Podzielę się czymś super!!!! Sałatka popisowa

1. Data: 2003-09-30 14:33:53

Temat: Podzielę się czymś super!!!! Sałatka popisowa
Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani grupowicze.

Chciałabym namówić was na moją popisową sałatkę. Starałam się trzymać ten
przepis w tajemnicy, ale co mi tam, podzielę się... Póki jeszcze jest
świeży szpinak....

Potrzebne są:

1. świeże liście szpinaku, ładne, ilość na oko, żeby po oderwaniu łodyg
wypełniły naczynie na sałatkę

2. puszka mandarynek lub dwie jak dużo sałatki

3. orzechy włoskie garść do 3 garści ( mogą być migdały w płatkach, ale nie
jest to wtedy takie dobre)

4. cukier

5. czosnek

6. musztarda

7. oliwa

8. mak

9. sok z cytryny

Sałatkę należy przyrządzić bezpośrednio przed podaniem, bo inaczej rozpuści
się karmel.

1. Myjemy i suszymy liście szpinaku, odrywamy łodygi i tak trochę szarpiemy
( lisć na pół), wrzucamy do miski

2. Po wierzchu rozzrucamy manadarynki z puszki

3.W międzyczasie robimy vinegrett z 1/3 szklanki wody, łyżeczka musztardy,
łyżka oliwy, trochę soku z cytryny (mniej więcej), mieszamy to ze
zgniecionym czosnkiem (2-3 ząbki) i 1-2 łyżkami maku. Stawiamy, żeby odstał
( 15 minut)

4. Szpinak i mandarynki posypujemy gęsto orzechami

5. Cukier topimy na ogniu ( ja nie dodaję wody), aż sie skarmelizuje.
Skarmelizowanym polewamy po wierzchu orzechy, najlepiej dużą łyżką a nie
całym garnkiem, tak żeby nie polać za bardzo liści, bo od gorąca czernieją.

i podajemy na stół, najlepiej jak vinegrette każdy sobie sam poleje po
nałożeniu na talerz

Smacznego !!!

Magdalena