Po co człowiekowi obojczyk?

1. Data: 2001-05-24 12:51:22

Temat: Po co człowiekowi obojczyk?
Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Koń (ponoć) nie ma!

Pozdrawiam

Ituś

2. Data: 2001-05-24 17:03:08

Temat: Re: Po co człowiekowi obojczyk?
Od: "Wally" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Koń (ponoć) nie ma!

Kon nie ma tez paznokci...

3. Data: 2001-05-24 19:08:05

Od: "Piotr Plata" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Obojczyk:
- zamyka od przodu obręcz barkową i łączy się stawowo z wyrostkiem barkowym
łopatki oraz mostkiem; dzięki temu nie można złączyć ramion od przodu, a
dzięki temu z kolei klatka piersiowa utrzymuje kształt pozwalający na
prawidłowe oddychanie
- stanowi miejsce przyczepu mięśni: naramiennego, czworobocznego,
piersiowego większego, podłopatkowego, mostkowo-gnykowego oraz
mostkowo-obojczykowo-sutkowego - po co one są? - chyba wiadomo ;-)
- stanowi także zabezpieczenie naczyń i nerwów przebiegających pod nim, a w
szczególności t. podobojczykową zaopatrującą całą kończynę górną (wraz z
barkiem) oraz splot ramienny

4. Data: 2001-05-25 09:30:23

Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Koń (ponoć) nie ma!
> >

> Kon nie ma tez paznokci...

Z tego co wiem to paznokieć przekształcił się w kopyto (no może mają
wspólnego przodka)

Pozdrawiam
Ituś

5. Data: 2001-05-25 09:32:27

Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za odpowiedź

(może to nie ta grupa ale wracając do konia: Koniowi to nie potrzebne a
żyje)

Pozdrawiam
Ituś

6. Data: 2001-05-25 10:19:56

Od: Rafal Wojnar <d...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ituś wrote:

> Dziękuję za odpowiedź
>
> (może to nie ta grupa ale wracając do konia: Koniowi to nie potrzebne a
> żyje)
>
> Pozdrawiam
> Ituś

A skad pomysl na takie pytanie? Cel wylacznie poznawczy?

Rafal

7. Data: 2001-05-25 10:54:22

Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A skad pomysl na takie pytanie? Cel wylacznie poznawczy?

Dokładnie

Zadało mi je moje dziecko.
Odpowiedziałem mniej więcej jak wyżej (mięśnie ramiona itd.) ale w tym
momencie moje drugie ja zaśmiało mi się w nos przypominając o koniu.

(Dziecku na razie o tym nie mówiłem bo dopiero bym miał zabawę. Chcę się
najpierw przygotować.)

Pozdrawiam
Ituś

8. Data: 2001-05-25 12:32:40

Od: Rafal Wojnar <d...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> momencie moje drugie ja zaśmiało mi się w nos przypominając o koniu.
>
> (Dziecku na razie o tym nie mówiłem bo dopiero bym miał zabawę. Chcę się

Cos czuje, ze za kilka(nascie) lat tez stane przed podobnymi
problemami. W tej chwili moja coreczka ma 6 miesiecy i jeszcze nie
zadaje pytan, ale wkrotce pewnie zacznie... :-)

Pozdrawiam
Rafal

9. Data: 2001-05-25 13:41:50

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?B?SXR1tg==?= napisał:

> Dziękuję za odpowiedź
>
> (może to nie ta grupa ale wracajšc do konia: Koniowi to nie potrzebne a
> żyje)

a co, chcesz sie upodobnic do konia ?

tylko z tym ogonem moze byc problem, bo ci szybko nie odrosnie,
bo pewnie grzywe juz masz ;-)

10. Data: 2001-05-25 23:40:56

Od: "kondziu" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Koń (ponoć) nie ma!
>
> Pozdrawiam

po to zeby czlowiek nie był koniem :))))))

kondziu

You lied about this thing COM: 6077 [1/2]
Po co człowiekowi łopatki
Padiatrzy - prosze o pomoc - PILNE
nadczynnosc tarczycy - grozne ?
prosze o kontakt