| « poprzedni wątek | następny wątek » |
11. Data: 2006-09-14 11:03:45
Temat: Re: Pisanie wypracowań (klasa II podstawówki)In article <ee7079$1t64$1@news.mm.pl>, "Nixe" <n...@f...pl> wrote:
> I kolejne pytanko związane z odrabianiem lekcji i tymi nieszczęsnymi
> wypracowaniami ;-)
> W zeszłym tygodniu było już zadane jedno (poszło jako tako), dziś pani
> zadała następne i tu już nie było tak łatwo.
> Dziecko usiadło, zadumało się i ... nic. Temat "Podróż moich marzeń". Ona
> nie ma marzeń i nie wie, co ma napisać.
> Pytam więc, gdzie chciałaby pojechać, ale tak najbardziej na świecie. Nie
> wie. Nigdzie by nie chciała. Totalna pustka w głowie. A wypracowanie z
> dzisiaj na jutro (tzn. oczywiście bez przesady - to ma być kilka zdań).
> "Mama, wymyśl coś".
Z mańki ją. Podróż marzeń nie musi być dokądś. Może być np. czterokonną
karocą, z ulubionymi koleżankami... ;)
--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police
To tylko moje prywatne opinie.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
12. Data: 2006-09-14 11:10:25
Temat: Re: Pisanie wypracowań (klasa II podstawówki)In article <n...@4...net>,
Elżbieta <w...@p...onet.pl> wrote:
> Jestem zaskoczona, bo to początek II klasy. Chyba macie
> genialne dzieci w klasie. Często zdarza się, że po wakacjach część dzieci
> nie pamięta jak zapisać niektóre litery (te mało używane), a tu kurcze z
> grubej rury od razu wypracowanie. To miało być wypracowanie, czy jedno, dwa
> zadania na zadany temat?? Według mnie powinny to być właśnie jedno, dwa
> zdania i tu bym zostawiła Martynę z tym co miała napisane.
> Natomiast wypracowanie, no cóż... dzieci w tym wieku nie zostawia się
> samopas z pisaniem takiego tekstu, to jest praca jak w kamieniołomie.
> Robi się to najpierw na gotowym tekście, w którym się wyodrębnia wstęp,
> rozwinięcie zakończenie, nawet się tnie na kawałki, zaznacza kolorami
> wkleja do zeszytu, żeby się najpierw nauczyć jak wygląda wypracowanie.
> No i w tym wieku trzeba najpierw wzbogacić słownictwo, omawia się temat na
> zajęciach gromadzi słowa "okołotematowe" (to mój wymysł na szybko), czasem
> podaje pomocne wyrażenia i dopiero wtedy daje się dziecku takie zadanie.
> Samodzielnie beż wcześniejszego przygotowania w klasie, takie zadanie
> napisze tylko nieliczna grupa drugoklasistów.
Uff. Pocieszasz mnie, bo Kamil właśnie takie rzeczy robi, a nie
wypracowania. Na przykład wypisywali słowa związane z wakacjami,
układali kilka zdań o lecie...
--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police
To tylko moje prywatne opinie.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |