Piwonie

11. Data: 2020-11-26 09:16:44

Temat: Re: Piwonie
Od: mirzan <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Moja mama miała przy domu całą alejkę
> wysadzaną piwoniami i rok w rok przed zimą wykopywała bulwy i przenosiła
> do piwnicy, by na wiosnę apjat' je zakopać na starym miejscu.

Czy przypadkiem nie chodziło o dalie? Dalie przechowuje się zimą w cieple, piwonie
zimują w gruncie i mrozy im nie straszne.

12. Data: 2020-11-26 12:54:26

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W czwartek, 26.11.2020 o 09:16, mirzan napisał:

> Czy przypadkiem nie chodziło o dalie? Dalie przechowuje się zimą w cieple, piwonie
zimują w gruncie i mrozy im nie straszne.

Może przypadkiem chodziło o dalie. Dzieckiem będąc niespecjalnie
interesowałem się kwiatami (później zresztą też), ale pamiętam, że
w rodzinnym domu na jesieni była mowa o piwoniach - by nie zmarzły.
Stąd upiekło mi się przypadkiem budowanie klombu z piwoniami przed
własnym domem.

--
Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

13. Data: 2020-12-04 11:52:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan <l...@g...com> wrote:

> Moja mama miała przy domu całą alejkę
>
> Czy przypadkiem nie chodziło o dalie? Dalie przechowuje się zimą w
> cieple, piwonie zimują w gruncie i mrozy im nie straszne.

Z tym ciepłem dla przechowywanych bulw dalii też nie przesadzajmy.
Najlepiej przechowywać w chłodzie, 4-8 stopni.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

14. Data: 2020-12-09 10:54:59

Od: mirzan <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie że nie wrodzony. Roznoszony drogą płciową przez księży.

15. Data: 2020-12-09 11:16:04

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W środę, 9.12.2020 o 10:54, mirzan napisał:

> Pewnie że nie wrodzony. Roznoszony drogą płciową przez księży.

Cytuj, cytuj, panie bracie - i z wrotką, by ślad po katobaranach
wełnianych po wsze czasy w internetach pozostał, gdyż jak czegoś
nie ma w internecie, to nie istnieje.

--
Pasą się, pasą, barany wełniane...
https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g

16. Data: 2020-12-10 22:05:18

Od: Dirko <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.11.2020 o 09:16, mirzan pisze:

> Moja mama miała przy domu całą alejkę
>
> Czy przypadkiem nie chodziło o dalie? Dalie przechowuje się zimą w cieple, piwonie
zimują w gruncie i mrozy im nie straszne.

Hejka. Pewnie chodzi o dalie ale nie można wykluczyć kann.

Pozdrawiam!

--
Ja...cki

17. Data: 2020-12-12 15:07:00

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Pewnie chodzi o dalie ale nie można wykluczyć kann.

Kiedyś czytałem o rybce, co też się nazywa dalia. Z nią jest
zgoła odwrotnie -- zimuje zamarznięta w bryle lodu. Na wiosnę
lód rozmarza, zamienia się w wodę, a ona sobie dalej pływa
jak gdyby nigdy nic. U rybek taka umiejętność to rzadkość.
U kwiatków ślicznych -- nie aż taka wielka. To, że dalie takie
nie są, zauważa już (słusznie) kolejna osoba. Żeby dołożyć coś
nowego w temacie wątku i gupy (czyli nie o rybkach), zauważę,
że piwonie bulw nie mają.

--
Jarek

dziwny, nieprzyjemny, zapach owoców derenia
szacowanie wieku drzewa - gdzie w sieci?
Co może robić takie dziury?
trawy fee
Jak wiązać pomidory?