Pojecie IE

1. Data: 2001-10-14 19:04:22

Temat: Re: Pojecie IE
Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

roblop:
> ... Odrzuca Cię.

Nie, nie chodzi chyba o to. :]
Tylko ten styl oceny EQ i cala otoczka teoretyczna to takie jakby
zrobione na 'hurra!' i 'lapu-capu' jak dla mnie. Niby cos w tym jest,
ale tak naprawde czy jest w praktyce tak jak w podaje ta teoria?
Mam watpliwosci. :]
To nie jest takie proste i bezposrednie jak na moj gust.

Pozdrawiam,
Czarek

1. Data: 2001-10-14 19:51:45

Od: "Piotr \"StarEd\" Migdał" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co zauwazylem mezczyzni z wysokim IQ maja braki w umiejetnosciach
> spolecznych bo nie sa zainteresowani ich rozwijaniem.

{}To jak w końcu:
mam niskie IE czy też po prostu nie jestem zaineresowany jego rozwijaniem?

Co robić, jak sam mogę stwierdzić, że moje zdolności emocjonalne są hmm...
"nieco" poniżej przeciętnej?

--
Pozdrawiam!
Piotr "StarEd" Migdał

1. Data: 2001-10-15 07:43:34

Od: "CHANI" <c...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

roblop <r...@f...onet.pl> pisze:

> A test IE teraz da mi odpowiedz na to czy poradze sobie w obecnej pracy ?
> Test IE najwyzej da mi duze przyblizenie albo raczej mdly i znieksztalcony
> obraz czlowieka. W koncu kazdy kto troche postapa po ziemi wie jak powinien
> wygladac w barze, na przyjeciu o czym mowic by zaciekawic rozmowce, jak
> zianteresowac przyszlego pracodawce. Podobnie w IQ gdy posiedzi sie troche
> nad testami IQ latwo pozniej przychodzi ich rozwiazywanie bo wzorce sa
> bardzo podobne, zmieniaja sie tylko wartosci.

Właśnie nie każdy. Taka publikacja może uświadomić pewnym jednostkom
ich braki i ukierunkować.
To, że dana książka nie przyda się Tobie, nie znaczy, że innym się nie przyda.

> Z tego co zauwazylem mezczyzni z wysokim IQ maja braki w umiejetnosciach
> spolecznych bo nie sa zainteresowani ich rozwijaniem.

Niekoniecznie, znam takich, co rozwijają, ale ciągle mają braki... nie można
uogólniać tak :). Z resztą prawie każdy człowiek ma jakieśtam braki.

Tu ustosunkuję się do jeszcze wcześniejszego postu:

Zależy, w jakiej pracy. A co z ludzmi, którzty mają np. samodzielnie
wykonywać analizy finansowe (na podstawie danych liczbowych) ?
Po co im umiejętność działania w zespole, motywowanie ludzi itp ?
I znowu jak sobie wyobrażasz taką umiejętność u człowieka z niskim IQ ? :)

Inna sprawa, że osoba o dobrych umiejętnościach jakie wymaga dane
stanowisko, a słabych - społecznych może mieć np. problemy z uzyskaniem
awansu.

To, czy dane stanowisko jest odpowiednie dla danego człowieka, zależy
od bardzo wielu czynników, każde stanowisko wymaga innnych cech.

> Czyli wykorzystywanie testow na IQ podczas rekrutacji jest zbednym jej
> elementem.

Różne firmy stosują różne testy. Nie tylko IQ, ale też np. zdolności
analitycznych, umiejętności pracy w zespole (zwykle są to tzw. case study),
testy na styl pracy zespołowej (bardzo ciekawy :)) i inne.
Wszystko zależy od wymagań danego stanowiska.

+-------------------------+----------------------+ ^(>o<)^
+-------------------------+----------------------+ .()( )().

