Podsumowanie debaty o populizmie

11. Data: 2005-10-27 11:32:07

Temat: Re: Podsumowanie debaty o populizmie
Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

> Tak więc przy każdej dłuższej i poważniejszej chorobie zaczynają
> się poważne problemy, bo przecież na ubezpieczenie chorobowe
> (gwarantujące świadczenia na zwolnieniu) trzeba by płacić dodatkowo
> - dziś są to grosze rzędu 40 zł miesięcznie.

Tylko dlaczego za pierwsze 30 dni zwolnienia chorobowego,
przy całym tym socjalu, musi płacić pracodawca?

12. Data: 2005-10-27 11:45:28

Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

> W przypadku pensji ok. 2000 brutto ubezpieczenie zdrowotne nie przekracza
> 200
> zł.

A orientujesz się może, jak to jest przy pensji 6000 brutto? I czy bogatsi
chorują częściej, częściej na zwolnienia chorobowe chodzą? Rozumiem,
że w razie dłuższej choroby to z ubezpieczenia wypłaca mu się pensję
(i to nie całą - 70%, jeśli dobrze pamiętam?). Ale chyba takie
przypadki są dosyć rzadkie, więc raczej niewielka część z tej
składki idzie na takie cele (jak już pisałem, za pierwsze 30dni
chorobowego i tak płaci pracodawca). Nie wiem, ile kosztują prywatne
ubezpieczenia zdrowotne, ale przykładowo ubezpieczenie na życie
na kwotę 30tyś. kosztuje 40zł/mies. Ubezpieczenie to obejmuje
również wypadki takie jak śmierć współmałżonka, choroba uniemożliwiająca
wykonywanie pracy zawodowej, narodziny dziecka (serio ;>) i jeszcze
parę innych pozycji, których w tej chwili nie pamiętam.

> Gdyby tyle płacić prywatnej firmie, wystarczyłoby na podstawowe potrzeby,
> ale na pewno nie na wysokospecjalistyczne procedury (zwłaszcza, że ta suma
> ma
> wystarczyć nie tylko na dorosłego, ale także na dzieci).

To ciekawe, dlaczego ciągle ktoś zbiera fundusze na operację dla ciężko
chorego dziecka, albo na drogie leki, skoro obecne ubezpieczenie wystarcza
nie tylko na podstawowe potrzeby...

ch.

13. Data: 2005-10-27 13:03:17

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał(a):

> Tylko dlaczego za pierwsze 30 dni zwolnienia chorobowego,
> przy całym tym socjalu, musi płacić pracodawca?

W przypadku jednoosobowej DG płaci ZUS.
ER

14. Data: 2005-10-28 08:38:52

Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> szukaj wiadomości tego autora

> W przypadku jednoosobowej DG płaci ZUS.

Być może. Być może to jest jeszcze jeden powód, dlaczego pracodawcy
tak niechętnie zatrudniają na etat i biorą ludzi z własną DG,
albo na umowę-zlecenie/o dzieło.

ch.

Znowu Polska wybrała populizm
Czy ja jestem nienormalny
ślub a rodzinnne
Komórki macierzyste szansa na zdrowie i życie
Zdrada co dalej ? CDN