Pies a preparat na ślimaki

1. Data: 2006-09-25 10:48:08

Temat: Pies a preparat na ślimaki
Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piszę ku przestrodze posiadaczy psów i ślimaków. Jeśli macie psa i nie
chcecie się go szybko pozbyć, nie stosujcie preparatów na ślimaki w postaci
granulek i proszków wysypywanych na ziemię bez zabezpieczenia przed dostępem
psa. Preparaty te zawierają substancje wybitnie atrakcyjne dla psów. Nie
wiem dokładnie jaka to substancja, ale dotyczy to preparatów różnych
producentów. Mój pies nie był pierwszym i zapewne nie ostatnim pacjentem
lecznicy po takiej 'uczcie'.

Pozdrawiam po upojnym weekendzie w lecznicy
Baśka

2. Data: 2006-09-25 11:01:29

Temat: Re: Pies a preparat na ślimaki
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dobranoc" <a...@a...art.pl> wrote in message

> Pozdrawiam po upojnym weekendzie w lecznicy

Aboto sypie się ścieżkę z popiołu, a od sąsiadów i drogi z żużla - redukują
desant...
A pies olewa...

3. Data: 2006-09-25 11:25:20

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój pies nie był pierwszym i zapewne nie ostatnim pacjentem
> lecznicy po takiej 'uczcie'.

Ten preparat zawiera aldehyd octowy, to taka substancja która powstaje
w organizmie po przepiciu.Twój pies miał kaca.
Pozdrawiam.mirzan

4. Data: 2006-09-25 11:44:25

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten preparat zawiera aldehyd octowy, to taka substancja która powstaje
> w organizmie po przepiciu.Twój pies miał kaca.

Jesli uważasz, że kac objawia się drgawkami, ślinotokiem, zaburzeniami
ruchowymi, porażeniem kończyn dolnych, goraczką, wymiotami...
no to rzeczywiście albo nie miałeś kaca, bo pewnie tego byś nie przezył,
albo zasadniczo mylisz się co do skutków działania tego preparatu.

Pozdrawiam
Baśka

5. Data: 2006-09-25 19:11:05

Od: "Mgnienie_Wiosny" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobranoc wrote:
> Jesli uważasz, że kac objawia się drgawkami, ślinotokiem, zaburzeniami
> ruchowymi, porażeniem kończyn dolnych, goraczką, wymiotami...
> no to rzeczywiście albo nie miałeś kaca (...)

to własnie objawy silnego zatrucia alkoholowego?

A do wątku się podołączę z opowieścią ,,Początkuący ogrodnik,
preparat na mrówki i koty":
Początkowo byłam bardzo przejęta swoją rolą - przejęcie
objawiało się tym, ze każdej roślince chciałam zapewnić idealne
warunki, a wszelkie szkodniki - zniszczyć. Zobaczyłam mrówkę ->
pobiegłam do sklepu po preparat -> posypałam i...

dopiero wtedy naszła mnie refleksja: właściwie, w czym mi mrówki
przeszkadzają? poza tym, róże mają mszyce, czy mrówki nie jedza
mszyc? mrówki to nie wiem, ale biedronki chyba tak... a jak biedronka
się otruje? albo koty???

zatem przystąpiłam do zbierania preparatu...

Morał jest taki: w każdym przypadku, przed wysypaniem czegoś
sztucznego do ogródka, lepiej sie dobrze zastanowić - czy to
naprawdę konieczne, i czy nie ma innego sposobu.

Marzena
PS. Ślimaki też mam. Wypasione strasznie :-)

6. Data: 2006-09-25 19:33:57

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mgnienie_Wiosny wrote:

> Morał jest taki: w każdym przypadku, przed wysypaniem czegoś
> sztucznego do ogródka, lepiej sie dobrze zastanowić - czy to
> naprawdę konieczne, i czy nie ma innego sposobu.

Owszem, ale nie to jest głównym przesłaniem mojego postu. Nie mam
zamiaru moralizować czy lepiej ślimaki wyrzucać do sąsiada czy deptać
czy truć i nie będę zalecać wszystkim pokochania ich jak wołki zbożowe.

Mój morał jest taki - nawet jesli pies całe swoje życie spędził w
ogrodzie, gdzie od czasu do czasu czymś się popryska czy posypie i nigdy
nie wykazywał zainteresowania wyjadaniem, lizaniem czegokolwiek czy
konsumcją innych zyjątek, to w wypadku preparatów na ślimaki może okazać
niebywałe zainteresowanie ich spożyciem. Słyszałam nawet o przypadku,
kiedy pies dobrał się do takiej puszki i ją po prostu wyjadłk, ze
skutkiem śmiertelnym oczywiście.

Pozdrawiam
Baśka

7. Data: 2006-09-25 21:32:02

Od: "Mgnienie_Wiosny" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobranoc wrote:
> Owszem, ale nie to jest głównym przesłaniem mojego postu.

Ależ nie zamierzałam przypisywać morału do Twojego postu, ani
podszywać się pod przesłanie ;-)
Mój preparat na ślimaki skojarzył mi się z Twoim preparatem na
mrówki, dlatego pozwoliłam sobie podłączyć się do wątku, bo
stwierdziłam, ze różnymi drogami doszłyśmy do tego samego wniosku:
,,zanim coś wysypiesz, pomyśl, czy nie zje tego ktoś inny, niż
grupa docelowa" :-)

I absolutnie nie namawiam nikogo do hodowania ślimakow - zdaję sobie
sprawę, że mam nadmierną skłonność do pobłażania wszystkim
zwierzątkom, małym i większym, nawet pozwoliłam jeżom zamieszkać
na werandzie, co okazało się dość kłopotliwe...
Marzena

8. Data: 2006-09-26 06:25:25

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mgnienie_Wiosny" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
s.com...
> [...]
> stwierdziłam, ze różnymi drogami doszłyśmy do tego samego wniosku:
> ,,zanim coś wysypiesz, pomyśl, czy nie zje tego ktoś inny, niż

Mój wniosek jest nieco inny - preparat na ślimaki, nawet ten zapakowany,
schowaj głęboko przed psem.

Pozdrawiam
Baśka

9. Data: 2006-09-26 17:22:47

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mgnienie_Wiosny napisał:
> ................. nawet pozwoliłam jeżom zamieszkać
> na werandzie,

Jak to zrobiłaś ? :-)

co okazało się dość kłopotliwe...

Dlaczego ?

Pozdrawiam, Barbara

10. Data: 2006-09-26 19:13:24

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli uważasz, że kac objawia się drgawkami.

Przepraszam, zlekceważyłem sprawę.Ale nie rezygnuj ze środków
przeciw slimakom.Rozsypuj je bardzo ostrożnie,po parę granulek
na mert kwadratowy. Więcej nie potrzeba i żadne zwierzę inne niż
ślimak ich nie wyzbiera.Naparstek preparatu sypię na ok.100 m kw.
Pozdrawiam.Mirzan

GENIALNOSC IZRAELITOW...
Siatka ogrodowa na krety????
Lespedeza bicolor