Pierwsze 3 sekundy

1. Data: 2001-01-30 17:28:30

Temat: Pierwsze 3 sekundy
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Według psychologów 90% informacji o człowieku bierzemy w ciągu
tz. pierwszego wrażenia. Mam pytanie, czy chodzi o pierwsze trzy sekundy
znajomości, czy o rzeczy które można dostrzec w ciągu pierwszych 3 sekund.
Czy ktoś z rozdwojeniem osobowości (za każdym razem inaczej będą
wyglądały pierwsze 3 sekundy) będzie nas zadziwiać za każdym
spotkaniem, czy po pierwzym poznaniu wyrobimy se opinię o kimś?

Arti

1. Data: 2001-01-31 21:26:51

Temat: Re: Pierwsze 3 sekundy
Od: "testosteron" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl napisał(a) w wiadomości:
<4...@n...onet.pl>...

>Czy ktoś z rozdwojeniem osobowości (za każdym razem inaczej będą
wyglądały pierwsze 3 sekundy) będzie nas zadziwiać za każdym
spotkaniem,

Co rozumiesz przez pojecie zadziawiać (in+, in- a może baz znaczenia)

>czy po pierwzym poznaniu wyrobimy se opinię o kimś?

Chyba opinię iż ten ktoś ma rozdwojenie osobowości

testosteron

1. Data: 2001-02-01 02:14:00

Temat: Odp: Pierwsze 3 sekundy
Od: "Aphex" <D...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...
> [...]
> wyglądały pierwsze 3 sekundy) będzie nas zadziwiać za każdym
> spotkaniem, czy po pierwzym poznaniu wyrobimy se opinię o kimś?

Chodzi z pewnością o to co możemy się dowiedzieć o osobie na podstawie jej
wyglądu w ciągu 3 sekund. Niestety po tych 3 sekundach wyrabiamy sobie
często zdanie o danej osobie ,które może badzo rozmijać się z prawdą na jej
temat. A przecież każdy zna przysłowie: "Nie osądzaj książki po okładce"!

Pozdrowienia
Aphex

1. Data: 2001-02-01 08:30:28

Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Według psychologów 90% informacji o człowieku bierzemy w ciągu
> tz. pierwszego wrażenia. Mam pytanie, czy chodzi o pierwsze trzy sekundy
> znajomości, czy o rzeczy które można dostrzec w ciągu pierwszych 3 sekund.

Ale to pierwsze wrazenie, takie "robocze", potem obraz tego kogos sie
zmienia.

1. Data: 2001-02-01 08:55:35

Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ale to pierwsze wrazenie, takie "robocze", potem obraz tego kogos
sie
> zmienia.

Nie wiem jak innych, ale mnie jak dotad nigdy nie zawiodlo.
Nawet jak ten obraz sie zmienil (poprzez logiczne podejscie),
to i tak po pewnym czasie okazywalo sie,
ze "pierwsze trzy sekundy" byly najwazniejsze i prawdziwe.
Eva

1. Data: 2001-02-01 23:11:51

Od: "Aphex" <D...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Eva <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:95b8bc$7pq$...@n...tpi.pl...

> [...]
> to i tak po pewnym czasie okazywalo sie,
> ze "pierwsze trzy sekundy" byly najwazniejsze i prawdziwe.

Nie radziłbym aż tak nadto wierzyć "pierwszym trzem sekundom". Bo są niekt
óre osoby ,które sprawiają wrażenie innych niż są w rzeczywistości. A ocenić
trafnie w trzy sekundy nie potrafi nawet najlepszy psycholog.

Pozdrowienia
Aphex

1. Data: 2001-02-02 00:55:57

Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aphex" <D...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
A ocenić
> trafnie w trzy sekundy nie potrafi nawet najlepszy psycholog.

Dzięki za ostrzeżenie:).
Ale to raczej "logiczne podejście" do owych 3 sek. było w
konsekwencji
szkodliwe.
Pozdrawiam, Eva

1. Data: 2001-02-02 17:38:40

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eva" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Aphex" <D...@p...fm> napisał w wiadomości

W 3' ocenisz najwyżej czyjś wygląd a nie osobowość i intelekt. Możesz
naturalnie stawiać hipotezy, ale ich weryfikacja to kwestia dni i tygodni.
Dorrit

1. Data: 2001-02-02 17:50:26

Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorrit" <z...@c...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Możesz
> naturalnie stawiać hipotezy, ale ich weryfikacja to kwestia dni i

Jest jeszcze cos takiego jak genialna intuicja:)))
A poważnie - to moze zahacza o fizjonomikę?
Eva

1. Data: 2001-02-03 13:48:21

Od: "Aphex" <D...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Eva <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:95espg$h3$...@n...tpi.pl...

> Jest jeszcze cos takiego jak genialna intuicja:)))
> A poważnie - to moze zahacza o fizjonomikę?
> Eva

Tak , moim zdaniem zahacza to o fizjonomikę. Po latach obserwacji ludzi
jestem w stanie po samym wyglądzie określić przynajmniej zarys
psychologiczny człowieka. Wiadomo ,że nie da się wszystkiego dowiedzieć z
wyglądu ,ale bardzo wiele można.
A Ciebie Evo nigdy nie zawiodła intuicja? Działała zawsze w 100%?

Pozdrowienia
Aphex

Literatura
poszukuję terapeuty