Plyny krwiozastepcze?

1. Data: 2000-08-19 09:57:01

Temat: Plyny krwiozastepcze?
Od: w...@m...jasna.tarnow.pl (Michal Gancarski) szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Piszę na tę grupę po raz pierwszy, więc z początku wszystkich
pozdrawiam. Od razu mam też kilka pytań:

1. Jakie preparaty zastępujące krew stosuje się obecnie w nowoczesnej
medycynie?
2. Kiedy stosuje się podobne substancje?
3. Czy są one tylko rozwiązaniami zastępczymi, czy też człowiek może
żyć dłużej z zastąpioną znaczącą ilością krwii?
4. Jak dużą ilość krwii można zastąpić tymi preparatami?
5. Czy istnieją sytuacje, w których transfuzja krwii zamiast
sztucznych substytutów jest niezbędna dla zachowania życia pacjenta?

Możliwe, że pytania są bardzo podstawowe, niestety nie mam na co
dzień styczności z medycyną, prosiłbym więc o wyczerpujące
odpowiedzi, bądź namiary na materiały w sieci.

Z góry dziękuję.

Zdrowie!

--
Michał Gancarski
mailto:w...@m...jasna.tarnow.pl

2. Data: 2000-08-19 10:35:10

Temat: Pijawki???
Od: Jacek Grochowski <j...@d...if.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam prosbe i pytanie.
Poszukuje kogos kto leczy przy pomocy pijawek.
Moja mama cierpi na chorobe krwi.
Lekarze mowia twierdza ze nic sie nie da zrobic: "z tym sie zyje i umiera"
(podlosc!). Przypuszczam ze nie wiedza jak lub nie chca sie podjac
leczenia.
Z artykulow medycznych wynika ze idealnym rozwiazaniem byly by pijawki.
Ale ciezko znalezc kogos kto leczy przy pomocy pijawek. Moze dlatego ze od
5 lat pijawki sa gatunkiem chronionym i trzymanie ich jest karalne
(przynajmniej na pismie), a moze dlatego ze w polskich rzekach jest juz
taki syf...

Wiem, ze sa jeszcze tacy lakarze, ale b.ciezko do nich dotrzec.

Prosze o jakiekolwiek informacje ktore pomoga mi dotrzec do ktoregos z
nich.
Slyszalem o kims na Opolszczyznie...

JG

niedotlenienie przy porodzie a mozg