1. Data: 2001-10-15 07:48:10

Od: "CHANI" <c...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

Daga Gorczyńska <z...@w...pl> pisze:
> Swego czasu (jakieś 6 lat temu) w Polsce wystandaryzowano amerykański
> (i niezły) test predyspozycji zawodowych, który teraz wykorzystują
> urzędy "diagnozując" młodych bezrobotnych. Pamiętam, wyszło mi, że
> powinnam być zatrudniona w kierunku naukowo-artystycznym, co by się
> zgadzało z moimi aspiracjami i zainteresowaniami. :)) Żałuję, że nie
> pamiętam, jak się test dokładnie nazywał. :(

Dorwałam ostatnio książeczkę "Kim możesz być?" (wydanie z 1992 roku) -
- jest tam 9 różnych testów, mam zamiar zrobić je wszystkie - może
napiszę wtedy coś więcej :).

+-------------------------+----------------------+ ^(>o<)^
+-------------------------+----------------------+ .()( )().

1. Data: 2001-10-15 11:14:04

Od: "roblop" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "CHANI" <c...@c...org> napisał w wiadomości
> Właśnie nie każdy. Taka publikacja może uświadomić pewnym jednostkom
> ich braki i ukierunkować.
> To, że dana książka nie przyda się Tobie, nie znaczy, że innym się nie
przyda.

Jakie braki? Na co ukierunkowac ? Czy jesli nie jestem w stanie odczytac
uczuc innej osby w danej chwili to mam braki i trzeba nadrabiac ?

> Niekoniecznie, znam takich, co rozwijają, ale ciągle mają braki... nie
można
> uogólniać tak :). Z resztą prawie każdy człowiek ma jakieśtam braki.

To podaj gdzie masz zamkniety swoj idealnego czlowieka z wysokim EQ. Wedlug
mnie to nie sa zadne braki a cechy osoby. Nie kazdy musi przystawac do
wzorca aby egzystowac.

> Inna sprawa, że osoba o dobrych umiejętnościach jakie wymaga dane
> stanowisko, a słabych - społecznych może mieć np. problemy z uzyskaniem
> awansu.

Wiesz to z doswiadczenia czy przeczytalas to w ksiazce?

> To, czy dane stanowisko jest odpowiednie dla danego człowieka, zależy
> od bardzo wielu czynników, każde stanowisko wymaga innnych cech.

Moim zdaniem i na postawie wlasnych obserwacji cos co jest okreslane jako EQ
przy awansie ma male znaczenie. Wystarczy ze czlowiek posiada podstawowe
umiejetnosci spoleczne i znajomosci :).

Pozdrawiam Robert

1. Data: 2001-10-15 12:05:19

Od: "mazanka" <m...@p...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiele wiem, na temat IE, ale o ile mi wiadomo, to zdarza sie, ze ludzie
z wysokim IQ, miewaja niski IE, okazuje sie ze nie moga sobie poradzic w
zyciu, w szkole, w pracy itp slyszalam o przypadku, ze osoba o bardzo
wysokim IQ nie byla w stanie ukonczyc studiow. mysle ze jest to problem
bardzo zlozony i trudny do zrozumienia dla otoczenia, dla bliskich, ktorzy
dziwa sie: "jak to mozliwe taka (-i) madry, a ledwo skonczycl szkole, nie
moze znalesc pracy itp"
Mysle, ze w takich przypadkach, jest w stanie pomoc dobry psychoterapeta o
ile wczesnie taki problem zostanie dostrzezony.
Nie rzycze takich problemow nikomu, mnie to spotkalo, ale mysle ze powoli
razem z corka wychodzimy z tego:))))

Pozdrawiam

Mazan-ka

1. Data: 2001-10-15 12:17:44

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

: )

A jest jeszcze inteligencja seksualna i inteligencja motywacyjna : )

Szok : )

Wierzę, że to tylko nazwa, jak np. Zielona Góra, która jest miastem, a nie
górą. Tak więc jest inteligencja i inteligencja emocjonalna : )

Pozdrawiam
kohol

1. Data: 2001-10-15 13:53:58

Od: "roblop" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr "StarEd" Migdał" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> {}To jak w końcu:
> mam niskie IE czy też po prostu nie jestem zaineresowany jego rozwijaniem?

