Piwonia drzewiasta i krzewiasta - poszukiwane

1. Data: 2001-06-17 09:32:43

Temat: Piwonia drzewiasta i krzewiasta - poszukiwane
Od: "marchewa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję wszelkich informacji n/t odmian piwonii:
Piwonia drzewiasta - paeonia suffruticosa
Piwonia krzewiasta - paeonia delevayi,
ze szczególnym uwzględnieniem miejsca,
gdzie takowe można ewentualnie nabyć (w Polsce, oczywiście).
W sieci udało mi się jedynie znaleźć dwie krótkie informacje
o samej roślinie, ale w zasadzie żadnych konkretów.

--
Katarzyna Szeffer
marchewa74 [at poczta.onet.pl]

2. Data: 2001-06-17 13:27:34

Temat: Re: Piwonia drzewiasta i krzewiasta - poszukiwane
Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marchewa" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> W sieci udało mi się jedynie znaleźć dwie krótkie informacje
> o samej roślinie, ale w zasadzie żadnych konkretów.

Widziałem w ofercie piwonie drzewiaste pochodzenia Anglia w ofercie szkółki
Opole - Wrzoski.
Cena horendum...
Uszanowanie
Jacek

3. Data: 2001-06-18 08:57:53

Temat: Odp: Piwonia drzewiasta i krzewiasta - poszukiwane
Od: "Tadeusz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Kaliszan <k...@o...wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9gibag$3cb$...@n...tpi.pl...

> Widziałem w ofercie piwonie drzewiaste pochodzenia Anglia w ofercie
> [...]
Witam.
Jacku coś bliżej na temat szkółki we Wrzoskach???? Wydawało mi się że znam
prawie wszystkie w okolicach Opola, a tu się okazało że prawie.
Uszanowanie Tadeusz
P.S.
A może by tak posegregować dobre ( w ocenie grupowiczów) szkółki
województwami w oparciu o proponowany materiał.

4. Data: 2001-06-18 08:58:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Piwonia krzewiasta - paeonia delevayi,
> ze szczególnym uwzględnieniem miejsca,
> gdzie takowe można ewentualnie nabyć (w Polsce, oczywiście).

Piwonia drzewiasta BYWA w sprzedaży w sklepach ogrodniczych lub na
wystawach. Również z upraw polskich.
Piwonię delavayi sprzedaje w małych ilościach amatorka z Gdańska. Jeśli
chcesz adres, to jutro.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2001-06-18 08:59:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> napisał w
wiadomości news:9gibag$3cb$1@news.tpi.pl...
> Widziałem w ofercie piwonie drzewiaste pochodzenia Anglia w ofercie
szkółki
> Opole - Wrzoski.
> Cena horendum...

To znaczy ile konkretnie? Bo mogłam kupić na wystawach w zeszłym roku i w
tym, cena 20-30 zł, zupełnie przyzwoite sadzonki.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2001-06-18 14:52:11

Od: "marchewa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl>
napisała

> [...]
ogrodniczych lub na
> wystawach. Również z upraw polskich.
> Piwonię delavayi sprzedaje w małych ilościach amatorka z

Jeśli tylko dysponujesz adresem lub telefonem tej pani, to
będę wdzięczna za jego przesłanie.
Pozdrawiam, marchewa.

7. Data: 2001-06-18 19:32:38

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński) szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję wszelkich informacji n/t odmian piwonii:
Piwonia drzewiasta - paeonia suffruticosa

Proponuję odwiedzić najbliższy ogród botaniczny. Ja posadziłem kilkanaście
lat temu w Bieszczadach kilka kłączy i rośnie do dzisiaj. A przywiozłem z
Ogrodu Botanicznego w Moskwie. W Polsce widziałem ją w ogrodach botanicznych
Krakowa i Warszawy.
Mam pytanie - skąd nazwa polska "piwonia drzewiasta"?
Jan
j...@c...pl

8. Data: 2001-06-19 18:31:59

Od: "marchewa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

A przywiozłem z
> Ogrodu Botanicznego w Moskwie. W Polsce widziałem ją w
Nie jestem pewna, czy pracownicy ogrodu botanicznego będą
zachwyceni tym pomysłem.

> Mam pytanie - skąd nazwa polska "piwonia drzewiasta"?
A nie wygląda jak miniatura drzewa?
Wszystkie gałązki wyrastają jak gałęzie na drzewie, ze
zdrewniałego pnia (pędu).
Gałązki (pędy) też są zdrewniałe, więc chyba nazwa jest
uzasadniona.

--
Katarzyna Szeffer
marchewa74 [at poczta.onet.pl]