Podejme sie pracy nad dzieckiem uposledzonym.

1. Data: 2002-12-15 13:18:52

Temat: Re: Podejme sie pracy nad dzieckiem uposledzonym.
Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Hmmm...
Myślę, że zdecydowanie lepiej brzmiałoby ogłoszenie mówiące o tym, że
owa doświadczona pani pedagog podejmie się pracy _z_ dzieckiem... Ale ja
się nie znam i truskawki cukrem posypuję...

--
Kami (czepialska)
____________________________

2. Data: 2002-12-15 13:40:33

Od: Bischoop <B...@b...kreml.russia> szukaj wiadomości tego autora

Dnia nie, 15 gru 2002 o 15:17 GMT harnas12 napisał(a):

> Doswiadczony pedagog (kobieta) z uprawnieniami podejmie sie pracy nad
> dzieckiem niepelnosprawnym umyslowo badz ruchowo. Ewentualne pytania prosze
> kierowac na adres h...@b...pl

bleeeee Harnas NTG od tego sa inne grupy, BTW temat powinien wygladac tak:
[OGLOSZENIE] Podejme sie pracy nad dzieckiem uposledzonym.

--
% Bischoop | LRU: #260447 %
% bischoop(at)go2.pl | GG:4510058 |ICQ:159794827 %

3. Data: 2002-12-15 14:17:15

Temat: Podejme sie pracy nad dzieckiem uposledzonym.
Od: "harnas12" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczow!

Doswiadczony pedagog (kobieta) z uprawnieniami podejmie sie pracy nad
dzieckiem niepelnosprawnym umyslowo badz ruchowo. Ewentualne pytania prosze
kierowac na adres h...@b...pl

Pozdrawiam:
K.Z.

4. Data: 2002-12-15 16:43:25

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmmm...
> Myślę, że zdecydowanie lepiej brzmiałoby ogłoszenie mówiące o tym, że
> owa doświadczona pani pedagog podejmie się pracy _z_ dzieckiem...

Pani pedagog pomyliła frazeologizmy:
- podjąć się PRACY Z dzieckiem....
- podjąć się OPIEKI NAD dzieckiem.

Stąd ten zgrzyt.

Ola

5. Data: 2002-12-15 16:44:25

Od: "Alex Jańczak" <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oleńka <o...@b...wroc.pl> napisał(a) :

> Pani pedagog pomyliła frazeologizmy:
> - podjąć się PRACY Z dzieckiem....
> - podjąć się OPIEKI NAD dzieckiem.
>
> Stąd ten zgrzyt.

;-)

"Gdyby nie ty, nigdy byśmy na to nie wpadli" (Bułhakow, MiM)

Olka
--
**/|_/|*********************************************
***********

6. Data: 2002-12-15 17:01:11

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ;-)
>
> "Gdyby nie ty, nigdy byśmy na to nie wpadli" (Bułhakow, MiM)
> Olka

Miało być do p. pedagog :)
O.

7. Data: 2002-12-15 17:56:41

Od: "Agnieszka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bleeeee Harnas NTG od tego sa inne grupy, BTW temat powinien wygladac tak:
> [OGLOSZENIE] Podejme sie pracy nad dzieckiem uposledzonym.

Wymadrzacie sie, a grupa staje sie jadowita. Szkoda. Wiecej zyczliwosci
do innych, nawet, jesli nas draznia. Aga

8. Data: 2002-12-15 17:59:28

Od: "Alex Jańczak" <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oleńka <o...@b...wroc.pl> napisał(a) :

> Miało być do p. pedagog :)
> O.

A to przepraszam...
Ale wiesz, spamerzy rzadko czytają odpowiedzi na swoje posty :)
Pewnie pani pedagog ma teraz strasznie dużo pracy z odpowiadaniem
na majle z ofertami ;)

Olka
--
**/|_/|*********************************************
***********

9. Data: 2002-12-15 18:46:42

Od: "jpiw" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pani pedagog pomyliła frazeologizmy:
> - podjąć się PRACY Z dzieckiem....
> - podjąć się OPIEKI NAD dzieckiem.
>
> Stąd ten zgrzyt.
>
> Ola

Obawiam się Olu, że nie masz racji. Zwrot "praca nad dzieckiem" jest w
języku polskim jak najbardziej poprawny: Słownik Języka Polskiego PWN T. 2
strona 904 Ta pani nie chce pracować z dzieckiem np. przy wyrębie lasu
(dzieci zatrudniać nie wolno, tymbardziej upośledzonych) ale chce pracować
właśnie nad dzieckiem i jego rozwojem.

pozdrawiam
Jacek

10. Data: 2002-12-15 21:03:01

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> strona 904 Ta pani nie chce pracować z dzieckiem np. przy wyrębie lasu
> (dzieci zatrudniać nie wolno, tymbardziej upośledzonych) ale chce pracować

Przyznaję, że nie zajrzałam do słownika. W swojej pracy nie zetknęłam się
ze sformułowaniem "praca nad". Zawsze pracuję Z uczniami, nie NAD nimi :)
Nie razi mnie natomiast np "praca nad lepszym wykorzystaniem godzin
lekcyjnych". Ale godzina lekcyjna to nie człowiek ;-)

Sęk w tym, że do tejże pracy jest potrzebna współpraca :) Obecnie odchodzi
się od sformułowań "praca nad dzieckiem" na rzecz "pracy z dzieckiem",
zakładając aktywny udział tej "drugiej strony": mamy więc pracę z dziećmi
głuchoniemymi na przykład, a nie pracę NAD dziećmi głuchoniemymi. Te dzieci
przecież też pracują, prawda? IMO głównie one.

Pozdrawiam,
Ola

(...)ciąg dalszy historii...
ANALIZA WŁOSÓW - BIOMOL ("Olivia", styczeń 2003, str.94)
Pozyczk a rodzinie - jak?
Kieszonkowe dla pierwszaka
z cyklu sąsiedzi - długie