szkola-korzystanie z wc

1. Data: 2006-09-13 10:46:43

Temat: szkola-korzystanie z wc
Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak u Was w szkole podstawowej wyglada korzystanie z wc? Szczegolnie chodzi
mi o mlodsze dzieci - zerowka i pierwsza klasa. Pytam bo mam zamiar poruszyc
temat na najblizszym zebraniu. W teorii mialo to wygladac w szkole synka tak
ze dziecko idac do ubikacji dostaje od pani kawalek recznika papierowego
zeby po umyciu rak mialo w co je wytrzec. Pani powiedziala ze w zeszlym roku
jak wisialy reczniki papierowe to dzieci zuzywaly po dwie rolki dziennie.
Wiec teraz jest wydzielanie. Moim zdaniem to bez sensu bo dziecko gdy siusia
lub siedzi na sedesie musi gdzies ten wydzielony recznik papierowy polozyc.
Pytanie - gdzie? Na podlodze? Druga kwestia - mydlo. Lezy na umywalce jakies
zeschniete mydlo ktorego ewidentnie nikt nie uzywa... Dzisiaj przyszlam
troche za wczesnie po synka i gdy czekalam w holu na niego akurat wyszedl do
wc z jego klasy jeden chlopiec a chwile potem drugi - zaden nie niosl tego
obiecanego wydzielonego recznika papierowego, a wyszedl z wc z suchymi
raczkami. W wc recznika zadnego nie bylo, mydlo bylo zaschniete, wyciagnelam
wniosek taki ze po prostu nie umyli rak. Moze sie czepiam, ale zalezy mi
zeby moje dziecko mialo czyste rece wychodzac z niezbyt schludnego wc... Jak
to jest u Was rozwiazane?

Marta, Kubus (6,4), Krzys (4) i Jas (9 miesiecy)

2. Data: 2006-09-13 11:07:49

Temat: Re: szkola-korzystanie z wc
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Marta W. napisał(a):

> zeby moje dziecko mialo czyste rece wychodzac z niezbyt schludnego wc... Jak
> to jest u Was rozwiazane?

Moje dziecko nie chodzi do szkoły, więc nie mam doświadczenia, mam
jednak pomysły, nie wiem, jak z praktyką ;-). Można namówić szkołę na
zakup suszarki do rąk (ciekawe swoją drogą, jak by taka suszarka
wytrzymała żywiołowość dzieciaków ;-) ). Można też dziecku dawać jakiś
mały ręczniczek do tornistra, który by brał ze sobą do łazienki i
wieszał go na jakimś haczyku na czas pobytu w toalecie, a potem wycierał
w niego ręce. To rozwiązanie jednak wymagałoby od dziecka niesamowitej
dyscypliny, do której nie wiem, czy jest zdolny 7- 8-latek.

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2006-09-13 11:15:04

Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomysły, nie wiem, jak z praktyką ;-). Można namówić szkołę na zakup
> suszarki do rąk (ciekawe swoją drogą, jak by taka suszarka wytrzymała

Tez o tym myslalam ale rodzicow na to nie namowie, bo nie bedzie to suszarka
"na lata" poniewaz akurat nasza klasa jest oddzielona od glownej czesci
budynku i w przyszlym roku dzieci juz nie beda z niej korzystaly... a szkola
twierdzi ze nie ma pieniedzy.

> [...]
> ręce. To rozwiązanie jednak wymagałoby od dziecka niesamowitej dyscypliny,
> do której nie wiem, czy jest zdolny 7- 8-latek.

8-latek moze tak, ale przypuszczam ze moj 6-latek ciagle by o tym reczniczku
zapominal idac do wc...

Moze jeszcze jakies pomysly?:-) Moze ktos wpadnie na cos na co ja nie
wpadlam...

M.

4. Data: 2006-09-13 11:24:22

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-09-13 13:15:04 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Marta W.* skreślił te oto słowa:

> Moze jeszcze jakies pomysly?:-) Moze ktos wpadnie na cos na co ja nie
> wpadlam...

Ja bym do Sanepidu zadzowniła i sie dopytała. Jak znam wszechwładze naszego
Sanepidu jest to obwarowane dziesiatkami przepisów, i mało ich bedzie
interesowało, ze szkoły na cos nie stac czy że dzieci duzo papieru
zużywają.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

5. Data: 2006-09-13 11:56:53

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Sep 2006 12:46:43 +0200, Marta W. napisał(a):

> Jak
> to jest u Was rozwiazane?

