Po co żyć?

91. Data: 2008-01-14 16:20:25

Temat: Re: Po co żyć?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@w...pl> wrote in message
news:4x4dcnzi9e64$.1gku6ugrddww0$.dlg@40tude.net...
> ja niczego nie muszę, ja po prostu zawsze mam rację,
> bo to łatwe, kiedy się ma słuszne podstawy ku temu

Czy to zart? Czy to mozliwe z ktos moze az tak bladzic?

92. Data: 2008-01-14 16:23:16

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Jan 2008 10:20:25 -0600, Pszemol napisał(a):

> "Ikselka" <i...@w...pl> wrote in message
>
> Czy to zart? Czy to mozliwe z ktos moze az tak bladzic?

To nie żart, to nie błąd. Po prostu wystarczy wypowiadać się tylko wtedy,
kiedy ma się rację :-D
--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

93. Data: 2008-01-14 17:29:01

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

[ble ble ble...]

To tęsknisz za krajem czy już się znieczuliłeś
na tęsknicę jak wielu emigrantów? A może jesteś
internacjonał?

94. Data: 2008-01-14 17:54:01

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> To nie żart, to nie błąd. Po prostu wystarczy wypowiadać
> się tylko wtedy, kiedy ma się rację :-D

Znasz kogos, kto wypowiada sie WIEDZAC ze nie ma racji?
Wszyscy co myla sie w momencie pomylki sadza ze maja racje.
Ty nie jestes zadnym wyjatkiem...
Malo tego - zakladajac ze masz zawsze racje juz stawiasz
sie na przegranej pozycji w ktorej bedziesz starala sie
udowadniac za wszelka cene ze nie pomylilas sie zamiast
szukac prawdy. Byc moze kiedys dojrzejesz do tego sama...

95. Data: 2008-01-14 17:55:12

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:fmg64a$joi$1@news.onet.pl...

> [ble ble ble...]
>
> To tęsknisz za krajem czy już się znieczuliłeś
> na tęsknicę jak wielu emigrantów? A może jesteś
> internacjonał?

A co Cie obchodza moje tesknoty czy ich brak?
Nie odwracaj uwagi od zasadniczego tematu watka...
Skup sie raczej na szukaniu sensu swojego bezsensownego zycia.

96. Data: 2008-01-14 18:41:21

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Jan 2008 11:54:01 -0600, Pszemol napisał(a):

> "Ikselka" <i...@w...pl> wrote in message

> Znasz kogos, kto wypowiada sie WIEDZAC ze nie ma racji?
> Wszyscy co myla sie w momencie pomylki sadza ze maja racje.
> Ty nie jestes zadnym wyjatkiem...

:-)))

> Malo tego - zakladajac ze masz zawsze racje juz stawiasz
> sie na przegranej pozycji w ktorej bedziesz starala sie
> udowadniac za wszelka cene ze nie pomylilas sie zamiast
> szukac prawdy.

Zadziwiająca jest łatwość, z jaką można mieć zawsze rację: wystarczy zawsze
mówić prawdę lub opierać sie na faktach naukowych. Dla niektórych to
niemożliwe... W spory abstrakcyjne się nie wdaję. Co najwyżej w dyskusje,
ale w dyskusji nie dowodzi się własnej racji.

> Byc moze kiedys dojrzejesz do tego sama...

Nie. Jeśli czegoś nie jestem pewna, to nie gadam albo to zastrzegam.

97. Data: 2008-01-14 18:50:10

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@w...pl>

> ... w dyskusji nie dowodzi się własnej racji.
> --
> XL wiosenna

Szkoda... :-(
Może kiedyś na SCI to się zmieni i będzie się uzasadniać własne racje.
Trzymam kciuki. :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
"Prawda nie kłamie"

98. Data: 2008-01-14 19:09:49

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Jan 2008 19:50:10 +0100, Robakks napisał(a):

> "Ikselka" <i...@w...pl>

> Szkoda... :-(

?
Pierwsze słyszę, aby dyskusja służyła przekonywaniu kogokolwiek. Raczej
przedstawieniu własnych poglądów i wysłuchaniu poglądów innych, jak rownież
wspólnemu wyciagnięciu wniosków.

