Płeć...

1. Data: 2002-08-18 16:31:46

Temat: Re: Płeć...
Od: "Elita.pl" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wodz wrote:
> przez całe życie człowieka. A jeżeli tak, to należałoby dopuścić
> możliwość zmiany poczucia płci u dorastających dzieci, czy nawet
> u dorosłych ludzi np. w wyniku zaburzeń hormonalnych.
> Bądźmy konsekwentni!!!

Skoro chcesz być konsekwentny do dopuść wreszcie do siebie to co
jest znane i przez co są robione operacje płci - poczucie płci
*NIE* ulega zmianie bez względu na chormony.
Jakby tak było to nie byłoby problemu transeksualizmu.

pozdrawiam
Arek

--
http://www.sti.org.pl/0-700.htm

1. Data: 2002-08-18 18:26:33

Od: "Wodz" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> *NIE* ulega zmianie bez względu na chormony.
> Jakby tak było to nie byłoby problemu transeksualizmu.

W takim razie poproszę o wiarygodne dane na ten temat.
Piszesz, że ten problem jest znany, więc mniemam, że były
prowadzone jakieś badania, istnieją statystyki itp. i według
nich nie było ani jednego przypadku zmiany poczucia płci?
Oczywiscie nie chodzi tutaj tylko o hormony płciowe, przyczyną
takich zmian mógłby być nieodpowiedni poziom neurotransmiterów...
Nie znam się, ale chyba ogólnie czynniki mogą być tutaj różne, nie?

Jeszcze jedno. Nie odpowiedziałeś, dlaczego uważasz, że różnice
u kobiet i mężczyzn w wielkości takich części mózgu jak spoidło
wielkie i podwgórze to brednie. Ja podałem odpowiednie linki,
ty wyraziłeś swoją kontrowersyjną opinię. Chyba mam prawo domagać
się jej uzasadnienia? Liczę na to.

Pozdrawiam
K.

1. Data: 2002-08-19 04:26:22

Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

"Wodz" <h...@p...onet.pl> writes:

> [...]
> takich zmian mógłby być nieodpowiedni poziom neurotransmiterów...
> Nie znam się, ale chyba ogólnie czynniki mogą być tutaj różne, nie?

przeczytaj ksiazke "Plec mozgu" Moir i Jessel.

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2002-08-20 18:02:53

Od: "Wodz" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

> przeczytaj ksiazke "Plec mozgu" Moir i Jessel.

Przeczytałem, ale w sumie niewiele nowego się dowiedziałem, bo
o tym, że mózgi kobiet i męzczyzn się różnią była mowa wcześniej.
Zaintrygowało mnie jednak kilka przykładów podanych w książce.
Autorzy piszą np. o kobiecie, która miała mieć podobno typowo męski
mózg, co było wynikiem przyjmowania przez matkę hormonów w czasie
ciąży. Kobieta ta przejawiała zdolności i zachowania charakterystyczne
dla mężczyzn. Mimo to jej poczucie płci i preferencje seksualne były
normalne, a nawet wyszła za mąż i urodziła troje dzieci... Tak więc
cała struktura mózgu (męska) nie miała tutaj żadnego znaczenia,
o tożsamości płciowej zadecydowało maleńkie podwzgórze (żeńskie).
Jeżeli główne znaczenie ma tutaj ten niewielki fragment mózgu,
to zmiana poczucia płci powinna być IMHO teoretycznie możliwa,
tym bardziej, że podwzgórze zaczyna się w pełni formować dopiero
po urodzeniu. Nawet sami autorzy przyznają, że obecna wiedza
na temat mózgu jest tylko fragmentaryczna i z tego powodu nie można
niczego kategorycznie wykluczyć.
Natomiast, co ciekawe, autorzy podają informację o badaniach nad
podwzgórzem u homoseksualistów. Podzielono ich na "wtórnych" i
"pierwotnych". U tych pierszych po wstrzyknięciu estrogenu następowała
reakcja częściowo zgodna z męskim modelem, u tych drugich - z żeńskim,
tzn. poziom hormonu spadał lub podnosił się. Wnioski były takie,
że "homoseksualiści wtórni" mogli być w dzieciństwie heteroseksualistami,
ale z różnych przyczyn, np. z powodu uwiedzenia w ich podwzgórzach
doszło do zmian mających wpływ na preferencję seksualną.

Pozdrawiam
K.

Mam trudny problem...
CzCz
[troszke off] Mieszkanie w Rzeszowie sprzedam
Niewidomi i sny
analiza snów - prośba o literature