Pierwsze Prawo Intuicji

31. Data: 2005-08-24 19:58:16

Temat: Re: Pierwsze Prawo Intuicji
Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Natek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
news:dei5ne$lrq$1@news.onet.pl...
> Flyer w news:deg5qo$sak$1@atlantis.news.tpi.pl:

> :)
> Komu trudno, temu trudno.
> Zmyłeś się, oglądać dobranockę, to teraz nie narzekaj :)

No, pjany był przecie na koniec w trzy i pół dupy... więc może i lepiej, że
resztki instynktu samozachowawczego zachował był :)

Paff

32. Data: 2005-08-24 20:35:22

Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

niezbecki w news:430ccd57$0$15468$f69f905@mamut2.aster.pl:

> No, pjany był przecie na koniec w trzy i pół dupy... więc może i
> lepiej, że resztki instynktu samozachowawczego zachował był :)

No ale fakt, że za bardzo nie było widać,
musi Flyerek mieć wprawę ;))

Natek

33. Data: 2005-08-24 20:43:29

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

> niezbecki w news:430ccd57$0$15468$f69f905@mamut2.aster.pl:

> No ale fakt, że za bardzo nie było widać,
> musi Flyerek mieć wprawę ;))

You must have looked the other way ;)

Paff

34. Data: 2005-08-24 21:27:17

Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

niezbecki w news:430cd7ef$0$15468$f69f905@mamut2.aster.pl:

> You must have looked the other way ;)

Bad eyes - mówiłam ;)

Natek

35. Data: 2005-08-26 04:14:27

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer; <523509087@nnr> :

> Przemysław Dębski; <dehb4g$6ti$1@inews.gazeta.pl> :

Na szybko [i trzeźwo, więc będzie "kanciasto"], znów niepoprawnie i znów
pasożytniczo. Ale muszę zwerbalizować.

Przeciętny człowiek mówi/myśli - myślę, uczę się itd. - duża częśc z
tych procesów to asocjacje fizjologiczne, czyli budowa pewnych struktur
biologicznych. Normalny człowiek czytając rozdział podręcznika wieczorem
nie zastanawia się nad tym, że w nocy dochodzi do "budowy", do
asocjacji, i w wyniku tego, rano, potrafi poprawnie podać odpowiednie
definicje. Mz. zresztą poprawność nauki w tej formie jest związana
również z wyłączniem świadomych procesów myślowych vel werbalnych - nie
wpływają one na odbywającą się asocjację, dzięki czemu jest ona
łatwiejsza do przeprowadzenia i niezafałszowana treściami "alternatyw
myślowych/werbalnych" [o tym za chwilę].

Trudno mi powiedzieć, czy ja mam szybciej, wolniej, czy nie - to
konstrukcja czysto abstrakcyjna, ale dla mnie mająca swój walor
poznawczy.

Powiedzmy, że poprawna asocjacja emocji i zdarzeń trwa 4 dni - emocji
bardzo ubogich w swoim wyrazie biologicznym. Przykładowo niech będzie
"lęk" [strach to silny lęk wraz z następującymi w jego wyniku
dodatkowymi procesami]. Lęk jest i tyle - przy niezaburzonej asocjacji
człowiek byłby w stanie powiedzieć - "boję się tej a tej sytuacji, tej a
tej osoby lub bardziej "świadomie" - tego a tego bodźca, tej a tej cechy
bodźca]. Niestety - w trakcie trwania asocjacji działają procesy
myślowe, które starają się znaleźć ekwiwalent werbalny dla emocji,
korzystają przy tym z dostępnego zasobu Wiedzy/alternatyw opartych na
Wiedzy [czyli w pewnym sensie elementu obcego dla fizjologii mózgu, ale
"naturalnego" dla systemu społecznego, w którym żyje dana jednostka].
Alternatywy mogą być skierowane w różnym kierunku - znalezieniu winnego,
obwinianiu siebie, znalezieniu przyczyn niezależnych lub znalezieniu
obiektywnego wytłumaczenia sytuacji - niezależnie od ich formy wpływają
one [raczej - tworzą nowy "wątek" werbalny] na przebieg asocjacji - w
tym momencie "lęk" jednostki jest tłumaczony np. jako obrażenie się,
gniewanie się - tymczasem u podstaw "lęku" nie było nic takiego - przy
czym część "winy" ponosi fizjologia mózgu osoby *tworzącej* alternatywy.
Technika "świadomego przeżywania emocji" jest chyba stosowana w
psychoterapii, ale o ile mnie pamięć nie myli, emocje tam również są
"kierowane" na jakiś obiekt - ojca, matkę itd. - jest to efekt braku
prawdziwej definicji emocji [chyba goscie nazywali się redukcjonistami
;)], która kłóciłaby się z humanistycznym spojrzeniem na człowieka i
jego zachowania.

Flyer

Jak to w końcu jest z wychowaniem?
Arnold na prezydenta! ;)
(cross-post)
entropia ujemna
co dla was jest najaważniejsze w przyjaźni?