> Może kiedyś na SCI to się zmieni i będzie się uzasadniać własne racje.

Uzasadniać to niekoniecznie przekonywać o ich jedynej słuszności.

99. Data: 2008-01-14 19:26:47

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@w...pl>

> [...]
> wspólnemu wyciagnięciu wniosków.

> Uzasadniać to niekoniecznie przekonywać o ich jedynej słuszności.

Czy Pani zdaniem słowa: "dowodzić własnych racji" oznaczają
"przekonywanie kogokolwiek"???
Jeśli coś twierdzę a ktoś zapyta "dlaczego tak twierdzę"
to uzasadniam za pomocą argumentów. Takie uzasadnianie
nazywa się dowodzeniem własnych racji, a więc opieraniem
swojego stanowiska na desygnatach.
Skąd to podejrzenie o "ich jedynej słuszności"? :)
Pani możesz przyznać, że moje racje są uzasadnione
bądź przedstawić kontrargumenty, ale taka dyskusja nie ma
nic wspólnego z próbą obalenia Pani poglądów, których
przecież nie znam. Uzasadniam swoje. :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
"Prawda nie kłamie"

100. Data: 2008-01-14 19:32:42

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przedstawieniu własnych poglądów i wysłuchaniu poglądów innych, jak rownież

Czyli wykluczasz mozliwosc taka, ze wnioskiem jest wlasnie
stwierdzenie ze ktos mial racje lub jej nie mial?

Czym sie dyskusja wedlug Ciebie rozni od sporu intelektualnego?

> Uzasadniać to niekoniecznie przekonywać o ich jedynej słuszności.

Uzasadniac to koniecznie przekonywac o slusznosci!
Jesli uczen zapytany o najdluzsza rzeke w Polsce
poda odpowiedz Wisla i zostanie poproszony o jakies
uzasadnienie to wlasnie po to, aby udowodnil ze
poglad o tym ze Wisla jest najdluzsza nie jest wymyslem
ucznia tylko wynika z jakichs prawdziwych przeslanek.

A czy o jedynej slusznosci - tego nikt nie napisal...

Czasem ze zbioru wnioskow tylko jeden jest sluszny,
czasem slusznych jest kilka, jesli sie wzajemnie nie
wykluczaja. Tak czy inaczej dyskusja wlasnie polega
na ocenie pogladow pod katem ich slusznosci. To nie
imieniny u Cioci Kloci przy herbatce gdzie jedna osoba
powie ze lubi filizanki biale a druga ze lubi kremowe.
Jesli omawiamy "fakty naukowe" to spor o slusznosc
jest jak najbardziej dyskusja i malo kiedy jest tak
ze rzeczywistosc wynikajaca z "faktow naukowych" jest
oczywista i jedynie sluszna, niepodlegajaca dyskusji.

Jesli nie wierzysz to powiedz mi co wynika na temat
budowy planety Venus ze znanych "faktow naukowych"
albo jeszcze lepiej, wyjdz od samej definicji pojecia
"fakt naukowy" i praktycznych metod odroznienia tychze
od niefaktow naukowych lub faktow nienaukowych :-)

W kazdej dziedzinie zycia analizujemy tylko podzbior
rzeczywistosci (czyli podzbior "faktow naukowych")
i zawsze istnieje ryzyko ze cos pominelismy, o cos
nie zapytalismy, cos zalozylismy bez powodu itp...

Uwazasz ze Ciebie to nie dotyczy?
Slawne powiedzenie errare humanum est Ciebie nie dotyczy?
Nie wierze, ze tak naprawde myslisz...

Re: Robakks ostrzegalem
Re: Robakks ostrzegalem
Re: Matematołkom na pohybel... ;)