Ciasto na pizzę do lodówki -kiedy?

1. Data: 2004-02-08 12:23:32

Temat: Ciasto na pizzę do lodówki -kiedy?
Od: "Małgosia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę nie śmiejcie się, wiem, że temat pizzy jest tematem drażliwym, ale
teraz troszkę inne pytanie. Zrobiłam ciasto, ale chcę połowę włożyć do
lodówki i przetrzymać do jutra. Wiem, że tak mozna zrobić. Tylko proszę
powiedzcie, kiedy, czy przed wyrastaniem ciasta oddzielić część i do lodówki
czy też dopiero wyrośnięte ciasto? I jak postępować z ciastem wyciagniętym z
lodówki? Proszę o odpowiedź, na pewno ktoś tak robił, bo kiedyś przeczytałam
właśnie na grupie o tym.
dziekuję.
Małgosia

1. Data: 2004-02-09 17:05:29

Temat: Re: Ciasto na pizzę do lodówki -kiedy?
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Małgosia" wrote:

> [...]
> lodówki? Proszę o odpowiedź, na pewno ktoś tak robił, bo kiedyś przeczytałam

Po pierwszym wyrosnieciu odrywam kawal ciasta, roluje je ciasno, zeby
wytloczyc z niego powietrze, i wsadzam do woreczka plastykowego.
Nastepnie wsadzam do zamrazalnika. Ciasto troche urosnie, ale nie za
bardzo. Gdy chce je uzyc do pizzy, przekladam z zamrazalnika do lodowki
o dzien wczesniej i na godzine przed robieniem pizzy wyjmuje ciasto z
lodowki i trzymam w temperaturze pokojowej. Rozwalkowuje, i przed
nalozeniem dodatkow i sosu, wkladam do cieplego pieca, zeby troche
spuchlo. Nastepnie smaruje oliwa, co zabezpiecza przed nadmiernym
nasiakaniem ciasta sosem. Pieke w bardzo goracym piecu na najnizszej polce.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-02-09 17:06:08

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-02-09 17:10:18

Temat: Pojawiła się nasza Lady M(ackbeth)/Re: Ciasto na pizzę do lodówki -kiedy?
Od: "Fela" <F...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu nie wolno rozmawiać o pizzy!
Sama Pani opluwała tych, którzy chcieli takie rzeczy wiedzieć!
Fela

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

1. Data: 2004-02-09 18:34:46

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Jesli ma sie zbyt wiele ciasta, albo zrobi sie podwojna porcje, mozna
rowniez zrobic spody do pizzy i go podpiec do momentu, gdy ciasto nie
bedzie surowe, ale ciagle jeszcze blade. Po wystudzeniu mozna trzymac w
lodowce nawet kilka dni, szczelnie opakowane. Po nalozeniu skladnikow na
wierzch piecze sie krocej, niz pizze ze swiezego ciasta. Takie gotowe
spody ulatwiaja zycie, gdy trzeba podac wiecej, niz jedna pizze.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-02-09 18:51:53

Od: "Fela" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli ma sie zbyt wiele ciasta, albo zrobi sie podwojna porcje,
Albo potrójną, czasem poczwórną, no popiątną brzmi nieładnie, ale poszóstna
coś w sobie niesie

> mozna rowniez zrobic spody do pizzy i go podpiec do momentu, gdy ciasto
nie
> bedzie surowe, ale ciagle jeszcze blade.
To jest dobrze zrobić suszarką do włosów

> Po wystudzeniu mozna trzymac w lodowce nawet kilka dni, szczelnie
opakowane.
A wzamrażarce nawet kilka miesięcy

>Po nalozeniu skladnikow na wierzch piecze sie krocej, niz pizze ze swiezego
ciasta.
A jezeli nałoży się składniki na spód, to jak piec?

> Takie gotowe spody ulatwiaja zycie, gdy trzeba podac wiecej, niz jedna
pizze.
Jeszcze lepsze są te z hipermarketu.
Fela

1. Data: 2004-02-09 20:04:00