Podawanie domięśniowe Biofuroksymu dwutygodniowemu noworodkowi

1. Data: 2003-09-18 22:41:05

Temat: Podawanie domięśniowe Biofuroksymu dwutygodniowemu noworodkowi
Od: Aleksander Straczek <o...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić różnicę między podawaniem antybiotyku
Biofuroksyn dożylnie a domięśniowo.
Syn ma gorączkę i infekcję gardła, lekarka zapisała ten antybiotyk w
zastrzykach i od razu został podany w przychodni, tyle że zleciła
podawanie domięśniowe.
Po przeczytaniu w domu ulotki dołączonej do leku zdziwiłem się, że
dwukrotnie tam pisze "Dzieciom do 2 miesiąca życia lek należy podawać
wyłącznie dożylnie".

W internecie znalazłem jedynie podobne wzmianki dla innych leków na
bazie Cefuroximu (Biofuroksym to tylko nazwa handlowa), ale nigdzie
nie pisze, dlaczego tylko dożylnie.

Jedyne co znalazłem, to wzmianka o tym, że podawanie domięśniowe tak
małym dzieciom może spowodować martwicę tkanek, ale to było przy innym
antybiotyku.

P.S.
Szukałem na stronach angielskojęzycznych, bo jakaś ustawa wprowadziła
utajnienie serwisów medycznych dla nie-lekarzy.

--
Z góry dziękuję
Olek