Pizza

1. Data: 2000-03-28 10:44:20

Temat: Pizza
Od: "Kasia" <k...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś zna pszepis na dobrą włoską pizze. Jak tak to napiszci czekam

1. Data: 2000-03-28 11:07:18

Temat: Re: Pizza
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kasia <k...@f...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b90E4.86$f...@m...piotrkow.tpsa.pl.
..
> Czy ktoś zna pszepis na dobrą włoską pizze. Jak tak to napiszci czekam

To bedzie tak: bierzesz 5 cegiel szamotowych... a dalej to juz tak jak
zwykle.

:D

Jader

1. Data: 2000-03-28 11:28:16

Od: e...@p...com (Mariusz Marczak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 28 Mar 2000 12:44:20 +0200, "Kasia"
<k...@f...com.pl> wrote:

>Czy ktoś zna pszepis na dobrą włoską pizze. Jak tak to napiszci czekam

Temat pizzy przwija sie tutaj kilka razy w miesiacu. Generelanie kazdy
ma inny przepis. Wiec zapraszam na moja strone (patrz stopka) a takze
do przejrzenia archiwum grupy dyskusyjnej by wybrac sobie cos co
bedzie Ci pasowac.

Smacznego

Mariusz Marczak
Merlin

http://www.kuchnia.3miasto.pl "Wirtualna Kuchnia Polska"
(było: http://friko3.onet.pl/el/kuchnia "Wirtualna Kuchnia Polska")
http://ebowo.vc.pl Kanal IRC #EBowo

1. Data: 2000-03-28 12:44:28

Temat: Odp: Pizza
Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
..
> Czy ktoś zna pszepis na dobrą włoską pizze. Jak tak to napiszci czekam

Najnowsze Smaki i Aromaty maja spory tekst o pizzy. Jeszcze nic nie
probowalem,a le wyglada to dobrze, i jako pierwsza gazeta napisali w koncu,
ze pizze sie powinno piec w piecu a nie piekarniku (chyba, ze piekarnik jest
po ceglanym tuningu :))) )

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-28 16:26:07

Od: "WaldemarW" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To bedzie tak: bierzesz 5 cegiel szamotowych... a dalej to juz tak jak
> zwykle.

I jeszcze musisz sobie łopatke wyrzeźbić.

1. Data: 2000-03-29 07:29:18

Od: "Janusz Danak" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jader <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8bq3sl$hjs$...@f...man.torun.pl...
> Użytkownik Kasia <k...@f...com.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:b90E4.86$f...@m...piotrkow.tpsa.pl.
..

> To bedzie tak: bierzesz 5 cegiel szamotowych...

ROTFL !!! ale ktos kto nie sledzil watku szamotek, pomysli chyba niezbyt
ladnie. I jeszcze raz ROTFL!!!

Janusz
ICQ: 31950147
d...@p...fm

1. Data: 2000-03-29 08:06:37

Temat: babka wielkanocna
Od: Anna Raciniewska <p...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

szukam przepisu na babke wielkanocna drozdzowa
w miare prostego ;)

dziekuje z gory!
Anna Raciniewska

1. Data: 2000-03-29 08:18:49

Temat: Re: babka wielkanocna
Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zajrzyj na strone www.kuchnia.com.pl/DiD/babki.html
Wkrótce bedzie wiecej przepisow na babki wielkanocne.
DanaB
Użytkownik Anna Raciniewska <p...@p...gda.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych
napisał:Pine.GSO.3.96L01AT.1000329100529.5331P-10000
0@sunrise...

1. Data: 2000-03-29 11:00:15

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Raciniewska napisał(a):

> szukam przepisu na babke wielkanocna drozdzowa
> w miare prostego ;)
>
> dziekuje z gory!
> Anna Raciniewska

Mam akurat pod ręką broszurkę "Łatwe ciasta domowe" z serii "Lubię
gotować" wyd. Prószyński i S-ka. Jest tu kilka naprawdę interesujących
przepisów, wklepuję niektóre, nie tylko na babę drożdżową, może na coś
się zdecydujesz. Z tego, co wiem, można im zaufać - drukują przepisy
sprawdzone i wypróbowane.

Babka drożdżowa
---------------

3 szkl. mąki pszennej, 2 jajka, 2 żółtka, 12 dag margaryny,
1,5 szkl. cukru, 5 dag drożdży, 0,5 szkl. mleka,
5 dag skórki pomarańczowej smażonej w cukrze, 5 dag rodzynków,
sól; do wymsarowania formy: 2 łyżki masła
Lukier: 10 dag marcepanu, 2 łyżki masła, 2 łyżki mleka

Drożdże rozmieszać z mlekiem, 1 łyżeczką cukru oraz 3 łyżkami mąki i
pozostawić do wyrośnięcia. Rodzynki sparzyć i osączyć. Margarynę stopić
i ostudzić. Jajka i żółtka utrzeć z cukrem. Do mąki dodać rozczyn,
margarynę i 0,24 łyżeczki soli. Ciasto wyrobić i odstawić na 30 min do
wyrośnięcia. Następnie dodać bakalie i wyrobić ciasto ponownie.
Formę do pieczenia wysmarować dokładnie masłem. Ciasto włożyć do formy i
odstawić do wyrośnięcia. Piec 40 min w piekarniku nagrzanym do 170 st.
C.
Przygotować lukier: masło roztopić, dodać mleko oraz pokruszony marcepan
i dokładnie utrzeć. Babkę polukrować.
(Ja chyba zrobiłabym łatwiejszy lukier: białko utrzeć z cukrem pudrem i
sokiem cytrynowym, dla koloru można dodać szafranu, dla smaku - wybrany
olejek).