U nas papier toaletowy jest wywieszony w pojemniku obok portierni,
dlaczego?? Bo gdy znajdował się w toaletach to od razu lądował w całości w
muszli klozetowej. Na korytarzu przy wejściu na stołówkę są umywalki,
pojemniki z mydłem w płynie i papierowe ręczniki, można z nich korzystać
zawsze i raczej ich nie brakuje.
Oprócz tego w każdej sali jest umywalka.
Dlatego np. u mnie wygląda to tak jest w sali wieelki ręcznik papierowy i
ogromna rolka papieru toaletowego, a na umywalce stoi pojemnik z mydłem w
płynie. Kto wychodzi do toalety sam sobie odrywa czego ile potrzebuje, a
potem w sali myje ręce.

Co do rozwiązań, dostęp do papieru obok portierni- sanepid nie miał nic
przeciwko.
--
Elżbieta

6. Data: 2006-09-13 16:34:02

Od: "Dorota D." <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta W." <m...@o...pl> napisał w wiadomości

>Moze sie czepiam, ale zalezy mi zeby moje dziecko mialo czyste rece
>wychodzac z niezbyt schludnego wc...

Może sprawdzą się nawilżane chusteczki (takie, jak na podróż) wrzucone w
każdą kieszonkę? :)

D.

7. Data: 2006-09-13 16:37:00

Od: "Dorota D." <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2006-09-13 17:00:01

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorota D." <d...@g...com> wrote in message

> Użytkownik "Marta W." <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Może sprawdzą się nawilżane chusteczki (takie, jak na podróż) wrzucone w
> każdą kieszonkę? :)

To wszystko to są półśrodki. IMHO trzeba się jednak od szkoły domagać, żeby
w WC było mydło, papierowe ręczniki i papier toaletowy. Ile jest takich
kibelków w szkole? Naprawdę nauczyciele nie mogą dzieci w czasie przerwy
dopilnować, żeby nie wrzucały całych rolek do sedesu? One w pojedynkę nie
rozrabiają, tylko grupowo, czyli w czasie przerw. Przy odrobinie dobrej woli
sprawa jest do załatwienia. Jak nie da rady po dobroci, to rzeczywiście
napuścić na nich Sanepid.
Anka

9. Data: 2006-09-13 19:52:19

Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
Jak nie da rady po dobroci, to rzeczywiście
> napuścić na nich Sanepid.

Dzwonilam dzisiaj do Sanepidu i pani powiedziala ze nie ma w zasadzie
mozliwosci kontrolowania szkolnych toalet. Powiedziala ze jest jakis tam
paragraf dziennika ustaw ktory stosuje sie w przypadkach "toaletowych" ale
tam nie ma zadnych konkretow tylko jest napisane ze dyrektor szkoly musi
dolozyc wszelkich staran zeby w szkole byla zachowana higiena. A naloty na
szkoly robia tylko zapowiedziane i wtedy zawsze jest wszystko ok.

Marta + chlopcy

10. Data: 2006-09-13 20:05:10

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:ee9nmu$akq$1@news.onet.pl>
Marta W. <m...@o...pl> pisze:

> Dzwonilam dzisiaj do Sanepidu i pani powiedziala ze nie ma w zasadzie
> mozliwosci kontrolowania szkolnych toalet.

Co za bzdura! Nie ośmieszałaby się kobita :-/
Nie rozumiem - jak to nie ma możliwości?
Co za problem - przy okazji kontroli stołówek, sklepików (bo takie MUSZĄ być
obowiązkowo) skontrolować również toalety?

> [...]
> "toaletowych" ale tam nie ma zadnych konkretow tylko jest napisane ze
> dyrektor szkoly musi dolozyc wszelkich staran zeby w szkole byla

A co w przypadku, gdy nie dokłada?

> A naloty na szkoly robia tylko zapowiedziane i
> wtedy zawsze jest wszystko ok.

Paranoja :-/

--
Nixe

Pisanie wypracowań (klasa II podstawówki)
Odrabianie lekcji i poprawianie błędów
jaki prezent
przedszkole - j.niemiecki
eunuresis nocturna u dorosłych