Płyty i piekarniki bez 3-ciej fazy.

11. Data: 2008-05-10 17:04:46

Temat: Re: Płyty i piekarniki bez 3-ciej fazy.
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> wrote:

> NIe ma zasilania dwufazowego, jest albo 1-fazowe albo 3-fazowe

Bzdury waść prawisz, zasilanie dwufazowe jest popularne choćby w
USA (choć oni tam uparcie twierdzą, że jesto ono jednofazowe,
ponieważ linia zasilająca transformator robiący te dwie fazy jest
jednofazowa, ale to osobny temat), a teoretycznie może być choćby
i pietnastofazowe.

> jednej masz dwa przewody - fazowy i zerowy (lub trzy - fazowy,
> zerowy
> i neutralny

A tu już prawisz bzdury skandaliczne, przewody są: fazowy,
neutralny (potocznie zwany zerowym) oraz ochronny (potocznie
zwany uziemieniem).

J.

12. Data: 2008-05-10 18:41:46

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Maj, 19:04, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
>
> A tu już prawisz bzdury skandaliczne, przewody są: fazowy,
> neutralny (potocznie zwany zerowym) oraz ochronny (potocznie

He..he, mała różnica w nomenklaturze, żadna w meritum.
Nie interesuja mnie USA, choć wiem jak to zrobić. Biorę sytuację w
Polsce - na "gruncie".

13. Data: 2008-05-10 18:53:40

Temat: Re: Panslaviście dziękujemy.
Od: Kaczyński Tusk <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> To jest po stronie odbiornika, a nie zasilania. Aby mieć dwie fazy -
> trzeba miec sieć trójfazową w domu. Opisujesz płytę, króra ma trzy

No to powiedz skąd ja mam prąd, jeśli od słupa do domu biegna napowietrznie dwa
przewody? Tez mam trzy fazy? Jeśli czegoś nie wiesz, nie zabieraj głosu jołopie.

14. Data: 2008-05-10 19:12:28

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5/10/2008 8:53 PM, Kaczyński Tusk wrote:

> No to powiedz skąd ja mam prąd, jeśli od słupa do domu biegna
> napowietrznie dwa przewody? [...]
Prąd masz z jednego z tych przewodów. Drugi to neutralny.

> Tez mam trzy fazy?
A skąd ci to przyszło do głowy? Masz jedną fazę.

> Jeśli czegoś nie wiesz,
> nie zabieraj głosu jołopie.
Chyba coś ci się zdrowo pomieszało. :-)

MS

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

15. Data: 2008-05-10 19:29:43

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> wrote:

> He..he, mała różnica w nomenklaturze, żadna w meritum.

Mała???? Powiedziałbym, że zasadnicza...

J.

16. Data: 2008-05-10 21:51:07

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Maj, 20:53, Kaczyński Tusk <t...@w...pl> wrote:

> No to powiedz skąd ja mam prąd, jeśli od słupa do domu biegna napowietrznie dwa
> przewody? Tez mam trzy fazy? Jeśli czegoś nie wiesz, nie zabieraj głosu jołopie.

Nie bydź taki chujowo dowcipny. Dwie już masz a trzecia przez Earth,
cienko_pisie.

17. Data: 2008-05-11 08:47:22

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On May 10, 8:53 pm, Kaczyński Tusk <t...@w...pl> wrote:

> No to powiedz skąd ja mam prąd, jeśli od słupa do domu biegna napowietrznie dwa
> przewody? Tez mam trzy fazy? Jeśli czegoś nie wiesz, nie zabieraj głosu jołopie.

Jeśli masz prad to zapewne nie z tego słupa. Jeśli tylko dwa przewody
ida do domu to jest to w najlepszym razie telefon (jeśli tam u Ciebie
taki wynalazek juz znają).

--
ZZ@private

18. Data: 2008-05-11 13:48:39

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Maj, 10:47, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

Robicie za słupy?

19. Data: 2008-05-11 14:20:17

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

To nie zalezy od liczby faz, tylko od przydziału mocy dla Twojego konkretnego lokalu.
Złóż do tego swojego Enionu indywidualnie (a nie za pośrednictwem dewelopera) wniosek
o przydział mocy odpowiadający
Twojemu zapotrzebowaniu, np. 10 kW.
Choć mozliwe, że rozpatrzą odmownie.
JaC

-----

> Jednak z powodu ograniczeń, jakie nałożył na inwestycję Enion, nie będzie
możliwości instalacji w mieszkaniach 3-ciej
fazy.

20. Data: 2008-05-12 10:26:46

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Pan Marian" <p...@m...paracelcus.net> wrote in message

> [...]
> krzywdę.
> Większość płyt elektrycznych jest zasilana z 2 faz. Trzecia faza w wypadku
> wspólnego złącza zasila piekarnik. Można też za pomocą
> odpowiedniego,zgodnego z instrukcją dołączoną do urządzenia - zmostkować
> połączenia i zasilać płytę z jednej fazy, jednak jest to ostateczność, bo
> w przypadku stosowanych popularnie przewodów w budownictwie wielorodzinnym
> (najtańsze lub stare a nieraz aluminiowe) wymaga to przekroju 2,5mm2 w
> wypadku miedzi i osobnego zabezpieczenia (20A w wypadku płyty 4500W)

Durny człowiek jesteś, co cud, istny tryton - tryzub.
Urządzenie, które opisujesz jest w podstawowej konfiguracji zasilane z
trzech faz, ale możliwe jest zasilanie z jednej fazy - czyli ma trzy grupy
odbiorników jednofazowych - mostkowanie zacisków pozwala także na zasilanie
wszystkich trzech grup z jednej fazy oraz dwu faz - w tym przypadku
mostkujesz nie wszystkie.
Przypuszczalnie do jednej fazy łączysz dużą i małą fajerkę, do drugiej -
dwie średnie, do trzeciej - piekarnik. Oczywiście mozliwy jest podział,
duża, dwie średnie i mała, piekarnik. Wszystko zależy od mocy grzałek,
przewidzianej przez producenta / konstruktora / serwisowca.
Podział oparty o równe obciążenie (stan idealny).
Istnienie sieci w domu/mieszkaniu, z której można podłączyć dwie fazy do
urządzenia dowodzi, że jest to sieć trójfazowa. Istnieją liczniki (domowe)
jednofazowe i trójfazowe, dwufazowych nie ma. Co prawda stosowano
jednofazowy licznik do liczenia poboru w sieciach trójfazowych, ale tylko do
urządzeń o równym poborze na wszystkich trzech fazach. Było to rozwiązanie
prowadzące wprost do oszustw i zaniechano takiego naliczania zużycie
energii.

deski pomeblowe, listwy, czyli drewno za darmo
Z SCP
Okapy Akpo
Zmywarka: Bosch czy Electrolux
Pytanie dot. czyszczenia elewacji domu