Babka marmurkowa z kawą
-----------------------

po 1 szkl. mąki pszennej i ziemniaczanej, 5 jajek,
25 dag margaryny, 1 czubata szkl. cukru, 1,5 łyżeczki proszku
do pieczenia, skórka otarta z 1 cytryny, 1 łyżeczka kawy
rozpuszczalnej, sól; do przygotowania formy: 1 łyżka masła,
2 łyżki bułki tartej; cukier puder do posypania ciasta

Kawę rozprowadzić 1 łyżeczką gorącej wody na gęstą papkę i ostudzić.
Margarynę utrzeć z żółtkami i cukrem, dodać oba rodzaje mąki, proszek do
pieczenia i skórkę cytrynową. Białka ubić z solą na sztywną pianę i
porcjami dodawać do ciasta, delikatnie mieszając.
Formę do pieczenia wysmarować masłem, oprószyć bułką tartą. Do formy
włożyć 2/3 ciasta. Resztę ciasta wymieszać z kawą, wylać na jasne ciasto
i lekko wymieszać widelcem. Piec ok. 50 min w piekarniku nagrzanym do
180 st. C. Upieczoną babkę posypać przez gęste sito cukrem pudrem.

Babka bananowa
--------------

2 szkl. mąki pszennej, 10 dag masła, 4 jajka, 3/4 szl. cukru,
3 dojrzałe banany (ok. 60 dag), 3 łyżki śmietany 12 proc.,
2 łyżeczki proszku do pieczenia, 2 łyżki skórki pomarańczowej smażonej w
cukrze, 1 cukier waniliowy (1,6 dag), sól;
do przygtowania formy: 2 łyżki masła, 2 łyżki bułki tartej;
Lukier: 3/4 szkl. cukru pudru, 3 łyżki rumu

Banany obrać, pokroić na kawałki i utrzeć ze śmietaną, połową cukru,
szczyptą soli i skórką pomarańczową. Jajka utrzeć z resztą cukru, cukrem
waniliowym i masłem na pianę. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia.
Do masy jajecznej dodawać stopniowo masę bananową oraz mąkę i wymieszać
na jednolite ciasto.
Formę wysmarować masłem i oprószyć bułką tartą. Ciasto przełożyć do
formy i piec 45 min w piekarniku nagrzanym do 170 st. C.
Przygotować lukier: cukier puder utrzeć z rumem i polukrować ciepłą
jeszcze babkę.

Babka z kremem orzechowym
-------------------------

3 szkl. mąki pszennej, 5 jajek, 25 dag masła, 3/4 szkl. cukru,
1 cukier waniliowy (1,6 dag), po 1/2 szkl. śmietany 18 proc. i mleka, 2
łyżeczki proszku do pieczenia, 20 dag kremu orzechowego (np. nutella), 3
łyżki rumu lub araku; do przygotowania formy: 2 łyżki masła, 2 łyżki
bułki tartej;
cukier puder do posypania babki

Jajka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym. Masło utrzeć na pianę i
połączyć z masą jajeczną. Dodać śmietanę i mleko. Mąkę wymieszać z
proszkiem do pieczenia i stopniowo dodawać do masy. Ciasto podzelić na
dwie części. Do jednej wlać rum, a do drugiej włożyć krem orzechowy.
Formę wysmarować masłem i oprószyć bułką tartą. Ciasto przełożyć do
formy (najpierw część z rumem, potem z kremem orzechowym). Delikatnie,
spiralnym ruchem przemieszać oba ciasta widelcem. Piec 50-60 min w
piekarniku nagrzanym do 170 st. C. Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.

Babka z ajerkoniakiem
---------------------

1 i 3/4 szkl. mąki pszennej, 4 jajka, 1 szkl. cukru pudru,
1 szkl. oleju, 1 szkl. ajerkoniaku, 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
skórka otarta z 1 cytryny, sól; do przygotowania formy: 2 łyżki masła, 2
łyżki bułki tartej; do przybrania: 1 gotowa polewa czekoladowa (albo
domowa, smaczniejsza - podawałam niedawno przepis przy okazji mazurka z
mąki ziemniaczanej)

Jajka utrzeć z cukrem pudrem i solą, dodać olej, skórkę cytrynową i
ajerkoniak. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i połączyć z masą
jajeczną.
Formę wysmarować masłem i oprószyć bułką tartą. Ciasto przełożyć do
formy i piec 50-60 min w piekarniku nagrzanym do 170 st. C.
Polewę przygotować wg przepisu na opakowaniu i polać nią ostudzone
ciasto.

SMACZNEGO!

Joanna

Szarlotka