Podatek od zakupu mieszkania....

1. Data: 2004-07-29 10:47:50

Temat: Podatek od zakupu mieszkania....
Od: "Yaro" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam takie pytanko:

jaki podatek do urzedu skarbowego sie płaci gdy sie kupuje NOWE mieszkanie, a
jaki gdy sie kupuje UŻYWANE mieszkanie?

Bo chyba jest jakas róznica nie?

Pozdrówka
Yaro

1. Data: 2004-07-29 13:15:00

Temat: Re: Podatek od zakupu mieszkania....
Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...nie-spamuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Yaro" <j...@g...pl> wrote in message
> Mam takie pytanko:
>
> jaki podatek do urzedu skarbowego sie płaci gdy sie kupuje NOWE
mieszkanie, a
> jaki gdy sie kupuje UŻYWANE mieszkanie?

Jak kupujesz nowe od developera to placisz VAT - zadnego dodatkowego podatku
nie ma. Jak na rynku wtórnym to placisz 2% - no chyba że należy ci sie
zwolnienie. Wiecej na ten temat znajdziesz w Dz.U.2000.86.959 - Podatek od
czynności cywilnoprawnych

Zaslav

1. Data: 2004-07-29 14:23:50

Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zwolnienie. Wiecej na ten temat znajdziesz w Dz.U.2000.86.959 - Podatek od
> czynności cywilnoprawnych

ale go skierowałeś! Jakby ktos rozumial i czytal takie lektury to by nie
zadawal takich pytań:))

JerzyR

1. Data: 2004-07-29 14:32:40

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...nie-spamuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyR" <j...@k...chip.pl> wrote in message

> ale go skierowałeś! Jakby ktos rozumial i czytal takie lektury to by nie
> zadawal takich pytań:))

Przecież mu odpowiedziałem ile zapłaci. Jak chce cos wiecej wiedziec - np o
zwolnieniach to musi uscislic pytanie albo poczytać. Akurat to nie jest
trudne.

Zaslav

1. Data: 2004-07-30 10:26:27

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Jul 2004 15:15:00 +0200, "Mariusz Wołek"
<m...@l...nie-spamuj.pl> wrote:

> [...]
>nie ma. Jak na rynku wtórnym to placisz 2% - no chyba że należy ci sie
>zwolnienie. Wiecej na ten temat znajdziesz w Dz.U.2000.86.959 - Podatek od

Jak kupujesz nowe, to płacisz 2% od wartości gruntu.
Natomiast na rynku wtórnym - 2% od całego mieszkania.
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

1. Data: 2004-07-30 13:12:51

Od: "Yaro" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak kupujesz nowe, to płacisz 2% od wartości gruntu.
> Natomiast na rynku wtórnym - 2% od całego mieszkania.

A skad qrde mam wiedziec ile jest warty grunt jesli to jest osiedle 6 bloków?
A dwa bloki juz sa, moj bedzie 4-ty.

Hmm, mieszkanie jest warte 125 tys. A kupuje od Spółdzielni.

Nic juz z tego nie czaje.

1. Data: 2004-08-02 15:47:57

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Jul 2004 13:12:51 +0000 (UTC), "Yaro" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>
wrote:

>A skad qrde mam wiedziec ile jest warty grunt jesli to jest osiedle 6 bloków?
>A dwa bloki juz sa, moj bedzie 4-ty.

W akcie notarialnym będzie wszystko szczegółowo opisane.

>Hmm, mieszkanie jest warte 125 tys. A kupuje od Spółdzielni.

Jeśli to nie będzie własnościowe, to może wtedy jest inaczej. Nie wiem jak to
dokładnie wygląda w przypadku spółdzielni...
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

1. Data: 2004-08-02 20:38:56