Płyty gazowe (szklane/ceramiczne) ??

1. Data: 2002-11-11 17:17:17

Temat: Płyty gazowe (szklane/ceramiczne) ??
Od: "Tajson" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktoś z grupowiczów użytkuje gazowe płyty grzejne szklane lub ceramiczne

Przykładowo
ceramiczna
http://www.amica.com.pl/prods.php?pID=GC0420&cID=75
szklana
http://www.amica.com.pl/prods.php?pID=GC0520&cID=75

Mam kilka pytań

Czy takie rozwiązanie jest wygodne i użyteczne ?
Czy te płyty są trwałe - czy łatwo się rysują, czy zostają ślady po
przypalonych plamach.
Pewnie bardzo łatwo sie to czyści.
Czym to czyścicie?
Czy Cif nie matowi powierzchni ?
Czy takie typy rusztów są wygodne podczas gotowania i przekładania garnków
z palnika na palnik. Czy to jest bezpieczne - a może chwila niewuwagi i
garnek moze spaść .

Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawaim grupowiczów
Tajson

1. Data: 2002-11-11 19:32:49

Temat: Re: Płyty gazowe (szklane/ceramiczne) ??
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tajson" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Czy ktoś z grupowiczów użytkuje gazowe płyty grzejne szklane lub
ceramiczne

Tak mam to w domu (wlasnie prod. Amica, szklana, ale z pokretlami na scianie
bocznej) i przeklinam dzien, w ktorym zdecydowalem sie na ten zakup.

> Czy takie rozwiązanie jest wygodne i użyteczne ?

Ni cholery

> Czy te płyty są trwałe - czy łatwo się rysują, czy zostają ślady po
> przypalonych plamach.

Tu akurat nie mozna narzekac, bez powodu sie nie rysuja, slady nie
zostawiaja.

> Pewnie bardzo łatwo sie to czyści.

Czysci sie latwo. Pomijajac problem z wyczyszczeniem okolic palnikow. Ale
brudzi jeszce latwiej ;-) W zasadzie nawet po zagotowaniu wody na makaron
musisz pucowac plyte, poniewaz widzisz na niej kazda kropelke wody, ktora z
garnka wyskoczyla.

> Czy takie typy rusztów są wygodne podczas gotowania i przekładania garnków
> z palnika na palnik. Czy to jest bezpieczne - a może chwila niewuwagi i
> garnek moze spaść .

Nie sa wygodne, sa cholernie niebezpieczne. Garnek/patelnia stoi niby
stabilnie, ale potracony czy krzywo postawiony nie ma sie na czym zatrzymac
tylko wraz z cala zawartoscia leci na nogi. Mam ta kuchnie od roku,
zaliczylem juz dwa takie numery, oba z patelnia z goracym tluszczem, raz
zdazylem uskoczyc a raz nie...

Reasumujac: piekna plyta idealnie prezentujaca sie w kuchni pucowanej
regularnie i uzywanej od czasu do czasu. W normalnym domu kompletnie
niefunkcjonalna z powodu wielkich problemow z utrzymaniem tego w czystosci i
bardzo malej stabilnosci garnkow.

J.

1. Data: 2002-11-12 07:50:23

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tajson <t...@w...pl> napisał(a):

> Witam
> Czy ktoś z grupowiczów użytkuje gazowe płyty grzejne szklane lub ceramiczne

> [...]

Od razu jedna uwaga: ja mam szklaną płytę Zanussi, sąsiad ma Aristona, oboje
jesteśmy bardzo zadowoleni, natomiast znajomi z Amicą klną na czym świat stoi.

> Mam kilka pytań
>
> Czy takie rozwiązanie jest wygodne i użyteczne ?

IMHO tak.

> Czy te płyty są trwałe - czy łatwo się rysują, czy zostają ślady po
> przypalonych plamach.

Nie rysują się, ślady nie zostają.

> Pewnie bardzo łatwo sie to czyści.

Tak.

> Czym to czyścicie?

CIFem, dokładnie. Konkretnie: CIF + ostra gąbka.

> Czy Cif nie matowi powierzchni ?

Nie.

> Czy takie typy rusztów są wygodne podczas gotowania i przekładania garnków
> z palnika na palnik. Czy to jest bezpieczne - a może chwila niewuwagi i
> garnek moze spaść .

Z moich obserwacji wynika, że to zależy od kształtu tego czegoś, co jest nad
palnikiem - jeśli jest niskie i płaskie, to spoko, natomiast jak jest wysokie
i wąskie (jak takie żeliwne w jednym modelu Boscha). Ja mam jedną patelnię,
która ma tendencje do spadania, więc podejrzewam raczej winę patelni. Z
resztą nie ma problemów, pod warunkiem względnego wycentrowania garnka.

JoP

Makijaż - wizażystka
Gdzie kupic?
"smierdzace meble"...
pralka polar gracja nie grzeje
Gdzie znaleźć przykłady sufitów podwiesznych G-K