Piła łańcuchowa

1. Data: 2004-03-14 22:49:59

Temat: Piła łańcuchowa
Od: "Miki" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Może na tej grupie jest parę osób mających
doświadczenie z pilarkami (piłami łańcuchowymi)?
Próbowałem już u leśników, ale coś nie bardzo...
Czy moglibyście podpowiedzieć co wybrać?
Stihl, Husqvarna, Partner, Solo, Stiga, a może jeszcze coś innego?
Jakiś konkretny model?
Szukam czegoś solidnego, w cenie ok. 1500zł, do pracy w lesie
(sporadycznie), głównie przy domu: przecinka i karczowanie w
sadzie i parku (czyli piasek), drzewo do kominka, trochę prac
przy budowie domu.
Wskazany jest dostępny i tani serwis, ale wolałbym, żeby nie trzeba
było z niego korzystać.. ;-)

TIA i pozdrowienia
Miki

2. Data: 2004-03-14 23:32:51

Temat: Re: Piłałańcuchowa
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przy budowie domu.
> Wskazany jest dostępny i tani serwis, ale wolałbym, żeby nie trzeba
:)
zaczales wlasnie od podstawowego kryterium
tj od istnienia w Twojej okolicy serwisu
z ktorego byloby Tobie wygodnie skorzystac w razie potrzeby
:)
skoncentruj sie na dwoch pierwszych firmach
oferuja podobnej jakosci w poronywalnych cenach
Stihl ma chyba tylko jakby wiecej punktow serwisowych
:)
nie znam coprawda aktualnego poziomu cen
ale mam naprzeciw domu salon firmowy Stihla
i moge sie dowiedziec
:)
dla Twoich potrzeb
ze Stihla wchodzilaby by w gre albo 23 albo 25
:)
waza one dokladnie tyle samo
25 majac wieksza pojemnosc skokowa jest silniejsza
no ale jest ona z 10 % drozsza od 23
powinienes jednak zmiescic sie w zalozonym pulapie cenowym
:)
sprzet ten jest solidny
przy wlasciwym uzytkowaniu w Twoim zakresie nie do zdarcia
a przy tym w razie potrzeby zadnych problemow z czesciami
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2004-03-15 02:36:48

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miki wrote:
> [...]
> Czy moglibyście podpowiedzieć co wybrać?
> Stihl, Husqvarna, Partner, Solo, Stiga, a może jeszcze coś innego?

To wszystko jedno.
Ja mam dosyć egzotyczną piłę, a kiedy nawaliła zaniosłem ją do husqvarny i
gość ją w 3 godziny naprawił...
Tam się nie ma co zepsuć, trzeba tylko ostrzyć łańcuch i dolewać oleju.
Moon

4. Data: 2004-03-15 06:52:10

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> To wszystko jedno.
:)
o ile mowa o pierwszych dwoch to prawda
ale pozostale nie sa wiodacymi markami
:)

> Ja mam dosyć egzotyczną piłę, a kiedy nawaliła zaniosłem ją do husqvarny i
> gość ją w 3 godziny naprawił...
:)
zalezy co Tobie nawalilo
:)

> Tam się nie ma co zepsuć, trzeba tylko ostrzyć łańcuch i dolewać oleju
:)
oczywiscie gdy tylko sam jejuzywasz
i odpalasz 2-3 razy w roku to jedynie grozi Tobie zastanie silnika
ale przy czestym uzywaniu
cieciu grubizny pila i jej podzespoly zuzywaja sie
:)
pierwsze zreguly zuzywa sprzegielko
i do Stila bez problemu pojedyncze czesci
bez koniecznosci zakupu calego elementu
a podobnego nie powtorzysz z tymi pozostalymi
:)
sam mam Sthila
rocznie potrzeba mi pily do pociecia dwoch sagow drewna
ale mam znajomych
ktorzy skuszeni cena pokupili inne wynalazki
tnac coprawda o kilka sagow wiecej drewna rocznie niz ja
zdazyli juz wykonczyc te swoje pily
:)

5. Data: 2004-03-15 23:00:32

Od: "1stgreen" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy moglibyście podpowiedzieć co wybrać?
> Stihl, Husqvarna, Partner, Solo, Stiga, a może jeszcze coś innego?

Do tego co zapodał Tadek dodam:
Stihl, Husqvarna - przy pracy częstszej niż raz na miesiąc, masz komfort i
nie musisz się zastanawiać czy odpali, za x-razem, i dłuuuugo nie wymienisz
żadnej części [poza łańcuchem]. Ja mam Husqvarna 246 od 5 lat i jej nie
oszczędzam. Ten model i odpowiedniki jej w Stihl-u są w tej cenie do
dostania.
Pozostałe modele polecane raczej dla TYPOWYCH amatorskich poczynań - wtedy
też niezawodne.
Te dwie pierwsze marki mają to do pozostałych że jak ci przyjdzie "praca
ciągła" bezawaryjność na 100%. Inne jak się zsapią to różnie bywa.

PP.

6. Data: 2004-03-15 23:00:32

Od: "1stgreen" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2004-03-16 01:28:51

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:
> :)

> :)
> zalezy co Tobie nawalilo

podejrzewam, że nic:)
chyba źle zrobiłem mieszankę...

> [...]
> ale przy czestym uzywaniu
> cieciu grubizny pila i jej podzespoly zuzywaja sie

Ja oczywiście mówię tylko o "amatorskim" używaniu, a nie o pracy drwala na
Syberii...

> [...]
> ale mam znajomych
> ktorzy skuszeni cena pokupili inne wynalazki
> tnac coprawda o kilka sagow wiecej drewna rocznie niz ja

Ja mam Craftsmana (Sears), ciąłem tym co się da i bez rozczulania się. A ile
razy spadła mi na ziemię z 5 metrów to nawet nie liczę...
Już myślałem, że po 8 latach złego traktowania po prostu "umarła" ale 3
dychy za naprawę ją wskrzesiło.

moon

8. Data: 2004-03-16 05:37:43

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2004-03-16 09:50:20

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:
> [...]
> jesli napiszesz
> ze obcinales nia galezie z drabiny
> to jestes na najlepszej drodze aby sobie albo komus

No a co miałem zrobić?
Pewnie, że z drabiny, albo stojąc na innej (na szczęście) gałęzi:)

moon

10. Data: 2004-03-16 14:30:41

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> No a co miałem zrobić?
> Pewnie, że z drabiny, albo stojąc na innej (na szczęście) gałęzi:)
:)
jesli Tobie zycie i zdrowie mile
to z drabiny tnie sie tylko pilami recznymi lub sekatorem
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Re: róże