mleku. Gdy jest ostatecznie
rozciapciana, odciskamy mocno ale bez przesady, wykładamy na stolnicę.
Rozdrabniamy palcami by nie było kawałków. Dodajemy jajko i mąki tyle, by
uzyskać gęstość jak na pierogowe ciasto, tzn. nie za gęste, elastyczne.
Chałka ma w sobie coś takiego, że ciasto ma bardzo korzystną konsystencję,
jest miękkie ale dość zwarte i świetnie się skleja. Gotowe ciasto
rozwałkujemy podsypując mąką na płat nieco grubszy niż klasyczne pierogi,
ale nie grubsze niż 4mm. Kroimy na kwadraty i nadziewamy jagodami
oprószonymi mąką. Jagód nie płuczemy, muszą być suche (w lesie brud jest
czysty). Sklejamy w trójkąt. Wrzucamy partiami do wrzątku, gotujemy kilka
minut. Podajemy GORĄCE, polane tartą bułką zrumienioną na masełku, posypane
cukrem lub z kwaśną śmietanką ubitą lekko z cukrem. Dla spóźnionych
domowników można odsmażyć.

Ten sam przepis na ciasto stosuję do knedli z węgierkami. Uważam, że jest
dużo lepsze od ziemniaczanego, a na pewno przyjemniejsze do wykonania. Do
wydrylowanych śliwek sypię trochę cynamonu a ciasto wycinam w kółka.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-06-24 17:34:39

Temat: Re: Pierogi z jagodami inaczej
Od: "?" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jasny...borowik.Jak powiedzieli tak napisalem!
Onomatopeja - to tez "chrzaszcz brzmi w czcinie....
A...........
--
=

1. Data: 2001-06-25 00:28:24

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon wrote:
Ich inność polega na
> nietypowym cieście, zapewniam Was, że pysznym!

Brzmia smakowicie. Napewno wyprobuje, tylko szkoda, ze u nas te jagody
takie oszukane, nie jak w Polsce.

> (w lesie brud jest czysty)

to bardzo poetyckie!

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-06-25 07:35:30

Od: "?" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisalem prawdziwki bo sa to najlepsze (czyt.PRAWDZIWE) grzyby , borowik juz
tak nie brzmi.
Lecz jezeli nie ma jasnosci to mozemy wyjasnic.

--
=

1. Data: 2001-06-25 07:54:34

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...

> Agata Solon wrote:
> Ich inność polega na
>
> Brzmia smakowicie. Napewno wyprobuje, tylko szkoda, ze u nas te jagody
> takie oszukane, nie jak w Polsce.

Mnie całkiem te amerykańskie jagody smakują, myślę, że sprawdzą się dobrze i
w pierogach.

> to bardzo poetyckie!

I sprawdzone! Igliwie, listki i fragmenty pajęczyn zdejmuję ręcami, a jak
coś zostaje to rodzina żre i nie zauważa.
Zyczę udanej próby
Agata

1. Data: 2001-06-25 08:45:08

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 25 Jun 2001 09:35:30 +0200, "?" <j...@m...pl>
wrote:

>Napisalem prawdziwki bo sa to najlepsze (czyt.PRAWDZIWE) grzyby , borowik juz
>tak nie brzmi.
>Lecz jezeli nie ma jasnosci to mozemy wyjasnic.

ale BOROWIK zalatuje, ze tak powiem, lasem, a o to chodzi

mowie "borowik" i od razu widze taka sloneczna plame, niedaleko
drogi w Borach Tucholskich... jagody tam byly...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-25 10:02:37

Od: "?" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mowia tez ze nie tylko w lesie! (jak w telexpresie)
Ale trzeba wpierw ich poszukac!

--
=
Motto

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:3eudjt8e9qlimfsk8djg1qpbe7r6mcabfg@4ax.com...

> [...]
>
> mowie "borowik" i od razu widze taka sloneczna plame, niedaleko
> drogi w Borach Tucholskich... jagody tam byly...

opadające owoce w cieście
babka makowo-kokosowa
Ale Prawdziwki !!!
--SPAM-- NOWE MP3