Masz niskie IE bo nie jestes zainteresowany jego rozwijaniem :) . Tak chyba
lepiej.

> Co robić, jak sam mogę stwierdzić, że moje zdolności emocjonalne są hmm...
> "nieco" poniżej przeciętnej?

A co Ci da swiadomosc ze masz ponizej przecietnej. Czy gdyby sie okazalo, ze
masz IQ ponizej przecietnej to chcialbym wyrownac ?

Pozdrawiam Robert

1. Data: 2001-10-16 09:31:26

Od: "CHANI" <c...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

roblop <r...@f...onet.pl> pisze:

> Jakie braki? Na co ukierunkowac ? Czy jesli nie jestem w stanie odczytac
> uczuc innej osby w danej chwili to mam braki i trzeba nadrabiac ?

Nie musisz - możesz. Twój wybór.

> To podaj gdzie masz zamkniety swoj idealnego czlowieka z wysokim EQ.

Sorki, nie rozumiem :).

> Wedlug mnie to nie sa zadne braki a cechy osoby. Nie kazdy musi przystawac do
> wzorca aby egzystowac.

Nie musi - ale może, dzięki takiej książce, lepiej się przystosować - jeśli
chce.

> Wiesz to z doswiadczenia czy przeczytalas to w ksiazce?

Pewnie, że z doświadczenia! Mało to specjalistów, artystów, itepe którym
brak siły przebicia ? :)

> Moim zdaniem i na postawie wlasnych obserwacji cos co jest okreslane jako EQ
> przy awansie ma male znaczenie. Wystarczy ze czlowiek posiada podstawowe
> umiejetnosci spoleczne i znajomosci :).

Właśnie o to chodzi.
To właśnie to EQ wpływa na to, jakie masz te umiejętności społeczne i ilość
i jakość znajomości.
Nie znasz osób, które np. nie mają prawie w ogóle znajomych ?
--
+-------------------------+----------------------+ ^(>o<)^
+-------------------------+----------------------+ .()( )().

1. Data: 2001-10-16 14:44:48

Od: "roblop" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sorki, nie rozumiem :).

Rozbija się o Twoje stwierdzenie:

Poprosiłem o podanie wzorca jednostki z wysokim EQ by ktoś kto potraktuje to
jako wzór mógł nadrabiać braki i ukierunkować się. Czytajac Twojego
poprzedniego posta doszedłem do wniosku, że Ty dobrze wiesz jak powinien
wyglądać emocjonlany wzorzec i wszyscy powinni do niego dążyć.
Choć teraz ...

> Nie musi - ale może, dzięki takiej książce, lepiej się przystosować -
jeśli
> chce.

wiec jest to nieaktualne. :)

Ale czy do tego musiało powstac pojęcie EQ. Czy ktoś musiał napisac tą
książkę? No wielu osobom da to możliwośc rozwoju bo będą wiedzieć w którym
kierunku podążać (w koncu wg. Golemana wyzsze EQ wiedzie do sukcesu). Z
drugiej strony powstało pojęcie i będzie ewaluować by w końcu stać sie zmorą
dla wielu innych istot.

> Pewnie, że z doświadczenia! Mało to specjalistów, artystów, itepe którym
> brak siły przebicia ? :)

Wiesz ja o tym też słyszałam. Ale nie znam takiego :)

> [...]
ilość
> i jakość znajomości.
> Nie znasz osób, które np. nie mają prawie w ogóle znajomych ?

No dobra ale dlaczego nazywać to EQ. Ktoś nie odniósł sukcesu bo:
- jest głupi
- nie ma znajomosć
- ma małą siłe przebicia

A gdzie tu EQ? Pojęcie to niczego nie ujmuje. Nic w sobie nie zawiera, nie
opisuje niczego.
Po co powstało ?
Pozdrawiam Robert

motywacja
Nie ogłaszaj pochopnie końca uzależnienia
materialy do magisterki potrzebne
Praca z psychologii
KOCHAM CIE