Pnacze na scianie

1. Data: 2007-06-10 16:07:14

Temat: Pnacze na scianie
Od: Longus <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam na dzialce stary budynek ktory kiedys pelnil funkcje chlewika
obecnie jeszcze nie zapadla decyzja czy bedzie remontowany czy tez za
kilka lat rozebrany jednak postanowilismy jedna ze scian obsadzic
pnaczami, aby troche przykryc tej brzydoty.
Szerokosc sciany 5m wysokosc od 3 do 6m (dach skosny), sciana pd-wsch,
ziemia beznadziejna piaszczysto-gliniasta (ale z ty nie ma problemow bo
moge wymienic pasek ziemi na czarnoziem ktorego troche mam na dzialce)
Co byscie polecili do pasadzenia aby przykrylo cala sciane, szybko
roslo, czepialo sie sciany (nie chce mi sie budowac kratki ale jak
bedzie trzeba to postawie), bylo odporne na nasze warunki atmosferyczne
i wieloletnie?
Czy mozliwe jest posadzenie 2-3 gatunkow na takiej scianie aby sie
nawzajem uzupelnialy np. jeden kwitnie, pozniej drugi ma ladnie
przebarwione liscie itp. przerabial ktos to w praktyce?
Zerknalem na allegro ale niestety nie wiem co z tego wybrac bo kazdy
sprzedawca zachwala swoj towar :-)

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
Greg

2. Data: 2007-06-10 16:43:03

Temat: Re: Pnacze na scianie
Od: "Marcin Szeffer" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Longus" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
[...]
> [...]
> roslo, czepialo sie sciany (nie chce mi sie budowac kratki ale jak
> bedzie trzeba to postawie), bylo odporne na nasze warunki atmosferyczne

Winobluszcz trójklapowy.
Idzie jak burza po ścianie.
Niestety nie znam wymagań glebowych.
--
shr

3. Data: 2007-06-10 17:41:20

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Jun 2007 18:07:14 +0200, Longus napisał(a):

> Czy mozliwe jest posadzenie 2-3 gatunkow na takiej scianie aby sie
> nawzajem uzupelnialy np. jeden kwitnie, pozniej drugi ma ladnie
> przebarwione liscie itp. przerabial ktos to w praktyce?

Jest możliwe, ale będziesz musiał polepszyć glebę. Winobluszcz ma jedną
wadę, po lekkim przymrozku potrafią mu opaść wszystkie liście. Zaletą jest
szybki przyrost i piękne przebarwianie się jesienią. Z tym ze już po 4-5
latach moze stać się ekspansywny i uciążliwy.
U mnie na takiej ścianie oprócz winobluszczu rośnie jeszcze wiciokrzew
pomorski (potrzebuje kratki) - który własnie przekwitł, dwie odmiany
bluczszu które czepiają się ściany i hortensja pnąca. Dołem dosadziłam
jeszcze hortensję drzewkowatą, paprocie, i trochę bylin - wyszedł całkiem
fajny kącik.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

4. Data: 2007-06-10 19:10:39

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Szeffer" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Longus" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Winobluszcz trójklapowy.

Trójklapowy jest na ładne ściany, a nie na chlewik. Lepszy jest
pięciolistkowy, szybciej rośnie i jest odporniejszy.
Trójklapowy jest szczepiony, więc już z natury ma gorsze warunki do
rośnięcia. Jest także mniej odporny na mróz.

Wymagania glebowe duże. Porządnie nawozić, jak każdą ekspansywną roślinę.

Pozdrawiam
Leszek

5. Data: 2007-06-10 21:05:31

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński wrote:

> Trójklapowy jest szczepiony

??? Mam trójklapowy, który wyrósł zupełnie sam, od zera, nikt go nigdy
nie szczepił...

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2007-06-10 22:23:21

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:466c679a$0$4679$4c368faf@roadrunner.com...

> ??? Mam trójklapowy, który wyrósł zupełnie sam, od zera, nikt go nigdy
> nie szczepił...

A u nas się szczepi.

Pozdrawiam
Leszek

7. Data: 2007-06-13 14:42:58

Od: Rablinka <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bluczszu które czepiają się ściany i hortensja pnąca. Dołem dosadziłam
> jeszcze hortensję drzewkowatą, paprocie, i trochę bylin - wyszedł całkiem

Chętnie bym obejrzała ten twój fajny kącik. Może jakieś zdjęcie?

Pozdrawiam
Gosia

8. Data: 2007-06-13 18:50:17

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Jun 2007 16:42:58 +0200, Rablinka napisał(a):

> Chętnie bym obejrzała ten twój fajny kącik. Może jakieś zdjęcie?

Tak, niedawno wisiał link na grupie.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza,sapijaszko.net/

9. Data: 2007-06-14 22:16:47

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roslo, czepialo sie sciany (nie chce mi sie budowac kratki ale jak
> bedzie trzeba to postawie), bylo odporne na nasze warunki

Winorośl. Samo rośnie i jeszcze czasami jest smaczne.

Pozdrawiam
skryba

przesadzanie orzecha włoskiego ?
Nawadnianie żywopłotu
Choroba śliwek
Zarób 1000$ miesięcznie.
rdestówka auberta-czy podbiera innym roslinom skladniki pokarmowe?