Strona główna Grupy pl.rec.uroda Podsumowanie realizacji projektu "sabanti.com". Podsumowanie realizacji projektu "sabanti.com".

Grupy

Szukaj w grupach

 

Podsumowanie realizacji projektu "sabanti.com".

Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.t
pi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "sabanti.com" <x...@x...pl>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Podsumowanie realizacji projektu "sabanti.com".
Date: Sun, 2 May 2004 18:16:33 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 102
Message-ID: <c737g5$qej$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: pa243.lodz.sdi.tpnet.pl
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1083515206 27091 213.25.243.243 (2 May 2004 16:26:46
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 2 May 2004 16:26:46 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.uroda:81188
Ukryj nagłówki

Podsumowanie realizacji projektu "sabanti.com".

Zbliza sie juz pelny rok od uruchomienia serwisu www.sabanti.com
pelniacego funkcje katalogu kosmetyków i produktów zdrowotnych.
Do cech katalogu nalezy system samodzielenego redagowania informacji
o prezentowanych produktach oraz ograniczenie elementów tekstowych
i graficznych tylko do tych, które zwiazane sa z prezentowanymi produktami.
To rózni katalogi od vortali.

Katalog nie zawiera modulu realizujacego transakcje sprzedazy,
poniewaz ma charakter informacyjny nawiazujacy do specyfikacji produktów.
Stad nazwa katalog a nie sklep.

Uruchomienie niniejszego katalogu mialo na celu zbadane relacji
zachodzacych na rynku pomiedzy sprzedajacymi a kupujacymi w oparciu
o narzedzie jakim jest Internet na przykladzie
zaprezentowanego przez nas katalogu produktów.

Dzialania promocyjne skupialy sie glównie do rozpowszechniania
informacji o katalogu w postaci wpisów do innych osrodków
informacyjnych w Internecie oraz do rozsylania zapraszajacych
e-maili po osobach zainteresowanych produktami z grupy
jaka ma prezentowac katalog oraz do osób zajmujacych sie sprzedaza
jak równiez producentów produktów kosmetycznych i zdrowotnych.

Z trzech grup podmiotowych:
1. Kosnumenci.
2. Sprzedawcy.
3. Producenci.
najwieksze zainteresowanie katalogiem wykazywali konsumenci oczekujacy
kompetentnych informacji o produktach.

Najczestrze zarzuty stawiane katalogowi, to mala ilosc prezentowanych
produktów,
uboga szata graficzna oraz brak danych o kierunkowym dzialaniu produktów.

Duze zainteresowanie wzbudzal katalog wsród sprzedawców wspólpracujacych
z sieciami sprzedazy bezpośredniej, jednak ich udzial w prezentowaniu swoich
produktów w pierwszej kolejnosci blokowal brak umiejetnosci
zrozumienia jak dzila system samodzielnej administracji informacjami w
katalogu,
oraz brak umiejetnosci tworzenia rozszerzonych informacji o produktach.
W dalszej kolejnosci wspólprace ochladzala opcja wnoszenia oplaty rocznej
za prezentowanie produktów.

W przypadku producentów, pracownicy odpowiedzialni za promocje wyrobów,
nie byli zainteresowani prezentacja wyrobów w katalogu.
Jedna z osób reprezentujaca marke producneta, z która rozmawialem,
byla malo zorientowana w sprawach promocji przez Internet.
Ten brak zainteresowana mozna wyjasnic brakiem odpowiedzniej kadry,
a raczej wygodna oszczednoscia organizacyjna samych pracowników,
którzy unikaja angazowania sie w szukanie nowych kanalów promocyjnych
jesli nie otrzymuja za to wynagrodzenia.

Wnioski jakie mozna wysunac z tych praktycznych badan,
to na pewno sygnal dojrzalosci rynku konsumenckiego do pozyskiwania
informacji
o produktach w Internecie. Korespondencja jaka otrzymywalem od osob,
które zapraszalem do katalogu, wykazywala ze jest rosnaca grupa klientów,
wymagajacych
wysokiej oprawy informacyjnej o produktach dostepnych na rynku,
a przy tym gwarancji na sprawdzone dzialanie produktu w okreslonym przypadku
lub schorzeniu. Dostep do takich informacji "na zadanie" jest jeszcze bardzo
trudne.

Natomiast z cala pewnoscia, mozna powiedziec, ze rynek sprzedawców
i producentów nastawiony jest jeszcze na klienta kupujacego tradycyjnie
pod wplywem impulsu, w oparciu o marke produktu i ilustracje kreujaca
opakowanie.

Jest równiez ogromny deficyt wiedzy odnosnie promocji produktów w
Internecie.
Pozorna zlozonosc informatyczna usprawiedliwiana jest pogladami, ze Internet
jest jeszcze malo dostepny. Katalog sabanti.com zarejestrowal stosunkowo
duza
intensynosc ogladajacych w godzinach pomiedzy 11:00 a 15:00, co swiadczy,
ze strony WWW katalogu byly przegladane przez wiele osób w godzinach pracy.
Oznacza to jednoczesnie, ze konsumenci w wolnych chwilach od pracy przy
odpowiednim
zapleczu technicznym poszukuja w Internecie informacji o produktach, które
moga
spelniac ich oczekiwanie. Katalog sabanti.com nie mial silnej oprawy
promocyjnej,
byl w cieniu wielu vortali tematycznych, ma niezalezna domene bez slowa
kluczowego,
mimo to byl odwiedzany co dalej swiadczy o tym, ze przesycone reklamami
vortale
tematycznie, lub strony producentów nie sa w stanie zadowolic informacyjnie
wszystkich konsumentów.

Chcemy prosic o opinie osób, które znaja juz katalog sabanti.com
lub dopiero sie o nim dowiedzialy, o napisanie swoich uwag jak widza
przyszlosc
tego rodzaju formy prezentacji produktów?
Zawodowo zajmuje sie promocja (troche inna branza), stad tego rodzaju opinie
sa dla mnie cennym materialem badan ujetym pod temetem:
"promocja produktów w Internecie".

Pozdrawaim Wszystkich
Jarek


 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
[market] Officeshoes.pl - czarny piątek zaczyna się u nas w czwartek :)
Dlaczego włosy rosną tak wolno?
Jaki krem na noc?
Łuszczyca...
opiekunka dziecięca
technik masażysta
post testowy
Zaproszenie do udziału w projekcie badawczym
kettlebells
wyrywanie brwi
Yoga and Meditation
Noc żywych trupów.
Fitness 50 up :-)
Niecodzienna uroda
Tatuaż na pięcie
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem